قیمت گوشی

قیمت گوشی با باز و بسته شدن سامانه همتا افزایش پیدا می‌کند!

قیمت گوشی به دلیل خبرهایی که مبنی بر باز و بسته شدن سامانه همتا منتشر می‌شود، روند صعودی پیدا کرده است و در کنار آن هم بازار نابسامان شده و هم مشتریان تمایلی به خرید ندارند.

طرح رجیستری با هدف جلوگیری از قاچاق گوشی های موبایل به مدت 1.5 سال است که اجرا می‌شود، اما این طرح از همان ابتدا باعث شد قیمت گوشی به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. در واقع این طرح با افزایش نرخ ارز همگام شد و در شدت گرفتن رشد قیمتی تلفن همراه تاثیر زیادی داشت، اما در طول ماه‌های گذشته خبرهایی مبنی بر باز و بسته شدن سامانه همتا و رجیستری گوشی های موبایل منتشر شد که در کنار شایعه‌های مربوط به رجیستری نشدن گوشی های مسافری باعث شد تا پس از انتشار چنین خبرهایی قیمت گوشی نیز روند صعودی داشته باشد.

قیمت گوشی تحت تاثیر سامانه همتا

فعالان بازار و فروشندگان گوشی های موبایل بر این باورند که سایت همتا برای ثبت گوشی های مسافری در بازه‌های مختلف قطع می‌شود، اما مسئولان این موضوع را تکذیب می‌کنند و بلافاصله سایت همتا فعال می‌گردد. در واقع توقف‌های چند ساعته که در روز به وجود می‌آید باعث شوک بازار و افزایش قیمت گوشی می‌شود. به طور کلی چنین مسائلی باعث می‌شود بازار با بی‌ثباتی مواجه شده و خریداران را به دلیل نوسان قیمتی از خرید منصرف کند که باعث دلسرد شدن فروشندگان نیز می‌شود. در اسفند سال 97 خبرهایی مبنی بر بسته شدن سامانه همتا از سوی خبرگزاری‌ها منتشر شد که ضمن تکذیب این خبر، باز هم قیمت تلفن همراه با روند صعودی همراه شد و نشان داد که چنین خبرها و شایعه‌هایی می‌تواند به راحتی بر بازار تاثیر مستقیم بگذارد.

باز و بسته شدن سامانه همتا و خبرهایی پیرامون آن آنچنان بر روی قیمت گوشی تاثیر گذاشته است که مسئولان مربوطه نیز آن را تایید کرد‌ه‌اند. در همین رابطه مدتی قبل محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرامی خود نوشت:

پیرو درخواست‌هایی که داشتید، با مساعدت و پیگیری وزیر محترم کشور، سامانه گمرک برای ثبت تلفن همراه که خدمت‌رسانی را متوقف کرده بود، تا ساعاتی دیگر خدمت‌رسانی را از سر خواهد گرفت.

کارشناسان و فعالان بازار معتقدند خبرهایی مبنی بر باز و بسته شدن سامانه همتا باعث می‌شود بازار بی‌ثبات شده و علاوه بر رکود بازار و تمایل نداشتن مردم برای خرید موبایل، با افزایش قیمت گوشی نیز مواجه باشیم که کسب‌وکار بسیاری از فعالان این حوزه را با دشوار کرده و آن‌ها به یک تعمیرکننده ساده تبدیل شده‌اند. همچنین مردم نیز به دلیل قیمت‌های غیرمنطقی گوشی های موبایل به بازار اعتماد نمی‌کنند و از خرید منصرف شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. فقط از این مملکت فرار کنی…..

  2. خداییش اگه دروغ گناه
    چرا همه مسئولین دروغ میگن؟

    اگه دروغ خوبه چرا هی به ما میگن خدا از دروغگو بدش میاد

    اگه بده چرا ت یه جامعه که میگن اسلامیه (البته فقط در حدشعار) مسئولینش بلد نیستن یه کلمه راس بگن

    اینا موقعی هم که رای می خوان میگن ما طرفدار شما مردمیم ولی وقتی رای آوردن فقط به فکر جیب خودشونن

  3. خخخ اینا که میگفتن ارزون میشه چی شد