چه اتفاقی می افتد اگر به درون یک سیاهچاله سقوط کنید (گجت تی وی)

به بهانه ثبت نخستین تصویر واقعی از یک سیاه چاله فضایی، در گجت تی وی امروز به شما نشان میدهیم که اگر یک انسان به درون یک سیاهچاله سقوط کند، چه بلایی سر او خواهد آمد!

بعد از ثبت اولین عکس سیاهچاله فضایی توسط بشر قطعا درک بهتری از ساختار و نیروی گرانشی سیاهچاله ها بدست خواهد آورد. حال به این فکر کنیم که سفری به سمت سیاهچاله داشته باشیم مانند اتفاقی که در فیلم میان ستاره ای (Interstellar) رخ می‌دهد. اگر انسان به درون یک سیاهچاله سقوط کند چه اتفاقی برای آن می‌افتد؟ آتش می‌گیرد؟ منبسط می‌شود؟ هیچ کدام؛  انسان تحت نیروی کششی سیاهچاله مانند یک رشته پاستا کش می‌آید اتفاقی که به آن Spaghettification می‌گویند.

در ویدیوی پیش رو درکنار پاسخ به سوال مطرح شده در عنوان پست همچنین اطلاعات کامل تری از اثر کشش سیاهچاله یا Tidal effect بیان خواهیم کرد با ما همراه باشید.

سقوط به سیاهچاله!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. البته اصطلاح ( افتادن در سیاهچاله ) یا ( سقوط در سیاهچاله ) درست نیست چون سیاه چاله اصلا مثل چاله نیست که چیزی بیفته داخلش بلکه یک جرم بسیار سنگین و چگاله که مواد رو جذب میکنه و بهتره گفته بشه ( چه اتفاقی می افته اگر با یک سیاه چاله برخورد کنیم یا وارد افق رویداد اون بشیم؟ )

  2. خیلی جالب بود ممنون