هیلو اینفینیت (Halo Infinite) پرخرج‌ترین بازی تاریخ است

از زمان جدایی استودیوی بانجی از مایکروسافت، پرچمدار ایکس باکس یعنی مجموعه هیلو دیگر همانند سابق در اوج نیست اما بازی هیلو: اینفینیت (Halo Infinite) قرار است شرایط را تغییر دهد.

در حالی که هیچ‌کدام از بازی‌های هیلو 4، هیلو 5 و کالکشن مستر چیف نتوانستند به طور کامل نظر منتقدان و طرفداران را جلب کنند، انتظار می‌رود که بازی هیلو اینفینیت در نهایت این مجموعه را به جایگاه اصلی‌اش بازگرداند.

هزینه ساخت هیلو اینفینیت چیزی فراتر از انتظار 

Halo بدون شک مهم‌ترین مجموعه بازی ایکس باکس بوده و کاملا منطقی است که شرکت مایکروسافت می‌خواهد بازی در حد عالی و بدون هیچ نقصی عرضه شود. طبق شایعات، این بازی بالاتر از 500 میلیون دلار بودجه دارد!

طبق اخبار منتشر شده از سوی سایت ایکس باکس دینستی، بودجه تولید و توسعه بازی هیلو اینفینیت بالاتر از 500 میلیون دلار است و این هزینه شامل بازاریابی و تبلیغات نیز نمی‌شود. اگر این شایعه واقعی باشد، Halo Infinite پرخرج‌ترین بازی تاریخ خواهد بود و بودجه‌ای فراتر از آثار شرکت راک‌استار، یعنی Grand Theft Auto 5 (با 265 میلیون دلار) و Red Dead Redemption 2 (بالای 300 میلیون دلار) خواهد داشت. ناگفته نماند که هیچ کدام از آثار ذکر شده انحصاری نبوده‌اند.

 هیلو اینفینیت

ایکس باکس دینستی البته مدرک معتبری برای این ادعا عرضه نکرده و شاید این ارقام واقعی نباشند اما با توجه به مورد انتظار بودن Halo Infinite و با توجه به اینکه مایکروسافت در تلاش است تا اشتباهات گذشته را جبران کند و اخیرا بر روی بازی‌های انحصاری تمرکز ویژه‌ای کرده، شاید این شایعه کاملا حقیقت داشته باشد.

بازی هیلو اینفینیت توسط استودیوی 343 اینداستریز (343 Industries) در حال ساخت بوده و گفته می‌شود که توسعه آن از سال 2015 اغاز شده است. این بازی که هنوز تاریخ انتشار آن مشخص نیست، از یک موتور جدید به نام اسلیپ‌اسپیس (Slipspace) بهره می‌برد.