تراشه Balong 5000 5G

آیا اپل از تراشه Balong 5000 5G هواوی استفاده خواهد کرد؟

آیا اپل از چیپست 5G هواوی استفاده می‌کند؟ اخیرا خبرهایی منتشر شده مبنی بر این که کمپانی اپل از تراشه Balong 5000 5G هواوی برای گوشی های آیفون استفاده می‌کند که در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.

مدتی پیش گزارشی به صورت گسترده منتشر شد با این عنوان که هواوی تراشه Balong 5000 5G خود را در اختیار اپل قرار می‌دهد. باید این نکته را در نظر داشت که معمولا هواوی تراشه‌های خود را به شرکت‌های دیگر نمی‌فروشد.

تراشه Balong 5000 5G

هواوی با فروش تراشه Balong 5000 5G مشکلی ندارد

اما هواوی بعد از چند روز این خبر را به طور رسمی تایید کرد. بعد از عرضه سری هواوی پی 30 (Huawei P30) در شانگهای، ریچارد یو، مدیرعامل هواوی گفت که فروش تراشه های 5G به خود اپل بستگی دارد:

هواوی مشکلی با فروش تراشه های 5G به اپل ندارد. هرچند دولت ایالت متحده ما را تحریم کرده، بنابراین حتی اگر اپل بخواهد از این تراشه‌ها استفاده کند، قطعا محدود خواهد شد!

پیش از این گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه اپل برای خرید یک تراشه 5G به مشکل برخورده است. اپل فکر می‌کرد که اینتل ظرفیت رساندن به موقع تراشه‌ها را دارد، اما پیشرفت آن‌ طبق انتظار پیش نرفت. از سمت دیگر شرکت کوالکام هم یک تراشه 5G دارد که با ظرفیت‌های موجود می‌تواند تولیدش کند. با این حال با درگیری‌های قانونی بین این دو شرکت (کوالکام و اپل)، مذاکره برای رسیدن به توافق برای اپل سخت خواهد بود.

سامسونگ هم به خاطر نداشتن ظرفیت تولید تراشه به تعدادی که اپل نیاز دارد، نمی‌تواند این کار را انجام دهد. گزینه دیگر مدیا تک است اما ظاهرا اپل با آن‌ها در این زمینه همسو نیست. به عنوان گزینه‌ای دیگر، اپل می‌تواند آیفون‌های مجهز شده به تراشه Balong 5000 5G را خارج از آمریکا بفروشد و منتظر یک تراشه جایگزین برای بازار آمریکا بماند.

تراشه Balong 5000 5G

اگر اپل نتواند سال بعد آیفونی مجهز به 5G معرفی کند، در بلندمدت زیان‌هایی زیادی خواهد دید، چرا که به مدت دو سال پیاپی از رقابتی به این مهمی دور خواهد بود. اگر هر دو شرکت (اپل و هواوی) به توافقی دست پیدا کنند، برای هر دو شرکت موقعیت برد-برد خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. عمرا از این چینیه بی شناسنامه چیزی بخریم