اینستاگرام

معاون دادستانی کشور: اگر راهی باقی نمانده باشد اینستاگرام را فیلتر می‌کنیم

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور گفت اگر دولت طرحی به جز فیلترینگ اینستاگرام را در نظر دارد انجام دهد، اما اگر راهی باقی نمانده باشد فیلتر کردن Instagram در دستور کار قرار می‌گیرد.

جواد جاویدنیا، معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور در خصوص فیلترینگ اینستاگرام (Instagram) عنوان کرد اقدام‌های اخیر شرکت اینستاگرام و مسدودسازی صفحه فرماندهان سپاه و مسئولان کشور بزرگ‌ترین بی‌احترامی این شرکت آمریکایی علیه مردم ایران است. وی افزود ما این اقدام‌ها را در گذشته نیز پیش‌بینی کرده‌ایم و حتی وزارت ارتباطات قصد مذاکره با آن‌ها را داشت، اما این موارد کافی نبوده است.

جواد جاویدنیا در ادامه افزود بر اساس مصوبه‌های فضای مجازی علاوه بر اینکه تمامی برنامه‌های مجازی و دیتابیس‌های آن‌ها می‌بایست در داخل کشور مستقر شوند، بلکه می‌بایست قانون کشور ما را رعایت کنند و در غیر این صورت برای فعالیت‌ آن‌ها مجوزی صادر نخواهد شد. وی تاکید کرد این ساماندهی باید از سوی وزارت ارتباطات صورت بگیرد، اما متاسفانه تاکنون اقدامی در این خصوص انجام نشده است و در حال حاضر در این زمینه شاهد انجام نشدن اعمال قانونی و حاکمیتی از سوی ایران هستیم.

اینستاگرام

اینستاگرام در چه صورتی فیلتر می‌شود؟

معاون امور فضای مجازی دادستان کل کشور در ادامه افزود:

هدف ما فیلترینگ اینستاگرام نیست، اما یک موضوعی همیشه مطرح است؛ اگر دشمن حمله کند و یک پل ارتباطی وجود داشته باشد که از آن طریق بتواند وارد کشور شود یا باید آن پل مستحکم شود و احتمال آسیب دیدن از بین برود و در غیر این صورت کار عاقلانه این است که آخرین حربه را به کار گرفته و پل ارتباطی را قطع کنیم. پس فیلتر کردن گام آخر است.

وی در ادامه بیان کرد حدود 5 سال قبل طرح فیلترینگ هوشمند اینستاگرام مطرح شد و همان زمان دادستانی با این طرح مخالف کرد، اما دولت برای اجرای آن اصرار داشت و با هزینه‌های زیاد به مرحله اجرا رسید که پس از چند روز این طرح نیز کارساز نبود. وی افزود از این رو اعلام می‌کنیم اگر دولت طرحی به جز فیلترینگ اینستاگرام را در نظر دارد انجام دهد، اما اگر راهی باقی نمانده باشد فیلتر کردن اینستاگرام در دستور کار قرار می‌گیرد. این مقام مسئول در پایان خاطرنشان کرد در حال حاضر مدل‌های داخلی مناسبی از این شبکه اجتماعی وجود دارد که می‌تواند جایگزین اینستاگرم شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

14 دیدگاه

  1. تنها چیزی که باعث شده مردم سرشون گرم شه و این همه دزدی و فسادتونو نبینن همینو از دسترس خارج کنین همه میریزن تو خیابون از ما گفتن بود D:

  2. ما که همه جا رو با وی پی n میریم اینم روش
    خوبیش اینه طرفدارای خودشون فعالیت هاشون تو صفحات مجازی به شدت کم شده و عرصه رو دارن واگذار میکنن

  3. همین الان دارم با فیلتر شکن میرم تو نت

  4. به جای تلگرام باید اینستا را فیلتر میکردن

  5. آگاهی برای یک جامعه … سمه 😂😂😂 مردم دیگه آگاه شدن کی دوسته کی دشمن 👍 خبر خیلی بد برای بعضیاس آگاهی مردم 😂👍

  6. کاری که باید از اول میکردن👍🏼👍🏼👍🏼👍🏼