کراس اوور

20 خودروی کراس اوور که قابلیت آفرود غافلگیرکننده‌ای دارند

در حال حاضر مشتریان به خرید کراس اوور یا شاسی بلندها علاقه بیشتری دارند و خودروسازان بزرگ جهان نیز کراس اوورهایی را تولید می‌کنند که در عبور از مسیرهای سخت با مشکل مواجه نخواهند شد. در ادامه لیستی از 20 کراس اوور با قابلیت آفرودی ویژه را بررسی می‌کنیم.

خودروسازان بزرگی چون جیپ، لندرور، فورد، شورولت در ساخت خودروهای آفرود تجربه خاصی دارند و غول‌خودروسازی این حوزه محسوب می‌شوند. محصولات آن‌ها به دلیل توانایی خاص در عبور از مسیرهای دشوار و آفرودی فروش بسیار خوبی را تجربه کرده‌اند، اما خودروسازانی چون کیا، تویوتا و رولزرویس نیز خودروهایی را طراحی می‌کنند که قادرند همانند رقبای سرسخت خود از مسیرهای دشوار به آسانی عبور کنند. در این مقاله با 20 خودرو کراس اوور (Crossover) آشنا می‌شویم که قابلیت آفرود ویژه آن‌ها شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

20 خودروی کراس اوور با قابلیت آفرود

بنتلی بنتایگا 2019

کراس اوور

بنتلی بنتایگا 2019 یک شاسی بلند لوکس محسوب می‌شود که با توجه به قیمت 229 هزار دلاری آن نمی‌توان گفت گزینه مناسبی فقط برای مسیرهای آفرودی است، اما نباید به دلیل ظاهر لوکس آن از قابلیت‌های آفرودی این خودرو غافل شد. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک فول‌تایم بهره می‌برد که در کنار پکیج سفارشی All-Terrain در مسیرهای دشوار بدون هیچ مشکلی عبور خواهد کرد. عمق غوطه‌وری بنتلی بنتایگا 2019 در آب حدود 50 سانتی‌متر است که این قابلیت را مدیون برخورداری از امکانات ویژه‌ای چون دیفرانسیل مرکزی تورسن، دیفرانسیل عقب باز، کنترل حرکت در سرپایینی و سربالایی و سیستم تعلیق بادی تنظیم‌پذیر است.

بی ام و ایکس 5 مدل 2019

کراس اوور

شرکت بی ام و نسل جدید ایکس 5 را نسبت به قبل بزرگ‌تر طراحی کرده است که در کنار سیستم تعلیق جدید از قدرت بیشتری برخوردار شده است. این خودرو بدون شک در مسیرهای آفرود توانا خواهد بود؛ زیرا از امکانات ویژه‌ای چون سیستم چهار چرخ محرک xDrive، حالت رانندگی جدید صخره، دیفرانسیل عقب قفل شونده خودکار، سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم، حفاظت زیر بدنه و پکیج آفرود سفارشی بهره می‌برد.

جی ام سی آکادیا 2019

کراس اوور

جی ام سی آکادیا 2019 را می‌توان برادر فراموش شده شورولت تراورس دانست، اما این خودرو از امکانات آفرودی ویژه‌ای بهره می‌برد و به همین دلیل در لیست 20 کراس اوور با قابلیت آفرودی غافلگیرکننده قرار گرفته است. از سیستم‌های آفرودی این خودرو می‌توان به پکیج سفارشی All-Terrian، سیستم چهار چرخ محرک، آپشن انتخاب نوع مسیر و کنترل حرکت در سرپایینی اشاره کرد.

داج دورانگو 2019

کراس اوور

در گروه فیات-کرایسلر برند جیپ به عنوان آفرودترین برند این گروه محسوب می‌شود، اما کراس اوور داج دورانگو نیز در این گروه می‌تواند در مسیرهای آفرودی خودی نشان دهد. این خودرو به صورت استاندارد از سیستم چهارچرخ محرک یا تریم آفرود ویژه بهره نمی‌برد، اما این خودرو از گیربکس با دنده‌سنگین برخوردار است و به دلیل استفاده از پلتفرم گرند چروکی به راحتی می‌تواند در مسیرهای جنگلی و آفرودی عبور کند.

هوندا پاسپورت 2019

کراس اوور

نمی‌توان هوندا پاسپورت 2019 را یک کراس اوور مخصوص جاده‌های صعب‌العبور و دشوار محسوب کرد، اما آنقدر توانایی دارد که بتواند از مسیرهای آفرودی به راحتی عبور کند. این خودرو از سطح زمین ارتفاع مناسبی دارد و به دلیل برخورداری از جلوپنجره با پوشش‌های حفاظی می‌تواند وسیله نقلیه خوبی برای مسیرها دشوار باشد.

