لنوو زد 6 پرو

گوشی لنوو زد 6 پرو مجهز به دوربین چهارگانه 48 مگاپیکسلی و باتری بزرگ معرفی شد

لنوو زد 6 پرو (Lenovo Z6 Pro) جدیدترین پرچمدار این شرکت چینی است. در ادامه به بررسی ویژگی‌ها، قابلیت‌ها و مشخصات فنی گوشی لنوو Z6 Pro می‌پردازیم.

لنوو جدیدترین پرچمدار خود را معرفی کرد؛ لنوو زد 6 پرو همانند دیگر پرچمداران 2019 از تراشه اسنپدراگون 855 قدرت گرفته و دوربین اصلی آن، از چهار سنسور تشکیل می‌شود. استفاده از یک باتری بزرگ با سرعت شارژ بسیار بالا را باید دومین ویژگی منحصربه‌فرد این گوشی هوشمند دانست.

لنوو زد 6 پرو

مشخصات فنی و ویژگی‌های لنوو زد 6 پرو

اندازه نمایشگر از نوع SuperAMOLED گوشی 6.39 اینچ بوده و در بالای آن، یک ناچ کوچک شبیه به قطره آب به منظور قرارگیری دوربین سلفی وجود دارد. طراحی بدون حاشیه لنوو زد 6 پرو باورنکردنی است و حاشیه‌های بسیار کمی اطراف صفحه نمایش آن وجود دارد. یکی از دیگر از ویژگی‌های خاص این گوشی، تعبیه شدن اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر محسوب می‌شود. نکته اینجاست که بعد از معرفی، هنوز هیچ عکسی از گوشی در دنیای واقعی رویت نشده و تنها رندرهای این لنوو زد 6 پرو موجودند. امیدواریم گوشی در دنیای واقعی نیز درست به اندازه طرح‌های آن زیبا باشد!

در کنار اسنپدراگون 855، 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم وجود دارد. وجود 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی کاربر را از استفاده از کارت حافظه جانبی بی‌نیاز می‌کند. نسخه‌ای خاص از لنوو زد 6 پرو مجهز به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت ظرفیت داخلی نیز عرضه شده است.

لنوو زد 6 پرو

سنسورهای دوربین چهارگانه لنوو زد 6 پرو به صورت عمودی زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند. اولین سنسور از نوع زاویه باز بوده و دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل است. در پایین آن، شاهد به کار رفتن یک سنسور 48 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8 هستیم. سنسور دیگر از نوع تله فوتو بوده و رزولوشن آن 8 مگاپیکسل است. سنسور چهارم 2 مگاپیکسلی، برای افزایش کیفیت و قابلیت‌های دوربین گوشی در بخش فیلم برداری کاربرد دارد. پیشتر شایعه شده بود دوربین چهارگانه لنوو زد 6 پرو می‌تواند عکس‌های 100 مگاپیکسلی بگیرد، اما متاسفانه این خبر تبدیل به واقعیت نشد!

نرم افزار دوربین لنوو Z6 Pro از هوش مصنوعی بهره می‌برد. دوربین این گوشی برای ضبط ویدیوهای حرفه‌ای فوق‌العاده است، به طوری که در اپلیکیشن آن، برای فیلم برداری، حالت‌های خاصی همچون Super Night Scene ،Super Macro و Super Wide Angle وجود دارند. در حالت ضبط ویدیوی دیگری تحت عنوان Hyper Video، سایر حالت‌ها همچون سه مورد یاد شده، با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

لنوو زد 6 پرو را می‌توان یک گوشی خاص برای طرفداران عکاسی سلفی دانست، چرا که در بالای نمایشگر، سنسوری با رزولوشن 32 مگاپیکسل وجود دارد.

لنوو زد 6 پرو

استفاده از سیستم خنک‌کنندگی از طریق مایع و مجهز شدن به یک باتری 4 هزار میلی‌آمپر ساعتی با توان خروجی 27 واتی از جمله دیگر ویژگی‌های مهم لنوو زد 6 پرو به شمار می‌روند. این گوشی در دو رنگ قرمز و سبز عرضه خواهد شد. قیمت نسخه مجهز به 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی و نسخه دارای 8 گیگابایت رم و همین میزان فضای ذخیره‌سازی، به ترتیب 430 دلار و 450 دلار است. نسخه مجهز به 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی به قیمت 715 دلار به فروش خواهد رسید. فروش گوشی از تاریخ بیست و نهم آوریل (نهم اردیبهشت) از طریق وب سایت‌های JD.com و TMall در کنار فروشگاه آنلاین لنوو آغاز خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. جان جان جان چقدر خوشگله لامصب.بخدا میخواستم پی سی پرو بگیرم اینوکه دیدم نظرم عوَض شد..تازه قیمتشم پایینتره حداقل دوسه تومن کمتر میدم

  2. هم خوشگل و هم عالی😍