فیلم انتقام جویان: آخر بازی با افتتاحیه 1.2 میلیارد دلاری، تاریخ‌ساز شد

فیلم انتقام جویان: آخر بازی (Avengers: Endgame) توانست با فروشی فراتر از انتظار، یکی از بزرگ‌ترین افتتاحیه‌های تاریخ سینما را به نام خود ثبت کند.

دنیای سینمایی مارول در چند سال اخیر توانسته پردرآمدترین مجموعه دنیای سینما باشد. آن‌ها تا پیش از فیلم انتقام جویان: آخر بازی با اکران 21 قسمت قبلی خود، بیش از 18 میلیارد دلار به دست آورده بودند. حتی اثر کمتر شناخته‌ شده‌ای همچون کاپیتان مارول در ماه قبل توانست از مرز فروش 1 میلیارد دلار عبور کند.

با توجه به محبوبیت دنیای سینمایی مارول، از ابتدا پیش بینی می‌شد که فیلم Avengers: Endgame بتواند آغازی تاریخی داشته باشد، اما تنها سوال این بود که این موفقیت تا چه اندازه بزرگ خواهد بود. فروش حیرت انگیز بلیط‌ها نیز حاکی از این بودند که اند گیم با یک آغاز غیر قابل درک رو به رو خواهد شد. پس از یک فروش رکوردشکنانه در روز اول، حالا می‌بینیم که فروش افتتاحیه این فیلم از آن چیزی که تصور می‌شد هم فراتر رفته است.

انتقام جویان: آخر بازی

فروش آخر هفته فیلم انتقام جویان: آخر بازی در آمریکا 350 میلیون دلار و فروش بین المللی آن 1.2 میلیارد دلار بوده است که هر دو در تاریخ باکس آفیس رکورد به حساب می‌آیند. اند گیم همچنین از نظر مدت زمان رسیدن به مرز 1 میلیارد دلار رکورد زد، این فیلم این کار را تنها در 5 روز انجام داد. فیلم Endgame همچنین سی و هشتمین فیلم تاریخ و هشتمین فیلم مارول محسوب می‌شود که از مرز 1 میلیارد دلار عبور کرده است.

آیا فیلم انتقام جویان: آخر بازی (Avengers: Endgame) پرفروش‌ترین فیلم تاریخ می‌شود؟

این فروش فیلم حتی از نظر عاشقان مارول نیز واقع‌گرایانه به نظر نمی‌رسد. این قسمت از انتقام جویان در حال حاضر پرفروش‌ترین فیلم سال 2019 است و در آمریکا در رده دوم قرار دارد (کاپیتان مارول با فروش 408 میلیون دلار اول است) اما به زودی به رتبه اول خواهد رفت. این فیلم هنوز مسیری طولانی در پیش دارد اما تنها فیلمی است که این قابلیت را دارد که از فروش 2.7 میلیارد دلاری فیلم آواتار عبور کند و به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شود. این فیلم همچنین این شانس را دارد که با عبور از فروش فیلم نیرو برمی‌خیزد، به راحتی به جایگاه دومین فیلم پرفروش تاریخ برود. جنگ ستارگان با اینکه محبوب است اما از نظر بین المللی (خصوصا چین) به اندازه مجموعه مارول طرفدار ندارد. فروش فیلم انتقام جویان: آخر بازی از هر نظر غیراستاندارد است و از هر زاویه که آن نگاه کنیم، دور از دسترس به نظر می‌رسد. فیلم جنگ بی نهایت، توانست برای 3 هفته در صدر جدول قرار داشته باشد، به نظر می‌رسد که اند گیم را بیش از این مدت بر فراز گیشه‌ رویت کنیم.

نکته جالب توجه دیگر این است که فیلم مذکور بالای 3 ساعت است و همین باعث می‌شود تا تعداد پخش‌های روزانه آن در سالن‌های سینما کمتر باشد. اما این یک فیلم معمولی نیست و اکثر سینماها تصمیم گرفتند که تا پاسی از شب باز بمانند و پخش آن را ادامه دهند. در حال حاضر، همه خواهان تماشای این فیلم هستند و باید دید تا چه اندازه می‌تواند موفق ظاهر شود، اما یک چیز بدیهی است؛ آخر بازی یک پیروزی باور نکردنی برای مارول خواهد بود که تا مدتی طولانی هیچ فیلمی نمی‌تواند به آن نزدیک شود.

در این فیلم که فاز سوم دنیای سینمایی مارول را به پایان می‌رساند، بازیگرانی همچون کریس ایوانز، رابرت داونی جونیور، کریس همسورث، مارک رافالو، اسکارلت جوهانسون، پل راد، بری لارسون، برادلی کوپر، جرمی رنر و جاش برولین به ایفای نقش می‌پردازند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

9 دیدگاه

  1. اخه یه فیلم تینیجری چرا باید اینقدر پر فروش بشه چون صطح سواد مردم پایینه

  2. اون همه هزینه که واسش کردن واقعا لایقش هست

  3. هرچی فیلم چرت تر فروش بیشتر کل سینمای هالیود همینه

  4. فکم افتاد افتتاحیههه یا خدا این رکورد کل دیسی و مارولو با هم میزنه

  5. ناموسا دهنم سه متره بازه😱کمتر از یه هفته 1.2میلیارد فروشش داشته🙁