ماینرهای خارجی

ماینرهای خارجی در ایران از تعرفه برق جداگانه برخوردار می‌‌شوند

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت به دلیل ارزان بودن قیمت برق در ایران، ماینرهای خارجی نظیر استخراج‌کنندگان ارز چینی فعالیت خود را در ایران افزایش داده‌اند که به همین دلیل برای آن‌ها تعرفه برق جداگانه در نظر گرفته می‌شود.

محمودرضا حقی‌فام، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر عنوان کرد در داخل کشور فعالیت تولیدکنندگان ارزهای دیجیتال با استقبال زیادی مواجه شده است؛ زیرا تعرفه برق در ایران پایین بوده و برای ماینرهای خارجی داخل ایران هزینه کمتری دارد. با توجه به اینکه فعالیت تولیدکنندگان ارز دیجیتال بین‌المللی نظیر تولیدکنندگان چینی در کشور افزایش پیدا کرده است، می‌بایست تعرفه برق جداگانه‌ای در نظر بگیریم. وی افزود به دلیل یارانه‌ای بودن برق در کشورمان، تولیدکنندگان ارز دیجیتال از آن استقبال می‌کنند که چنین عاملی نگرانی‌های ما را از حضور بیشتر تولیدکنندگان ارز دیجیتال بین‌المللی در ایران به دلیل نرخ پایین برق، افزایش داده است. برای چنین مشکلی دو راهکار تعیین تعرفه صنعتی یا صادراتی در نظر گرفته خواهد شد.

اختصاص تعرفه برق جداگانه برای ماینرهای خارجی

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در این خصوص عنوان کرد نرخ برق در سایر کشورهای جهان واقعی است و به همین دلیل ماینرهای خارجی یا تولیدکنندگان ارز دیجیتالی تصمیم می‌گیرند تا در کشورهایی فعالیت خود را ادامه دهند که تعرفه برق پایینی داشته باشند تا فعالیت آن‌ها سود بیشتری را به وجود آورد. از این رو برق در کشورمان یارانه‌ای است و همین عامل باعث شده تا ماینرهای خارجی نظیر ماینرهای چینی فعالیت خود را در کشورمان گسترش دهند که فشار بیشتری به شبکه برق  وارد می‌کند. وی افزود ما با فعالیت این تولیدکنندگان در کشور مخالف نیستم، اما معتقدیم که باید برای آن‌ها تعرفه بیشتری نسبت به مردم عادی در نظر گرفته شود تا پول برق مصرفی را پرداخت کننند.

الکترونیکی شدن قبض‌های برق

این مقام مسئول افزود یکی از وظایف شرکت توانیر حذف قبض‌های کاغذی بوده و این طرح به صورت آزمایشی در استان سیستان‌وبلوچستان انجام شده است و سعی می‌کنیم آن را در سایر استان‌ها نیز اجرا کنیم. وی با اشاره به لزوم دریافت مجوزهایی برای اجرای سراسری این طرح گفت هم‌اکنون در حال دریافت مجوزها هستیم تا این طرح اجرایی شود. البته قبض کاغذی برای مشترکان همچنان صادر می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه