عرضه سامسونگ گلکسی فولد

عرضه سامسونگ گلکسی فولد در آمریکا، چین و اروپا به تاخیر افتاد!

سامسونگ اخیرا گوشی گلکسی فولد (Galaxy Fold) را برای بررسی تخصصی در اختیار رسانه‌ها گذاشت که آن‌ها، از شکستن نمایشگر تاشوی دستگاه پس از چند روز استفاده خبر دادند. حالا این مساله؛ عرضه سامسونگ گلکسی فولد در آمریکا، چین و اسپانیا را به تعویق انداخته است.

کمپانی کره‌ای پس از این گزارش‌ها، وعده‌ی بررسی دستگاه‌های خراب شده را داده بود؛ اما قصد به تاخیر انداختن عرضه سامسونگ گلکسی فولد را نداشت و قرار بود این گوشی انعطاف پذیر، طبق برنامه از تاریخ 26 آوریل (ششم اردیبهشت ماه) در معرض فروش قرار بگیرد.

تاخیر در عرضه سامسونگ گلکسی فولد

سامسونگ مراسم رونمایی از گلکسی فولد در هنگ کنگ و چین را که برای روزهای 23 و 24 آوریل زمان‌بندی شده بود، به دلیل آنچه که بروز مشکل در محل برگزاری مراسم خواند به تعویق انداخت. در ادامه هم خبر رسید که رویداد 24 آوریل در سنگاپور و اسپانیا نیز کنسل و به تاریخ نامعلومی موکول شده است. پیش‌تر قرار بود ثبت سفارش محصول در این کشورها، از تاریخ 26 آوریل و عرضه آن در سومین روز از ماه می آغاز شود.

یکی از سخن‌گویان سامسونگ دراین‌باره گفت:

با توجه به بازخوردهای دریافتی از اصحاب رسانه در ارتباط با تعداد محدودی از دستگاه‌ها، سامسونگ می‌خواهد با صرف اندکی زمان بیشتر، گلکسی فولد را در بهترین شکل ممکن عرضه کند.

اما در تازه‌ترین تحولات، با اینکه انتظار می‌رفت عرضه سامسونگ گلکسی فولد در آمریکا بدون تاخیر و از روز جمعه (26 آوریل) آغاز شود؛ وال استریت ژورنال خبر از به تاخیر افتادن این موضوع تا ماه آینده داده است.

عرضه سامسونگ گلکسی فولد

مشخصات گلکسی فولد سامسونگ

این گوشی قابل انعطاف در حالت باز شده، دارای یک نمایشگر 7.3 اینچی Infinity Flex با وضوح 2152 در 1536 پیکسل است. در این حالت، امکان اجرای همزمان سه اپلیکیشن وجود خواهد داشت؛ قابلیتی که سامسونگ آن را Three-app Multitasking می‌نامد. نمایشگر ثانویه هم سایز 4.6 اینچی و رزولوشن 1960 در 840 پیکسل دارد. همچینن وجود قابلیتی موسوم به App Continuity موجب تنظیم خودکار اپلیکیشن ها هنگام سوییچ کردن بین دو نمایشگر می‌شود.

قدرت پردازش دستگاه را یک تراشه 7 نانومتری، همراه با 12 گیگ رم تامین خواهد کرد. سامسونگ گلکسی فولد نخستین گوشی هوشمندی است که از وجود حافظه UFS 3.0 با ظرفیت 512 گیگابایتی بهره می‌برد. همچنین به گفته‌ی کمپانی سازنده، این محصول شش دوربین دارد که سه تا در پشت (حالت تاشده)، یکی در جلو (حالت تاشده) و دو دوربین هم داخل (در حالت تبلت) تعبیه شده‌اند.

ماژول اصلی متشکل از یک دوربین 16 مگاپیکسلی اولترا واید، یک دوربین 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو و یک دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید است. دوربین سلفی هم سنسور 10 مگاپیکسلی دارد. این گوشی هوشمند منعطف با سیستم عامل اندروید 9 پای و رابط کاربری One UI کار می‌کند و یک باتری 4380 میلی‌آمپر ساعتی دارد که به دو بخش تقسیم شده است.