معرفی فیلم شزم (Shazam)؛ اطلاعات، تصاویر و بیشتر

در این مطلب به معرفی فیلم شزم (Shazam)، اثر ابرقهرمانی جدید شرکت دی سی پرداخته‌ایم که اخیرا اکران خود را آغاز کرده است.

فیلم شزم قرار است فصل تازه‌ای را برای دی سی آغاز کند. دنیای سینمایی دی سی که برای رقابت با دنیای سینمایی مارول ساخته شده بود، نتوانست آن طور که باید ظاهر شود و حالا دی سی مسیر تازه‌ای را در پیش گرفته و فیلم Shazam قرار است ثابت کند آن‌ها هنوز حرف‌هایی برای گفتن دارند.

فیلم شزم

معرفی فیلم شزم

کارگردان: دیوید اف سنبرگ
نویسنده: هنری گیدن
بازیگران: زکری لوی، مارک استرانگ، آشر انجل، جک دیلن گریزر و جایمن هانسو
ژانر: ابرقهرمانی، اکشن، تخیلی
درجه سنی: PG-13 (بعضی موارد برای بچه‌های زیر 13 سال نامناسب است)
شرکت سازنده: دی سی فیلمز، نیولاین سینما
شرکت ناشر: برادران وارنر
مدت زمان فیلم: دو ساعت و دوازده دقیقه
کشور: آمریکا
زبان: انگلیسی
بودجه: 100 میلیون دلار
تاریخ اکران: 5 آپریل 2019 (16 فروردین 1398)
خلاصه داستان: جوان یتیمی به نام بیلی بتسون توسط یک جادوگر قدیمی به نام شزم، به عنوان یک ابرقهرمان انتخاب می‌شود. او می‌تواند با گفتن نام جادوگر، به یک ابرقهرمان بزرگسال تبدیل شود.

شزم، کاپیتان مارول اصلی است. در واقع این شخصیت در گذشته با نام کاپیتان مارول شناخته می‌شد اما دی سی به دلیل اینکه امتیاز این نام متعلق به شرکت مارول است، آن را به شزم تغییر داد. البته این دو قهرمان به طور کامل با یکدیگر تفاوت دارند، شزم یک جوان مذکر است که قدرت‌های خداگونه دریافت کرده و به یک ابرقهرمان بزرگسال تبدیل می‌شود، در حالی که کاپیتان شرکت مارول، یک قهرمان مونث است که قدر‌ت‌هایش را از بیگانگان فضایی دریافت می‌کند.

تصاویر فیلم شزم 

دی سی از اوایل سال 2000 قصد ساخت فیلمی بر اساس این شخصیت را داشت اما به دلایل مختلف، ساخت آن به تعویق افتاد. در سال 2008، آن‌ها پیتر سیگال (سازنده آثاری همچون 50 قرار اول و مدیریت خشم) را برای کارگردانی و دیواین جانسون را در نقش منفی انتخاب کردند اما باز هم فیلم ساخته نشد. سرانجام در اوایل سال 2014، دی سی ساخت فیلم را جدی‌تر دنبال کرد و دیواین جانسون در نهایت به عنوان بلک آدام انتخاب شد (که البته در شزم حضور ندارد و قرار است در یک فیلم جداگانه پیرامون بلک آدام حضور پیدا کند).

کارگردانی فیلم برعهده دیوید اف سنبرگ است که سینمادوستان او را با فیلم‌های ترسناک‌اش می‌شناسند. او در سال 2016، فیلم چراغ خاموش (Lights Out) را با بازی ترسا پالمر براساس داستان کوتاهی از خودش ساخت و توانست موفق بزرگی بدست بیاورد. این فیلم که تنها 5 میلیون دلار بودجه داشت، نزدیک به 150 میلیون دلار در جهان فروخت. آنابل: آفرینش (Annabelle: Creation) دومین ساخته او نیز اثر موفقی بود و در حالی که تصور می‌شد او به ساخت آثار ژانر ترسناک ادامه دهد، به عنوان کارگردان شازم انتخاب شد.

پوسترهای فیلم Shazam

زکری لوی بازیگر نقش اصلی فیلم است که شاید در دنیای سینما چهره شناخته‌ شده‌ای نباشد، اما بواسطه سریال پرطرفدار چاک (Chuck)، بین سریال دوستان محبوب است. او البته با دنیای ابرقهرمانی چندان غریبه نیست و در فیلم‌های ثور: دنیای تاریک و ثور: رگنراک به ایفای نقش پرداخته است. مارک استرانگ هم که نقش دکتر سیوانا را بازی می‌کند، در آثار ابرقهرمانی همچون گرین لنترن و کیک اس حضور پیدا کرده. و اما حضور جایمن هانسو در این فیلم هم جالب توجه است، زیرا او به طور همزمان در دنیای سینمایی مارول حضور داشته و در فیلم کاپیتان مارول نیز بازی می‌کند.

فیلم شزم تا اینجا توانسته نظر کاملا مثبت منتقدان را دریافت کند. این فیلم هم‌اکنون امتیاز 93 درصد را در سایت راتن تومیتوز و 74 درصد را در سایت متاکریتیک برای خود ثبت کرده که نشان از کیفیت بالا و راضی کننده بودن فیلم دارد. منتقدان، فیلم را برای بازی رضایت‌بخش لوی، کارگردانی سندبرگ، لحن سبک و بامزه اثر مورد تقدیر قرار داده‌اند و آن‌ را یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ دی سی خطاب کرده‌اند.

فیلم Shazam در گیشه رقبای چندان سرسختی ندارد و فیلم دامبو با توجه به نقدهای منفی که دریافت کرده، خطر جدی برای آن به حساب نمی‌آید. فیلم قبرستان حیوانات خانگی (Pet Sematary) هم با توجه به اینکه در ژانر ترسناک ساخته شده، چندان به فروش آن آسیب نمی‌زند. این فیلم هفته آینده باید با نسخه بازسازی پسر جهنمی (Hellboy) رقابت کند که شاید کمی برای آن چالش ایجاد کند. با این حال، بودجه نسبتا منطقی فیلم باعث شده تا در هر صورت برای دی سی سودآور باشد. باید دید پس از فروش اعجاب انگیز آکوامن، در نهایت شزم چه عملکردی در باکس آفیس بین الملی برای خود به ثبت می‌رساند. این فیلم تا اینجا در سه روز، 158 میلیون دلار فروخته است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. خیلی فیلمه عالی ای هست . من هر روز می بینمش.

  2. بدم میاد از ابر قهرمانای تو خالیه امریکایی