اینفینیتی QX80 مدل 2019

کراس اوور

اینفینیتی QX80 مدل 2019 به همراه لکسوس LX 2019 در کلاس خودروهای کراس اوور قرار نمی‌گیرند و می‌توان آن‌ها را در ردیف شاسی بلندها جای داد، اما این خودرو می‌تواند در مسیرهای آفرودی نیز توانا باشد. این خودرو از سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ، سیستم تعلیق بادی و رینگ‌های 18 اینچی برخوردار است.

جگوار آی پیس 2019

کراس اوور

جگوار آی پیس 2019 یک کراس اوور الکتریکی محسوب می‌شود و بیشتر آن را در جاده‌های معمولی دیده‌ایم، اما از آنجایی که این خودرو در گروه جگوار-لندرور قرار دارد، می‌توان گفت در مسیرهای آفرودی نیز می‌تواند بدرخشد. این خودرو قادر است تا عمق 50 سانتی‌متری در آب غوطه‌ور شود و از این حیث نسبت به سوبارو اوتبک در جایگاه بهتری قرار دارد. این کراس اوور از سیستم چهار چرخ محرک فول‌تایم بهره می‌برد و می‌تواند در مسیرهای آفرودی عملکردی مناسبی داشته باشد.

جیپ رنگید 2019

کراس اوور

بدون شک بسیار علاقه‌مندان به دنیای خودرو می‌دانند که محصولات جیپ از لحاظ آفرود دارای جایگاه ویژه‌ای هستند، اما قابلیت‌های جیپ رنگید 2019 آنچنان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد. این خودرو بر اساس پلتفرم فیات پاندای اروپایی ساخته شده است، اما تریم تریل هاوک جیپ رنگید دارای امکانات ویژه‌ای چون سیستم چهار چرخ محرک است و این توانایی را دارد تا عمق 47 سانتی‌متری در آب غوطه‌ور شود.

کیا سورنتو 2019

کراس اوور

کراس اوور کیا سورنتو 2019 از لحاظ قابلیت‌های آفرودی در سطح قابل قبولی قرار دارد و شرکت کیا نیز از همان نسل‌های اولیه بر روی ویژگی‌های آفرودی این خودرو تمرکز ویژه‌ای داشته است. بدون شک قرار گرفتن این خودرو در لیست 20 خودروی کراس اوور با قابلیت آفرود غافلگیرکننده‌ عجیب به نظر نمی‌رسد.

کیا تلوراید 2020

کراس اوور

علاوه بر کیا سورنتو، از محصولات این خودروساز کره‌ای کراس اوور دیگری نیز با نام کیا تلوراید 2020 در این لیست قرار دارد. البته نسل‌های جدید سورنتو از امکانات آفرودی جدیدی بهره می‌برند، اما کیا تلوراید از همان ابتدا در مسیرهای آفرودی حرف‌هایی برای گفتن داشته است. از ویژگی‌های آفرودی این خودرو می‌توان به سیستم چهار چرخ محرک سفارشی، رینگ‌های بزرگ‌تر، لاستیک‌های آفرود و اسنورکل اشاره کرد.

لامبورگینی اوروس 2019

کراس اوور

لامبورگینی اوروس 2019 به عنوان یک کراس اوور لوکس با قیمتی زیاد محسوب می‌شود که همانند سایر کراس اوورهای این لیست دارای ویژگی‌های آفرودی خاصی است. این خودرو به دلیل بهره‌مندی از یک موتور 641 اسب بخاری، سیستم چهار چرخ محرک و حالت‌های رانندگی مختلف به راحتی می‌تواند از مسیرهای دشوار عبور کند.

لکسوس LX 2019

کراس اوور

اگر قرار باشد لکسوس LX 2019 را فقط برای آفرودی بودن انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به سراغ لندکروز بروید؛ چراکه این خودرو حتی در ردیف کراس اوورها نیز قرار نمی‌گیرد و فقط به دلیل طراحی ظاهری خاص خود لقب کراس اوور را به آن اختصاص می‌دهند، اما اگر به دنبال لوکس بودن هستید، لکسوس LX 2019 انتخاب خوبی است. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک فول تایم، سیستم تعلیق دوبل جناغی و مستقل با فنرهای پیچشی و ارتفاع سواری قابل تنظیم بهره می‌برد و عملکرد خوبی در مسیرهای سخت خواهد داشت.

مرسدس بنز GLE 2020

کراس اوور

اینکه بخواهید با مرسدس بنز GLE 2020 آن‌هم با قیمت 60 هزار دلار به مسیرهای آفرود بروید، کار جالبی محسوب نمی‌شود، اما این خودرو از سیستم تعلیق جدید E اکتیو، حالت‌های رانندگی آفرود، کنترل فرمان متغیر و مستقل بهره می‌برد و می‌تواند شما را در جاده‌های آفرودی غافل‌گیر کند.

مرسدس بنز GLS 2020

کراس اوور

مرسدس بنز GLS 2020 یک کراس اوور سه ردیفه و لوکس محسوب می‌شود و احتمال اینکه این خودرو نیز توانایی‌های آفرودی داشته باشد کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما هیچگاه بر اساس ظاهر تصمیم‌گیری نکنید؛ چراکه این خودرو از قابلیت کنترل بدنه E اکتیو بهره می‌برد که به کمک آن می‌توان ارتفاع خودرو را کاهش یا افزایش داد.

