بازار کامپیوتر

بازار کامپیوتر جهان دچار رکود بی‌سابقه‌ای شده است

جدیدترین گزارش موسسه گارتنر نشان می‌دهد بازار کامپیوتر جهان در سه ماهه اول سال 2019 نسبت به سال گذشته با کاهش بی‌سابقه 3 الی 5 درصدی مواجه شده است.

طی سال‌های گذشته میزان فروش در بازار کامپیوتر، بازارهای گوشی های هوشمند و بازار لپ تاپ با کاهش چشمگیری مواجه شد که در آن زمان نیز کارشناسان و تحلیل‌گران فعال در حوزه فناوری عنوان کردند طی سال‌های آینده روند نزولی این بازارها همچنان ادامه خواهد داشت. با توجه به رکود بازار در سه ماهه نخست سال 2019 به این نتیجه می‌رسیم که پیش‌بینی این کارشناسان درست بوده است.

رکود در بازار کامپیوتر

بر اساس آمارهای منتشر شده میزان فروش بازار کامپیوتر و لپ تاپ در 3 ماهه اول سال 2019 کاهش 3 الی 5 درصدی را نشان می‌دهد و در این بازار فقط 58.5 میلیون دستگاه کامپیوتر به فروش رسیده است. اگر این آمار را نسبت به سال‌های گذشته مقایسه کنیم شاهد کاهش استقبال کاربران از کامپیوتر و لپ تاپ خواهیم بود. در طی سال‌های گذشته نیز بسیاری از کارشناسان عنوان کردند به دلیل پیشرفت صنعت تولید گوشی های هوشمند، این دستگاه‌ها امکاناتی همانند کامپیوتر و لپ تاپ را برای کاربران فراهم می‌کنند که آن‌ها را نسبت به خرید کامپیوتر بی‌نیاز کرده است. از این رو کاهش و رکود در بازار کامپیوتر و لپ تاپ طی سال‌های آینده یک امر طبیعی محسوب خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مسببش اپله با محصولاته خوبی که بیرون داده 😎