حساسیت فصلی

حساسیت فصلی چیست و چرا به آلرژی های فصلی مبتلا می‌شویم؟

حساسیت فصلی یا آلرژی ،‌نوعی بیماری فصلی است که بسیاری از افراد با تغییر فصول به آن مبتلا می‌شوند. اما علت ابتلا به حساسیت فصلی چیست و چگونه می‌توان از این بیماری پیشگیری کرد.

اینطور که پیداست، مردم به هنگام تغییر فصل‌ها دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا می‌شوند، اما کارشناسان معتقدند که تغییرات دما را نمی‌توان علت اصلی بیماری دانست. دکتر بنجامین کاپلن، یکی از پزشکان داخلی مرکز سلامت اورلاندو در فلوریدا اظهار داشت که «تغییرات دما اجازه می‌دهد گروه متفاوتی از ویروس‌ها شکوفا شوند؛ ویروس‌ها علت اصلی ایجاد حساسیت فصلی هستند».

دکتر کاپلن در مصاحبه با Live Science افزود:

مطالعات زیادی نشان می‌دهند که راینو ویروس و کرونا از عوامل مهم سرماخوردگی هستند؛ لازم به ذکر است که آن‌ها در هوای سردتر، همانند بهار و پاییز شکوفا می‌شوند.

حساسیت فصلی

هنگامی که هوا سرد و خشک است، ویروس آنفولانزا به صورت موثر عمل خواهد کرد و به همین علت، مردم در ماه‌های زمستان به آنفولانزا مبتلا خواهند شد. بیماری‌های رایج تابستان از ترکیب چندین عامل به وجود خواهند آمد. معمولا افراد مبتلا به آلرژی های فصلی دچار ناراحتی هستند و زمانی که به گرده و چمن نزدیک شوند، دچار خارش چشم خواهند شد؛ دکتر کاپلن در این رابطه اظهار داشت که «سیستم ایمنی بدن افراد ممکن است نسبت به آلرژن‌ها از خود واکنش نشان دهد و باعث آسیب‌پذیری بدن در برابر بیماری های ویروسی شود». عفونت‌های تابستانی نسبت به عفونت‌های سایر فصل‌ها، خفیف‌تر هستند.

دکتر بنجامین کاپلن افزود:

معمولا مشکل آلرژی توسط مردم با سرماخوردگی اشتباه گرفته می‌شود. در حقیقت، تب یونجه زمانی اتفاق خواهد افتاد که کشاورزان در حال جمع‌آوری یونجه در فصل تابستان هستند، اما آن‌ها فقط از تحت تاثیر قرار داشتن در برابر آلرژن‌ها در مزرعه رنج می‌برند.

او افزود:

شستشوی دست‌ها، داشتن فعالیت های ورزشی، رژیم غذایی سالم و خواب کافی (6 الی 8 ساعت) از بهترین اقدامات برای جلوگیری از مبتلا شدن به حساسیت فصلی‌ست.

برای درمان حساسیت فصلی ، نیازی به هزینه کردن زیاد نیست؛ کاپلن اظهار داشت که «بر اساس نتایج مطالعات علمی، استفاده از مکمل‌هایی همانند ویتامین C و روی، به منظور پیشگیری یا درمان سرماخوردگی، به طور قابل توجهی موثر نخواهد بود».

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. منم حساسیت فصلی وحشتناک

  2. ریزش مو هم جزوش هست؟؟

  3. من ۴ ساله سرما نخوردم ولی حساسیت فصلی به وفور دارم