هواوی پی 30 پرو

مقایسه عکس های گرفته شده با هواوی پی 30 پرو ، سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و آیفون ایکس اس (پایان رای گیری و اعلام نتایج)

هواوی پی 30 پرو در کنار سامسونگ گلکسی اس 10 و اپل آیفون ایکس اس، مجهز به بهترین دوربین‌های موبایل دنیا هستند. در این مطلب قصد داریم به کمک شما، باکیفیت‌ترین دوربین را از بین این سه انتخاب کنیم.

هواوی پی 30 پرو به خاطر مجهز شدن به دوربینی چهارگانه، که یکی از سنسورهای آن از نوع ToF است، سر و صدای زیادی به پا کرد. وجود قابلیت زوم هیبریدی بدون کاهش کیفیت تا 10 برابر و امکان ثبت تصاویر 40 مگاپیکسلی، دیگر ویژ‌گی‌های منحصربه‌فرد آن تلقی می‌شوند. با وجود این قابلیت‌ها، کیفیت تصاویر نهایی به ثبت رسیده، به فاکتورهای بیشتری مخصوصا در بخش نرم افزار و پردازش تصویر بستگی دارد.

در نظر گرفتن کیفیت بی‌نظیر دوربین‌های سری پیکسل گوگل، اهمیت بالای نحوه پردازش تصویر را نشان می‌دهد. به همین دلیل، اگرچه سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و اپل آیفون ایکس اس به ترتیب از دوربین‌هایی سه گانه و دوگانه بهره برده و حداکثر رزولوشن عکس‌های به ثبت رسیده با آن‌ها، به مراتب کمتر از ماکزیمم وضوح تصویر دوربین هواوی پی 30 پرو است، اما این دو موضوع، به صورت مستقیم به معنی پایین‌تر بودن کیفیت دوربین آن‌ها نیست.

در این مطلب قصد داریم به کمک شما، باکیفیت‌ترین دوربین را از بین سه گوشی هواوی پی 30 پرو، سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و اپل آیفون ایکس اس مشخص کنیم. در 7 صحنه مختلف، با استفاده از هر 3 گوشی تصاویری به ثبت رسیده است، اما نام گوشی ثبت‌کننده هر تصویر مشخص نیست. به همین دلیل دیگر هیچ فرد نظردهنده‌ای، درگیر تعصب روی برندی خاص نخواهد شد و مقایسه و رای گیری در فضایی کاملا منصفانه انجام می‌شود. در هر صحنه، با بررسی تصاویر بهترین عکس از نظر خود را از میان گزینه های موجود انتخاب کنید. نتیجه این نظرسنجی به همراه نام گوشی ثبت‌کننده هر تصویر، به زودی اعلام خواهد شد.

به روز رسانی (23 فروردین 98)

رای گیری به پایان رسیده و امروز ضمن مشاهده نام گوشی ثبت کننده هر تصویر، نتایج آراء کابران گجت نیوز به تصاویر را مشاهده می‌کنید. آنچه در نتایج کاملا مشهود و مشخص است، علاقه کابران گجت نیوز به تصاویر ثبت شده توسط گوشی سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس است؛ بدین ترتیب، تصاویر ثبت شده توسط سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس ، اپل آیفون ایکس اس مکس و هواوی پی 30 پرو در این رای گیری به ترتیب بیشترین تا کمترین رای را به دست آورده اند.

صحنه اول

صحنه دوم

صحنه سوم

صحنه چهارم

صحنه پنجم

صحنه ششم

صحنه هفتم

اعلام نتایج مقایسه دوربین پرچمداران به کمک کاربران

مجددا نگاهی به تصاویر بالا بیندازید. این مرتبه زیر هر عکس، در کنار حرف الفبای انگلیسی که به هر یک اختصاص داده بودیم، نام گوشی هوشمند ثبت‌کننده تصویر نیز درج شده است. می‌توانید درباره بهترین دوربین انتخاب شده در این نظرسنجی بر اساس نتایج هر قسمت، که با توجه به نحوه برگزاری بدون هر گونه تعصب انتخاب شده است، با دیگر کاربران در بخش نظرسنجی به گفتگوی بپردازید.