کانسپت گوشی 5G ایسوس

طرح‌های مفهومی جذاب از گوشی 5G ایسوس را تماشا کنید

به تازگی رندرهایی مفهومی از گوشی 5G ایسوس (ASUS) منتشر شده است که جذاب و برای برخی نوستالژیک هستند. در این تصاویر، گوشی 5G ایسوس با طراحی کشویی دو طرفه به نمایش درآمده است؛ مانند آنچه که از نوکیا N95 به یاد داریم.

طراحی اسلایدری گوشی نوکیا ان 95 این‌طور بود که وقتی قسمت جلوی دستگاه را به سمت پایین می‌کشیدید، دکمه‌های پخش فایل‌های رسانه‌ای آشکار می‌شدند. با کشیدن آن به طرف بالا هم، به دکمه‌های شماره‌گیری گوشی دسترسی پیدا می‌کردید. به نظر می‌رسد همین طراحی، منبع الهامی برای کانسپت گوشی 5G ایسوس بوده است.

رندرهای زیر که افشاگر سرشناس «ایوان بلس» در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشته، ساخته شده توسط یکی از طراحان سابق ایسوس زنفون 5 هستند. در این تصاویر، دو نمونه مفهومی از گوشی 5G ایسوس را با طراحی کشویی دو طرفه و نمایشگر تقریبا بدون حاشیه می‌بینیم.

کانسپت گوشی 5G ایسوس

نخستین گوشی کانسپت هنگامی که به سمت پایین کشیده شود، دوربین سلفی دوگانه خود را نمایان می‌کند. برای ثبت عکس‌های سلفی روشن‌تر، یک فلش LED نواری و بلند هم در دو طرف سنسورهای دوربین قرار دارد. در صورت کشیدن دستگاه به سمت بالا اما، با یک گریل کشیده مواجه خواهید شد که از اسپیکر هارمن کاردن میزبانی می‌کند.

در پنل پشتی دستگاه، دو دوربین با چیدمان افقی در کنار یک فلش LED دیده می‌شوند. نبود اسکنر اثر انگشت در این قسمت، می‌تواند نشانه‌ای از تجهیز گوشی 5G ایسوس به حسگر درون صفحه‌ای باشد. همچنین خشاب سیم کارت در لبه سمت چپ و دکمه‌های کنترل صدا و پاور در سمت راست گوشی قرار دارند.

کانسپت گوشی 5G ایسوس

در دومین طرح مفهومی، تفاوت‌هایی به چشم می‌خورد. مثلا با وجود اینکه همچنان دوربین سلفی دوگانه را داریم؛ اما حالا از یکدیگر جدا افتاده‌اند و هر یک، فلش LED مخصوص به خود را دارند. هنگام بالا کشیدن گوشی هم دیگر خبری از اسپیکر نیست؛ در عوض یک صفحه لمسی کوچک ظاهر می‌شود.

این نمایشگر بسته به اپلیکیشن مورد استفاده، دکمه‌های کنترلی خاصی را در دسترس کاربر قرار می‌دهد. در تصویر زیر یک اپلیکیشن ویرایش عکس در حال استفاده است و می‌توان دید که دکمه‌های ادیت روی این صفحه لمسی ظاهر شده‌اند.

به نظر می‌رسد ایده‌ی وجود صفحه نمایش دوم زیر نمایشگر اصلی، از ایسوس زنبوک پرو 15 آمده باشد؛ لپ‌تاپی که به جای تاچ‌پد، از یک صفحه لمسی بهره می‌برد. در پشت دومین گوشی 5G ایسوس نیز، یک ماژول دوربین دوگانه قرار دارد. این‌بار نیز چیدمان دوربین‌ها افقی است؛ اما نسبت به طرح کانسپت قبلی، کمی پایین‌تر آمده‌اند. البته در اینجا سنسور اثر انگشت هم دیده می‌شود.

علاوه بر این رندرهای مفهومی، ایوان بلس تصویری درهم از پروتوتایپ هر دو گوشی را نیز منتشر کرده است. با توجه به طراحی جالبی که دیدیم، اتفاق خوشایندی خواهد بود اگر ایسوس هر دو یا حداقل یکی از این محصولات را در آینده، روانه بازار کند.

نمونه‌های اولیه گوشی 5G ایسوس

پروتوتایپ گوشی 5G ایسوس

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*