برخورد سیارک با زمین

برخورد سیارک با زمین زندگی موجودات را تا میلیون‌ها سال از بین می‌برد

بررسی جدید دانشمندان نشان می‌دهد برخورد سیارک با زمین زندگی تمامی موجودات زنده را نابود خواهد کرد و برای بازگشت به شرایط عادی به میلیون‌ها سال زمان نیاز است.

برخورد سیارک با زمین آن هم در 66 میلیون سال قبل باعث شده بود تا گونه‌های مختلف دایناسورها نابود شوند و بازگشت حیات به شرایط عادی میلیون‌ها سال به طول انجامید. از این رو کارشناسان بر این باورند که اگر به هر دلیلی باز هم سیارکی با زمین برخورد کند ممکن است پیامدهای شدیدتری را برای نسل بشر به همراه داشته باشد.

خطرات برخورد سیارک با زمین

بررسی‌های جدید محققان دانشگاه تگزاس و دانشگاه بریستول نشان می‌دهد ممکن است باز هم حیات بر روی این کره خاکی متوقف شود و پس از میلیون‌ها سال به شرایط عادی خود برگردد،‌ اما پس از برخورد سیارک با زمین و نابودی حیات، روند بازگشت زندگی با کندی بیشتری نسبت به گذشته انجام خواهد شد؛ زیرا انسان در محل زندگی خود تغییرات زیست محیطی جدیدی را به وجود آورده است و نمی‌توان تخریب‌های انسان‌ها را نادیده گرفت. در واقع محققان با بررسی فسیل‌های مختلف متوجه شدند گونه‌های متنوعی از موجودات پس از برخورد سیارک‌ها در میلیون‌ها سال قبل توانسته‌اند به زندگی خود ادامه دهند، اما با توجه به تغییرات جدیدی که در این کره خاکی به وجود آمده است، می‌توان انتظار وقوع پیامدهای شدیدتری را داشت.