ویژگی‌ های دوربین گلکسی اس 10

سامسونگ به مهم‌ترین ویژگی‌ های دوربین گلکسی اس 10 اشاره کرد

سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس ۱۰ پلاس، مجهز به دوربین‌هایی توانمند با قابلیت‌های فراوان عرضه شده‌اند. سامسونگ به تازگی، به مهم‌ترین ویژگی‌ های دوربین گلکسی اس 10 اشاره‌ای داشته است.

سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس به دوربینی سه گانه، دارای تمام قابلیت‌های مورد نیاز کاربران، مجهز شده‌اند. سنسور اصلی و رنگی این دوربین کیفیت بالایی داشته و به کمک سنسور ثانویه از نوع اولترا واید، تصاویری با میدان دید بسیار بالا به ثبت می‌رساند. سنسور تله فوتو سوم بزرگنمایی بدون کاهش کیفیت را میسر می‌کند.

سامسونگ به تازگی مصاحبه‌ای با توسعه‌دهنده دوربین این دو گوشی داشته است. طی این مصاحبه، به صورت کوتاه به کلیدی‌ترین ویژگی‌ های دوربین گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس اشاره شد.

گوشه چشمی به ویژگی‌ های دوربین گلکسی اس 10

به عقیده توسعه‌دهنده دوربین پرچمداران تازه وارد سامسونگ، آن‌ها برای ارائه قابلیت‌های بیشتر به کاربران، علاوه بر افزایش کیفیت تصاویر به ثبت رسیده، روی ماژول دوربین اصلی گلکسی S10 و گلکسی S10 پلاس یک سنسور اولترا واید نیز قرار داده‌اند. به ادعای آن‌ها، این سنسور راز اصلی چگونگی ثبت تصاویر خارق‌العاده توسط دوربین سامسونگ گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس محسوب می‌شود.

ویژگی‌ های دوربین گلکسی اس 10

به عنوان برخی ویژگی‌ های دوربین گلکسی اس 10 که به وسیله استفاده از سنسور اولترا واید فراهم شده‌اند باید به Live Focus و Panorama اشاره کرد. اکنون می‌توان به وسیله حرکت کمتر به چپ و راست، خیلی سریع‌تر و راحت‌تر از قبل تصاویر پانورامیک به ثبت رساند.

همانند Panorama، قابلیت لایو فوکوس نیز چیز جدیدی نیست، اما اکنون، حین گرفتن تصاویر دارای میدان دید بالا نیز در دسترس قرار دارد. به عبارتی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ های دوربین گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس، امکان اعمال افکت بوکه و متمایز کردن سوژه از پس‌زمینه، حتی در زمان ثبت تصاویر دارای میدان دید بالا است.

ویژگی‌ های دوربین گلکسی اس 10

به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌ های دوربین گلکسی اس 10 باید به توانایی بالای آن برای خنثی‌سازی لرزش‌های دست کاربر در زمان فیلم برداری اشاره کرد. سامسونگ به وسیله انتشار ویدیوی کوتاه زیر، قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصویر گلکسی S10 و گلکسی S9 را با یکدیگر مقایسه کرده است. بر اساس توصیه توسعه‌دهنده دوربین دو گوشی، بهتر است در زمان نبود نور کافی در محیط، که احتمالا دست فیلم بردار را برای جنبش‌های فیزیکی زیاد خواهد بست (نور کم و جنبش زیاد)، از حالت نرمال دوربین استفاده کرد. در زمان افزایش تکان دست و حین وجود نور بیشتر در محیط، می‌بایست از حالت Super Steady بهره برد.

استفاده از هوش مصنوعی، ریشه تعدادی از ویژگی‌ های دوربین گلکسی اس 10 بوده است. اپلیکیشن دوربین گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس قادر است نزدیک به 30 صحنه متفاوت را از یکدیگر تشخیص بدهد. به لطف NPU بهبود یافته، اکنون بهینه‌سازی عناصر مختلف بر اساس نوع صحنه، به شکلی دقیق‌تر و حرفه‌ای تر صورت می‌گیرد. هوش مصنوعی دوربین پرچمداران سامسونگ از طریق تحلیل نزدیک به 100 میلیون تصویر پرورش یافته است، به همین دلیل توان بالایی در تشخیص صحنه‌ها و اشیای مختلف دارد. به عنوان نمونه، حین گرفتن عکس از یک سگ، تمرکز دوربین روی ثبت جزئیات بالا خواهد بود، در حالی که در زمان ثبت تصویر از یک کفش یا لباس، تمرکز روی ثبت دقیق رنگ‌ها قرار می‌گیرد.