اینترنت روسیه

اینترنت روسیه از شبکه جهانی جدا خواهد شد

اینترنت روسیه از شبکه جهانی جدا می‌شود. بر اساس لایحه جدیدی که در مجلس قانون‌گذاری روسیه به امضا رسیده است به سیاستمداران این کشور این توانایی را می‌دهد تا در صورت لزوم اینترنت این کشور را از شبکه جهانی جدا کنند.

دومای دولتی یا مجلس سفلای مجمع فدرال روسیه لایحه جدیدی را به امضا رسانده است که بر اساس آن سیاستمداران روسیه این توانایی را خواهند داشت تا در صورت لزوم اینترنت این کشور را از شبکه جهانی جدا کنند. کارشناسان به این لایحه جنجالی لقب Sovereign Internet را داده‌اند که از ماه نوامبر سال 2019 به مرحله قانونی می‌سد و برای اجرای آن نیز تامین زیرساخت 460 میلیون دلاری در نظر گرفته شده است.

قطع اینترنت روسیه از شبکه جهانی

لایحه جدید روسیه به معنای قطع منابع اینترنت از سایر کشورها نیست بلکه این لایحه با هدف افزایش امنیت و حفظ قدرت سران این کشور انجام خواهد شد تا زمانی که دشمنان به دنبال غیر فعال‌سازی سیستم روسیه هستند، این کشور بتواند به طور کامل به اینترنت دسترسی داشته باشد. البته موضوع قطع Internet روسیه واکنش کارشناسان این حوزه را به دنبال داشته است و آن‌ها بر این باورند روسیه قصد دارد به واسطه این اقدام عملکرد شبکه ارتباطی جهانی را کاهش دهد.

اینترنت روسیه

برخی از کارشناسان نیز موضوع جداسازی اینترنت این کشور از شبکه جهانی را اقدامی برای افزایش سانسور حکومتی بر روی محتوای اینترنت می‌دانند. گفتنی است در حال حاضر مردم روسیه نمی‌توانند از VPN استفاده کنند، زیرا استفاده از این سرویس جرم محسوب می‌شود. البته دولت روسیه برای محدود کردن اینترنت با چالش‌های متعددی نظیر ایجاد یک سیستم و دامنه DNS ملی رو‌به‌رو است. برخی از کارشناسان نیز بر این باورند که چنین اقدامی علاوه بر هزینه‌بر بودن برای دولت، برای شهروندان روسی نیز یک قدم رو به عقب محسوب می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. برای اینکه آمریکایی ها دارن ازین تکنولوژی علیه کشور ها استفاده میکنن.
    تمام زیرساخت ها،نقطه های اتصال اصلی اینترنت در آمریکا هست و تمام سخت افزارهای کاربردی شبکه آمریکایی هست.

  2. روسها خیلی هم زرنگن سیاست کثیفی دارن تا موقعی که همه چیز بنفعشونه باهات دوستن ولی وقتی ببینن هوا پسه ولت میکنن. ضمنا این کار برای سانسور بیشتر انجام میشه

  3. روس ها خیلی جسور و با هوشن