پتنت گوشی انعطاف پذیر لنوو

گوشی انعطاف پذیر لنوو با نمایشگر دوگانه در یک پتنت دیده شد

به تازگی پتنتی منتشر شده است که طراحی گوشی انعطاف پذیر لنوو (Lenovo) را با مکانیسم تاشوندگی متفاوت و دو نمایشگر نشان می‌دهد. بنابراین شاید علاوه بر گوشی ریزر، یک دستگاه قابل انعطاف دیگر از موتورولا در راه باشد، یا شاید هم لنوو آن را تحت برند خودش عرضه کند.

انتظار می‌رود موتورولا در سال جاری، نام RAZR را زنده کرده و به عنوان اولین گوشی هوشمند منعطف خود معرفی کند. این دستگاه به صورت عمودی باز و بسته خواهد شد و در حالت باز شده، صفحه نمایشی 6.2 اینچی با وضوح 2142 در 876 پیکسل و نسبت تصویر 22:9 خواهد داشت. وجود یک صفحه نمایش کوچک‌تر خارجی با رزولوشن 800 در 600 و نسبت تصویر 4:3 نیز در مدل 2019 موتورولا ریزر قابل انتظار است؛ محصولی که احتمالا در تابستان و با قیمتی حدود 1500 دلار عرضه خواهد شد. به تازگی اما سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)، پتنتی را منتشر کرده است که دیگر گوشی انعطاف پذیر لنوو (کمپانی مادر موتورولا) را نشان می‌دهد.

در این طرح که کمپانی چینی پاییز گذشته برای ثبتش اقدام کرده بود، شباهت‌هایی با پتنت موتورولا RAZR به چشم می‌خورد. ویژگی بارزی که در طرح گوشی انعطاف پذیر لنوو دیده می‌شود، یک لولای منعطف است که به کاربر اجازه‌ی تا کردن دستگاه در دو جهت مختلف را می‌دهد.

همچنین نمایشگر ثانویه که در قسمت زیرین پشت دستگاه وجود دارد، می‌تواند روی نمایشگر منعطف اصلی بیُفتد و بخشی از آن را بپوشاند. این گوشی را می‌توان یکبار دیگر تا کرد که هم در جیب جا شود و هم بخش بیشتری از صفحه نمایش اصلی تحت محافظت قرار بگیرد. در این حالت، تنها قسمت کوچکی از بالای نمایشگر منعطف آن بدون پوشش باقی می‌ماند. این پتنت، دوربین اصلی گوشی انعطاف پذیر لنوو را در پشت دستگاه و دوربین سلفی را نیز در حاشیه فوقانی نمایشگر نشان می‌دهد.

البته سامسونگ نخستین کمپانی بزرگی خواهد بود که یک گوشی هوشمند قابل انعطاف را عرضه می‌کند؛ محصولی که گلکسی فولد نام دارد و از ششم اردیبهشت ماه با برچسب قیمت 1980 دلار روانه بازار خواهد شد. در تابستان اما، گوشی هواوی میت ایکس با قیمتی معادل 2600 دلار در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. کمپانی‌هایی مانند اوپو، شیائومی و TCL نیز نوید عرضه‌ی گوشی های منعطف خود را داده‌اند؛ ضمن اینکه برخی از پتنت‌های اپل هم به یک آیفون انعطاف پذیر اشاره دارند و شاید چنین محصولی را در سال 2020 ملاقات کنیم.

ناگقته نماند که پتنت لنوو، دارای شماره US D828,321 S است و با عنوان «گوشی موبایل هوشمند منعطف» به ثبت رسیده است.

تصاویری از پتنت گوشی انعطاف پذیر لنوو

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. پس تاخیرش واسه این بود