اوپو رینو و اوپو رینو 10 ایکس زوم

دو گوشی اوپو رینو و اوپو رینو 10 ایکس زوم رسما معرفی شدند

شرکت اوپو از دو گوشی تمام صفحه اوپو رینو و اوپو رینو 10 ایکس زوم (Oppo Reno 10x Zoom)‌ پرده برداری کرد. در ادامه با مشخصات فنی، قابلیت‌ها و قیمت دو گوشی جدید اوپو بیشتر آشنا شوید.

هفته‌ها پس از آنکه کمپانی اوپو رسما تولد برند جدید گوشی‌های هوشمند خود به نام Reno‌ را اعلام کرد، گوشی‌ساز چینی از نخستین گوشی‌های این خانواده پرده برداشت. دو گوشی جدید اوپو به نام‌های اوپو رینو و اوپو رینو 10 ایکس زوم طی یک رویداد خبری ویژه در پکن چین رسما معرفی شدند.

اوپو رینو 10 ایکس زوم

اوپو رینو و اوپو رینو 10 ایکس زوم

اوپو رینو 10 ایکس زوم پرچمدار جدید این کمپانی است. همانطور که از نامش پیداست، یک دوربین پریسکوپی 13 مگاپیکسلی با دیافراگم f/3.0 و زوم هیبریدی 10 برابری در آن نقش مهمی را ایفا می‌کند. به جز این دوربین، یک دوربین 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7 و یک دوربین فوق عریض 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 و زاویه دید 120 درجه‌ای نیز برای رقابت با گوشی شگفت انگیز هواوی پی 30 پرو در پشت گوشی قرار گرفته‌اند. دوربین پریسکوپی این گوشی چه از نظر وضوح و چه دیافرام، بهتر از دوربین موجود در پرچمدار هواوی است.

در دنیایی که تولیدکنندگان گوشی‌ها به دنبال نوآوری در ارائه‌ی دوربین‌های سلفی به اشکال مختلفی جدا از نمایشگر هستند، کمپانی اوپو از یک دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 و زاویه دید 79.3 درجه‌ای در بالای بدنه‌ی گوشی اوپو رینو 10 ایکس زوم استفاده کرده است که به صورت کشویی از داخل گوشی بیرون کشیده می‌شود.

اوپو رینو و اوپو رینو 10 ایکس زوم

زیر قاب پرچمدار جدید اوپو، گوشی اوپو رنو 10x زوم تراشه‌ی اسنپدراگون 855 با 6 یا 8 گیگابایت رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه‌ی داخلی قرار دارد. یک نمایشگر 6.6 اینچی فول اچ دی پلاس AMOLED فاقد حاشیه، ناچ و حفره‌ی اضافی نیز در جلوی قاب قرار دارد که 93.1 درصد کل این قاب را تصاحب کرده است. زیر این نمایشگر، یک اسکنر اثر انگشت نیز قرار گرفته است.

در راس بخش نرم افزاری گوشی اوپو رینو 10 ایکس زوم ، رابط کاربری ColorOS 6 بر پایه‌ی اندروید 9 پای قرار دارد. گوشی از یک باتری 4065 میلی‌آمپر ساعتی قدرت می‌گیرد و شما می‌توانید به لطف فناوری شارژ سریع VOOC 3.0 خیلی سریع این باتری را شارژ‌ کنید.

شما می‌توانید این گوشی را در دو نسخه‌ی سبز (Fog Sea Green) و آبی تیره (Extreme Night Black) خریداری کنید. نسخه‌ی مجهز به رم 6/حافظه 128 گیگابایتی آن 595 دلار، رم 6/حافظه 256 گیگابایتی آن 670 دلار و رم 8/حافظه 256 گیگابایتی آن نیز 714 دلار قیمت خواهد داشت.

اوپو رینو

اوپو رینو و اوپو رینو 10 ایکس زوم

نسخه‌ی استاندارد رینو نیز یک گوشی میا‌ن‌رده مجهز به تراشه‌ی اسنپدراگون 710 است. طراحی این دیوایس با مدل 10 ایکس زوم آن کاملا مشابه هم است و دوربین س لفی آن نیز از بالای دستگاه به بیرون کشیده می‌شود، اما یک نمایشگر کوچک‌تر 6.4 اینچی (از نوع AMOLED‌ و با وضوح فول اچ دی پلاس) که از یک اسکنر اثر انگشت میزبانی می‌کند در جلوی قاب آن حضور دارد.

یک باتری با ظرفیت کمتر 3765 میلی‌آمپر ساعت نیز وظیفه‌ی تامین انرژی این گوشی را برعهده دارد، با این حال همچنان از فناوری VOOC 3.0 پشتیبانی می‌کند. از نظر پیکربندی حافظه نیز این گوشی با مدل پرچمدار خود یکسان است. این به معنای عرضه در سه نسخه با رم 6/حافظه 128، رم 6/حافظه 256 و رم 8/حافظه 256 گیگابایتی است. قیمت این سه نسخه به ترتیب 446، 491 و 536 دلار خواهد بود. همچنین به جز دو رنگ سبز و آبی تیره، دو رنگ جدید بنفش (Nebula Purple) و صورتی (Misk Pink) نیز برای این مدل در نظر گرفته شده است.

دو گوشی جدید اوپو رینو 10 ایکس زوم و اوپو رینو از 19 آوریل (30 فروردین) در چین به فروش می‌رسند، در حالی که تاریخ آغاز عرضه جهانی آن‌ها 24 آوریل (4 اردیبهشت) اعلام شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. بجز طراحی بخش دوربین عقب پرچمدارش،
    هیچ گوشی حرفی برا گفتن مقابلش نداره… .

    اگه سامسونگ گوشی معرفی میکرد،
    تا الآن حداقل ۲۰ تا کامنت رفته بود… .