میتسوبیشی اوتلندر اسپرت 2018

کراس اوور

خودرو میتسوبیشی اوتلندر اسپرت 2018 یک خودرو جدید به نظر نمی‌رسد و پلتفرم آن کمی قدیمی است، اما این خودرو از سطح زمین حدود 21.5 سانتی‌متر ارتفاع دارد و می‌تواند در مسیرهای سخت نیز خوب عمل کند. به طور کلی این خودرو نسبت به سایر رقبا، بلندتر، کشیده‌تر و پهن‌تر است و با بهره‌مندی از سیستم چهار چرخ محرک توانسته است در لیست 20 خودروی کراس اوور با قابلیت آفرود غافلگیرکننده‌ قرار بگیرد.

نیسان پث فایندر 2019

کراس اوور

سبک طراحی و پلتفرم نیسان پث فایندر نسبت به سایر کراس اوورهای این لیست بسیار قدیمی است، اما مدل 2019 و سفارشی Rock Creek این خودرو از پوشش‌های محافظتی بدنه، رینگ‌های 18 اینچی و لاستیک‌های چهار فصل بهره می‌برد که به همین دلیل در مسیرهای آفرودی توانایی خوبی دارد. این کراس اوور دارای توان یدک‌کشی بالا است و از یک موتور 6 سیلندر 3.5 لیتری بهره می‌برد که قدرتی معادل 284 اسب بخار را ارائه می‌دهد، از این رو در مسیرهای سخت مشکلی نخواهد داشت.

رنجروور اووک 2019

کراس اوور

رنجروور ایووک 2019 نسبت سایر برادران خود ضعیف‌تر است و کراس اوور خوبی برای مسیرهای آفرودی به نظر نمی‌رسد، اما این خودرو نیز از سیستم چهار چرخ محرک فول‌تایم، زاویه‌ی حمله 25 درجه و عمق غوطه‌وری در آب 50 سانتی‌متری بهره می‌برد که به همین دلیل برای عبور از مسیرهای سخت با مشکل دچار نخواهد شد.

رولزرویس کولینان 2019

کراس اوور

بدون شک مالکان رولزرویس کولینان 2019 به دلیل قیمت 325 هزار دلاری این خودرو تمایلی به عبور از مسیرهای آفرودی نخواهد داشت، اما این کراس اوور لوکس فقط برای جاده‌های معمولی طراحی نشده است. این خودرو از حالت آفرود ویژه‌ای بهره می‌برد که با افزایش اندک ارتفاع خودرو از سطح زمین می‌توانید در مسیرهای آفرودی به گشت‌وگذار بپردازید.

سوبارو اوتبک 2020

کراس اوور

مدل 2020 سوبارو اوتبک نسبت به نسل‌های قبلی دارای ظاهری خشن‌تری است. این خودرو از یک موتور 2.4 لیتری توربو بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی معادل 260 اسب بخار تولید کند. این خودرو قدرتمندتر شده و استحکام پیچشی آن هم حدود 70 درصد افزایش پیدا کرده است. سوبارو اوتبک به دلیل بهره‌مندی از حالت ویژه آفرود و سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی در مسیرهای آفرودی مشکلی نخواهد داشت.

تویوتا راو 4 مدل 2019

کراس اوور

تویوتا راو 4 مدل 2019 در کلاس خود جزو خودروهای کراس اوورهای خشن محسوب می‌شود. مشتریان می‌توانند نسل جدید این خودرو را در تریم‌های لیمیتد و ادونچر با سیستم چهار چرخ محرک سفارش دهند. از ویژگی‌های این خودرو می‌توان به کنترل حرکت در سرپایینی، رینگ و لاستیک‌های 19 اینچی بزرگ اشاره کرد که در مسیرهای آفرودی به کارتان خواهد آمد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. دوست عزیز اینا بیشترشون suv یاSport Utility Vehicle هستش که شما با Crossover اشتباه گرفتین باید بگم که فرقشون اینه که کراس اوور خودرویی هست که فضا و بدنه یک شاسی بلند (SUV) رو داره، در حالی که از پلت فرم یک خودروی سواری بهرمنده که باعث میشه Crossover خصوصیت ماشینایی بیابونیو داشته باشه لطفا پستتونو اصلاح کنین یا حذف کنین این اطلاعاتی که گذاشتین از بنیاد غلطه

  2. سلام به اشتباه عکس میتسوبیشی asx رو به جای اوتلندر گذاشتید لطفا اصلاح کنید

  3. چرا مرسدس glc 63 رو نیاوردین ؟؟؟

  4. بدم میاد از این جنگولک بازیا

  5. سلام
    لطفاً یه تعریف واضح از کراس اوور و اس یو وی و تفاوت این دو تا رو بگید