سامانه الکترونیکی اخذ عوارض

چگونه در سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی ثبت نام کنیم؟

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها با توضیح نحوه ثبت نام در سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی عنوان کرد کاربران می‌توانند تا 48 ساعت پس از عبور از آزادراه، عوارض مربوطه را پرداخت کنند.

محمدحسین میرشفیع‌، معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عنوان کرد مراحل اخذ عوارض آزادراهی از 28 اسفند 97 در 4 آزادراه کشور عملیاتی شده است. در حال حاضر نحوه دریافت عوارض در آزادراه‌های تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین و قزوین-زنجان به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. وی افزود پلاک خودروها توسط دوربین‌های خاصی که تعبیه شده است شناسایی می‌شود که دیگر به توقف کاربر نیازی نخواهد بود و دریافت نقدی نیز انجام نمی‌شود.

ثبت نام در سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی

محمدحسین میرشفیع‌ در خصوص نحوه ثبت نام در سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی عنوان کرد کاربران آزادراهی می‌توانند به آدرس‌های اینترنتی www.nspay.ir و www.aaniro.com مراجعه کرده و در خصوص ثبت نام، اطلاعات تکمیلی را مشاهده کنند. در مراحل ثبت نام کاربران باید شماره پلاک خودرو، شماره تلفن همراه و شماره حساب خود را وارد کنند تا مبلغ عوارض آزادراهی از حساب آن‌ها کسر شود.

این مقام مسئول افزود برای ثبت نام در سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی اپلیکیشن مخصوصی نیز ایجاد شده است که کاربران پس از نصب آن می‌توانند با وارد کردن پلاک خودرو و شماره حساب خود، در این طرح ثبت نام کنند. در واقع کاربران یک کیف پولی الکترونیکی را تعریف می‌کنند و به وسیله آن شماره حساب کاربر به سیستم الکترونیکی عوارض آزادراه متصل می‌شود و زمانی که از محل عوارضی آزادراه‌ها عبور می‌کنند، دوربین‌ها پلاک خودرو را شناسایی کرده و به صورت خودکار هزینه عوارضی از حساب آن کاربر کسر می‌شود.

سامانه الکترونیکی اخذ عوارض

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها در ادامه بیان کرد تگ‌هایی که در گذشته برای پرداخت الکترونیکی عوارض آزادراهی در بانک مسکن فروخته شده است نیز دارای اعتبار بوده که آن را به سیستم اخذ الکترونیکی عوارض متصل کرده‌ایم. هرچند بهترین روش برای ثبت نام در سامانه الکترونیکی اخذ عوارض آزادراهی همان روش مراجعه به آدرس‌های اینترنتی اشاره شده است، اما کسانی که در گذشته تگ‌های بانک مسکن را خریداری کرده بودند نیز مشکلی نخواهد داشت و این تگ‌ها به این سامانه متصل است.

محمدحسین میرشفیع‌ تاکید کرد از 28 اسفند 97 مراحل اخذ عوارض به صورت الکترونیکی در 4 آزادراه شروع شده و در حال اجرا است. کاربرانی که از این 4 آزادراه عبور کرده‌اند تا 24 فروردین 98 فرصت دارند تا در سامانه ثبت نام کرده و عوارض آزادراهی خود را پرداخت کنند که اگر پرداخت در مهلت تعیین شده صورت نگیرد، 30 هزار تومان جریمه می‌شوند. وی افزود در آدرس‌های اینترنتی و اپلکیشن مربوط به این سامانه در خصوص نحوه استعلام بدهی و شارژ کیف پول برای مالکان خودروها توضیح داده شده است.

مهلت پرداخت عوارض 48 ساعت است

محمدحسین میرشفیع‌ در ادامه اظهار کرد در سیستم الکترونیکی مهلت پرداخت عوارض آزادراهی 48 ساعته تعیین شده است، اما در فروردین ماه استثنائا تا 24 فروردین به مردم مهلت داده شد تا در ایام نوروز با مشکل روبه‌رو نشوند. در اردیبهشت 98 نیز آزادراه‌های تبریز-زنجان و قزوین-رشت به سامانه الکترونیکی اخذ عوارض مجهز خواهند شد و انتظار می‌رود تا اواسط تابستان سال جاری این سامانه برای تمامی آزادراه‌ها عملیاتی شود. از مزایای این سامانه می‌توان به حذف پرداخت نقدی و پول فیزیکی در محل عوارضی آزادراه‌ها و تسهیل پرداخت عوارض، کاهش توقف خودرو‌ها، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تخریب آسفالت در محل توقف دروازه‌های عوارض ناشی از ترمز و صرفه جویی در استهلاک خودرو اشاره کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ما ک چند سالی هست که هر وقت میخواییم رد بشیم قبلش نگاه میکنیم ببینیم کدوم جایگاه تعداد نفرات کنتری رو توی صف داره این نشون میده که اون جایگاه مشکل داره و یا کارت خوان نداره بعد میریم زود کارت میدیم به طرف اونم میگه نقدی نداری ما هم میگیم نه یک ریالم نقدی ندارم بعدم میگه برو اسمش زرنگی نیست چون به نظر من حق گرفتن اون عوارض رو ندارن چون هیچ خدمات جاده ای در این میان وجود نداره آسفالت بد هستش پس این پول رو به عنوان پول زور میگیرن حالا دیگه گویا همه این کار مارو انجام میدن و اینم گذاشتن تا دیگه نشه دورش بزنیم البته این هم میشه عین طرح ترافیک با پوشوندن پلاگ بپیچونیم که اینم خودش روشی هستش به هر حال باید هر کاری میکنیم انجام بدیم که پول زور به دولت ندیم.