اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10

اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10 با یک اثر انگشت شبیه‌سازی شده فریب خورد!

اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10 و گلکسی اس 10 پلاس را می‌توان با استفاده از یک اثر انگشت شبیه‌سازی شده به وسیله پرینترهای سه بعدی، فریب داد. امنیت اسکنر اثر انگشت Samsung Galaxy S10 اکنون شدیدا زیر سوال رفته است.

یک کاربر ردیت، به تازگی با انتشار ویدیویی جنجالی، تمام تلاش‌های سامسونگ به منظور استفاده از اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر در پرچمدارش برای نخستین مرتبه را زیر سوال برده است! وی توانست با ایجاد یک اثر انگشت غیر واقعی به وسیله پرینتر سه بعدی، اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10 را فریب بدهد و از سد امنیتی این گوشی عبور کند. وی ویدیوی کاملی از نحوه انجام این کار تهیه و در ردیت منتشر کرد.

امنیت ضعیف اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10

برای دور زدن اسکنر اثر انگشت سامسونگ گلکسی اس 10 وی ابتدا تصویری از اثر انگشت خود، که روی یک تکه شیشه به جا مانده بود، به ثبت رساند. سپس کنتراست عکس را با استفاده از فتوشاپ افزایش داد. این کاربر، با بهره بردن از اپلیکیشن 3ds Max، طرحی سه بعدی از اثر انگشت ایجاد کرد و سپس آن را در اختیار یک پرینتر سه بعدی قرار داد.

بعد از تنها 13 دقیقه، اثر انگشت شبیه‌سازی شده آماده استفاده بود. در کمال تعجب، این کاربر با استفاده از توانست اسکنر اثر انگشت گلکسی اس 10 را به وسیله طرح سه بعدی خود دور بزند. گفتنی است منتشرکننده ویدیو، داخل مطلبش در وب سایت Reddit، به خوانندگان درباره عواقب انجام کاری مشابه هشدار داده است، چرا که احتمال بروز صدمات فیزیکی برای آن‌ها وجود دارد.

پیشتر کوالکام و سامسونگ وعده داده بودند یکی از برتری‌های اسکنرهای اثر انگشت زیر نمایشگر از نوع اولتراسونیک در مقایسه با اسکنرهای زیر صفحه نمایش اپتیکال، داشتن دقت و امنیت بیشتر است، اما اکنون یک کاربر توانسته تنها به وسیله داشتن تصویری از اثر انگشت، این سیستم به ظاهر نوین‌تر و پیچیده‌تر را دور بزند!