هجوم ملخ ها

احتمال شیطنت عربستان در هجوم ملخ ها ؛ در اردیبهشت‌ماه ملخ‌های بیشتری می‌آیند

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی با اشاره به افزایش هجوم ملخ ها به ایران در اردیبهشت ماه سال جاری گفت احتمال شیطنت عربستان و عدم مبارزه عمدی با ملخ‌ها نیز وجود دارد.

سعید معین، مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در خصوص هجوم ملخ ها به ایران گفت برای شمارش جمعیت ملخ‌ها از اصلاح دسته و گروه استفاده می‌شود که گروه از چند هزار تا چند ده هزار ملخ در کیلومتر مربع و دسته از 20 میلیون تا 150 میلیون ملخ در هر کیلومتر مربع را شامل می‌شود. وی افزود در حال حاضر ملخ‌ها به صورت دسته وارد ایران نشده‌اند و شاهد هجوم گروه‌های ملخ در ایران هستیم.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی در ادامه افزود از اواسط بهمن 97 ملخ‌های صحرایی که جزو خطرناک‌ترین نوع از ملخ‌ها نیز محسوب می‌شوند از سوی عربستان به سمت ایران هجوم آورده و حمله آن‌ها ادامه دارد. از اواسط بهمن 97 تاکنون 6 استان جنوبی شامل خوزستان، بوشهر، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان و بلوچستان مورد هجوم ملخ ها قرار گرفته‌اند که به صورت شبانه‌روزی با آن‌ها مبارزه می‌شود.

افزایش هجوم ملخ ها به ایران

سعید معین در ادامه افزود پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد دسته‌هایی از ملخ‌ها در مناطق مرکزی عربستان و دریای سرخ عربستان قرار دارد که با وزش باد به احتمال زیاد به سمت ایران هجوم خواهند آورد. وی تاکید کرد هجوم ملخ به ایران در اردیبهشت ماه سال جاری افزایش پیدا می‌کند و نقشه‌ها نشان می‌دهد در عربستان و در مناطق ساحلی با دریای سرخ 10 تا 12 دسته پروازی ملخ وجود دارند که این گروه‌ها به سمت ایران در حال پرواز هستند.

هجوم ملخ ها

احتمال شیطنت عربستان

این مقام مسئول افزود عربستان هم‌اکنون با ملخ‌ها مبارزه می‌کند، اما در گذشته به صورت جدی مبارزاتی را انجام می‌داد که در حال حاضر شاهد این مبارزه‌ها نیستیم. در واقع اکنون خرمشهر تا چابهار مورد هجوم ملخ ها قرار گرفته است که این تراکم در سال‌های قبل مشاهده نمی‌شد. وی افزود عربستان از این فصل به بعد پوشش گیاهی ویژه‌ای ندارد و به دلیل اینکه ایران دارای پوشش سبز، باغ‌ها و اراضی کشاورزی است، این کشور مبارزه‌های جدی را انجام نداده است.

نحوه مبارزه با هجوم ملخ ها

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی در ادامه بیان کرد یکی از راه‌های از بین بردن ملخ‌ها استفاده از شیوه مبارزه هوایی است که در آن با هواپیما مناطقی که ملخ‌ها قرار دارند سمپاشی می‌شود. البته مبارزه زمینی نیز در حال انجام است و مناطق زیادی سم‌پاشی‌ شده‌اند. وی در پایان خاطرنشان کرد زمانی که تراکم یک آفت نظیر ملخ افزایش پیدا می‌کند، روش‌های کنترل غیرشیمیایی کارساز نیست و باید از شیوه مبارزه شیمیایی استفاده کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. ملخ تهدید جدی
    ملخ باحس سوپرسنس بویایی ،توانایی خارق العاده دریافت بوی مزارع گیاه از هزاران کیلومتری را داره!
    بسیاری از پروژه های نظامی و علوم زیستی بر پایه ملخ و گیرنده های عجبب شاخکها هست.
    در شراط مناسب رویش گیاهی ، ملخها بطور مرموزی تبدیل به فاز
    مهاجم شده و با فرم خاص دیاپوزی تولیدمثلی ، کلونی های چند صد میلیونی ایجاد میکنن.(یش از هزارمیلیارد ملخ درنبراسکا دیده شده)
    در این حالت طغیان،تمام فیزیک بدن مناسب مهاجرت میشه .
    تجمع ذخیره چربی و مقاومت به انواع بیماریها،ترشح هورمون جوانی و عصبی،ملخ را آماده مهاجرت میکنه.
    مدیریت زندگی اجتماعی دراین حشره بسیار اسرارآمیزه تاجائیکه که در مسیر مهاجرت وسط دریا تعدادی با جانفشانی و تشکیل جزیره موجب استراحت وتجدید قوا برای بقیه میشن .
    ملخهای خسته وگرسنه به مقصدرسیده هر روینده یی را درمزرعه وصحرا با آرواره های قوی خود به سرعت میخورن.
    مجتبی توسلی اریبهشت1367
    ادامه دارد….

  2. “این مقام مسئول افزود عربستان هم‌اکنون با ملخ‌ها مبارزه می‌کند، اما در گذشته به صورت جدی مبارزاتی را انجام می‌داد که در حال حاضر شاهد این مبارزه‌ها نیستیم.”
    اما جلوتر جواب خودش رو میده:
    “عربستان از این فصل به بعد پوشش گیاهی ویژه‌ای ندارد”
    وقتی خودش پوشش گیاهی نداره عاشق چشم و ابرومونه بخاطر ما هزینه کنه و سمپاشی انجام بده؟

  3. تو دهه های اخیر همیشه کار عربستان، امریکا و اسرائیله
    اصلا ربطی به تدبیر و خرد مسئولین نداره

  4. سیل و تحریم یه طرف این یه طرف