حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش

یک شرکت چینی، حسگر اثر انگشت زیر LCD را ثبت اختراع کرد

شرکت چینی فورت سنس (Fortsense)، موفق به یافتن روشی برای استفاده از حسگر اثر انگشت زیر LCD در گوشی های هوشمند شده است. تکنولوژی تازه‌ای که راه را برای ورود سنسور اثر انگشت درون صفحه‌ای به موبایل های ارزان‌تر، هموار خواهد کرد.

اخیرا اسکنر اثر انگشت در گوشی های هوشمند، به زیر صفحه نمایش انتقال یافته است تا فضایی برای افزایش سایز نمایشگر خالی شود. البته یک محدودیت وجود دارد و آن اینکه چنین سنسوری، تنها در زیر پنل‌های اولد (OLED) قابل کارگذاری است؛ زیرا فقط این نوع صفحه نمایش اجازه‌ی عبور نور را برای انجام فرایند اسکن می‌‌دهد. حالا اما کمپانی فورت سنس، حسگر اثر انگشت زیر LCD را هم ابداع کرده است و انتظار می‌رود تا پایان سال جاری، این تکنولوژی در صنعت موبایل مورد استفاده قرار بگیرد.

حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

طبق تصاویر لو رفته‌ای از فایل‌های بازاریابی Fortsense، این شرکت چینی پی برده که چگونه امکان عبور نور از پنل ال سی دی را فراهم کند، تا اسکنر اپتیکال بتواند اثر انگشت کاربران را بخواند. برای این منظور، غشای مخصوصی بین لایه‌های نمایشگر قرار داده شده است. ظاهرا با چنین راهکاری، امکان اسکن انگشت در 160 حالت مختلف وجود خواهد داشت.

این تکنولوژی بیش از همه، روی امنیت بیومتریک در گوشی های رده ابتدایی و میان رده اثرگذار خواهد بود؛ زیرا نمایشگر ال سی دی عمدتا در چنین محصولاتی به‌کارگیری می‌شود.