امتیاز دوربین هواوی پی 30 در DxOMark

مدیر هواوی علت عدم انتشار امتیاز دوربین هواوی پی 30 در DxOMark را اعلام کرد

هنوز امتیاز دوربین هواوی پی 30 در DxOMark اعلام نشده است، در حالی که امتیاز هواوی پی 30 پرو در این مرجع چندی پیش اعلام شد. مدیر هواوی به تازگی علت این موضوع را بیان کرده است.

عرضه دو گوشی هواوی پی 30 و هواوی پی 30 پرو، چند هفته بعد از معرفی آن‌ها در شهر پاریس، روز پنجشنبه بیست و دوم فروردین در کشور چین آغاز شد. منحصربه‌فردترین ویژگی این دو گوشی، دوربین‌های توانمند آن‌ها محسوب می‌شود. هواوی پی 30 به یک دوربین سه گانه با سنسور اصلی 40 مگاپیکسلی مجهز شده است. دو سنسور دیگر از نوع اولترا واید و تله فوتو آن، به ترتیب دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل و 8 مگاپیکسل هستند.

هواوی پی 30 و پی 30 پرو

هواوی پی 30 پرو در آن سو، به دوربینی چهارگانه دارای سنسور چهارم از نوع ToF مجهز شده است. مزیت اصلی این سنسور، بهبود فوق‌العاد عکاسی پرتره به لطف افزایش دقت در محاسبه عمق میدان است. سنسور 40 مگاپیکسلی اصلی آن سونی IMX600 بوده و رزولوشن سنسور اولترا واید به 20 مگاپیکسل افزایش پیدا کرده است. پشتیبانی از تثبیت‌کنندگی نوری تصویر (OIS) دوگانه، فوکوس لیزری، فلاش ال ای دی دوگانه و زوم اپتیکال و دیجیتالی به ترتیب 10 برابری و 50 برابری، دیگر قابلیت‌های دوربین Huawei P30 Pro به شمار می‌روند.

امتیاز مبهم هواوی پی 30 در DxOMark

امتیاز دوربین هواوی پی 30 پرو در DxOMark برابر 112 اعلام شد که تا امروز، بیشترین امتیازی است که در این مرجع توسط یک گوشی هوشمند به دست آمده است. با این حال، هنوز خبری از انتشار امتیاز هواوی پی 30 در DxOMark نیست. بر اساس گفته‌های مدیر بخش کسب و کار و مصرف‌کننده هواوی، علت این اتفاق، نزدیک بدون امتیاز دوربین دو گوشی به یکدیگر بوده است، به همین دلیل شرکت از انتشار امتیاز دوربین هواوی پی 30 در DxOMark خودداری کرد.

این توضیح اصلا قابل قبول نیست. در حال حاضر، شرکت‌های گوشی‌ساز برای کسب امتیاز بالاتر از 100 و حتی 90 در DxOMark سخت در تلاشند، پس وقتی هواوی، دو گوشی هوشمند دارای امتیاز بالاتر از 100 در این مرجع به دست آورده، طبیعتا باید بوق و کرنای زیادی به راه بیندازد. در حال حاضر، گوشی های هوشمند دارای بیشترین امتیاز در DxOMark هر سه ساخت هواوی هستند؛ این مقام از اول تا سوم به ترتیب در اختیار هواوی پی 30 پرو، هواوی میت 20 پرو و هواوی پی 20 پرو قرار دارد.

مقام چهارم، با کسب امتیاز 109، در چنگ سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس، پرچمدار تازه وارد سامسونگ است. این گوشی از یک دوربین سه گانه با حداکثر رزولوشن 16 مگاپیکسل بهره می‌برد.