نسخه جدید واتس اپ

نسخه جدید واتس اپ با یک ویژگی مهم برای حفظ حریم شخصی منتشر شد

قابلیت مهمی در نسخه جدید واتس اپ (WhatsApp) اضافه شده که به کاربر اجازه می‌دهد انتخاب کند چه کسانی اجازه داشته باشند آن را به گروه‌های چت اضافه کند.

گروه‌ها یکی از حیاتی‌ترین ویژگی‌ها در واتس اپ است؛ هرچند این پلتفرم پیام رسانی متعلق به فیسبوک در بین کاربرانی که نیازی به چت‌های گروهی ندارند، بسیار محبوب است. اما امروز پس از چند مدت آزمایش،‌ نسخه جدید واتس اپ به همراه ویژگی جدیدی برای حفظ حریم شخصی منتشر شد که می‌تواند تا حدودی این کمبود را جبران کند.

تا امروز، مدیر گروه‌ها می‌توانستند بدون آنکه نیازی به رضایت خود کاربران باشد، هر کاربری در واتس اپ را به یک گروه اضافه کنند؛ تنها نیازمندی این بود که کاربر یکی از مخاطبان مدیر گروه باشد. اما در نسخه جدید واتس اپ حالا کاربران می‌توانند انتخاب کنند که کدام مخاطبینشان اجازه دارند آن‌ها را در گروه‌ها اضافه کنند.

تصاویر نسخه جدید واتس اپ

نسخه جدید واتس اپ

برای دسترسی به این قابلیت جدید، کاربران ابتدا باید وارد منوی تنظیمات اپلیکیشن شده و سپس روی گزینه‌ی “Accounts” کلیک کنند. حالا وارد بخش Privacy شوید. در اینجا می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی می‌توانند شما را به گروه‌ها اضافه کنند. سه گزینه شامل “Everyone” به معنای همه، “My Contacts”‌ به معنای مخاطبان من و “Nobody” به معنای هیچکس، پیش روی شماست.

لازم به ذکر است که این قابلیت جدید ابتدا در دسترس کاربران محدودی قرار می‌گیرد و سپس طی هفته‌های آینده می‌توانیم انتظار داشته باشیم تمام کاربران واتس اپ در سراسر جهان بتوانند از وجود آن بهره‌مند شوند.