ربات اسپات مینی

بکسل شدن کامیون با چند ربات اسپات مینی را تماشا کنید

ربات اسپات مینی بوستون داینامیکس (Boston Dynamics’ SpotMini) ترفند تازه‌ای را رو کرد. به تازگی کمپانی سازنده، ویدیویی را به اشتراک گذاشته است که جوخه‌ای از این ربات ها را در حال بکسل کردن یک کامیون نشان می‌دهد.

در ویدیو می‌توان دید که 10 ربات اسپات مینی با همکاری یکدیگر و به طرزی جالب، کامیونی را که در دنده خلاص قرار داشت می‌کشند. پیش‌تر هم هنرنمایی‌ این ربات های کوچک چهارپا را در برداشتن اجسام، باز کردن درها، بالا رفتن از پله‌ها و راه رفتن کاملا طبیعی دیده بودیم.

اما خبر تازه اینکه ربات اسپات مینی از خطوط تولید بیرون آمده است و به گفته‌ی بوستون داینامیکس، به زودی با کاربردهای متنوعی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. البته هنوز قیمت آن مشخص نیست و به نظر هم نمی‌رسد که به عنوان یک محصول عمومی فروخته شود.

برای اولین بار در سال 2017 بود که از SpotMini پرده‌برداری شد. در ‌وب‌سایت کمپانی سازنده، این یک ربات تمام الکتریکی با ماندگاری شارژ 90 دقیقه‌ای توصیف شده است که حداکثر ظرفیت باربری آن به 14 کیلوگرم می‌رسد؛ یعنی نصف وزن خودش. اسپات مینی از دیگر ربات بوستون داینامیکس با نام Spot، کوچکتر بوده و بلندی قامت آن 84 سانتی‌متر است؛ تقریبا در حد یک سگ بزرگ!

بکسل شدن کامیون با چند ربات اسپات مینی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*