تلویزیون های سامسونگ

ارتقای کیفیت تصویر با هوش مصنوعی تلویزیون های سامسونگ

تلویزیون های QLED 4K و 8K سامسونگ به قابلیت ارتقای کیفیت تصویر با استفاده از هوش مصنوعی مجهز شده‌اند. در ادامه، نحوه عملکرد قابلیت پیشرفته AI Upscaling در تلویزیون های سامسونگ را بررسی می‌کنیم.

سری جدید تلویزیون های QLED 4K و 8K سامسونگ اکنون مجهز به یک قابلیت پیشرفته به نام AI Upscaling یا ارتقای کیفیت تصویر با هوش مصنوعی هستند. در این حالت تلویزیون QLED شما با استفاده از هوش مصنوعی و بدون توجه به کیفیت تصویر مبدا، تصویر را بسته به نوع و مدل تلویزیون تا حد 4K و یا 8K  ارتقا داده و با کیفیتی فوق‎العاده پیش چشمان شما نمایش می‎دهد. این قابلیت باعث می‎شود لذت بردن از کیفیت تصویر استثنایی تلویزیون های سامسونگ دیگر محدود به برنامه‎ها و فیلم‎هایی نباشد که با کیفیت 4K فیلمبرداری و تولید شده‎اند در نتیجه شما می‎توانید مسابقات فوتبال مورد علاقه خودتان را که با کیفیت عادی فیلمبرداری می‎شوند روی صفحه QLED سامسونگ با کیفیت 4K تماشا کنید. همچنین با توجه به قابلیت این تلویزیون‌ها در تولید حجم 100 درصدی رنگ، حس حضور در استادیوم و مشاهده مسابقات از نزدیک را تجربه خواهید کرد.

هرچند استفاده از هوش مصنوعی پیش از این در مواردی مانند دستیار دیجیتالی مثل بیکسبی سامسونگ سابقه داشته است اما استفاده از این قابلیت در موضوعی مانند ارتقای کیفیت تصویر تلویزیون تا حد 4K و حتی 8K یکی دیگر از نوآوری‎هایی بود که سامسونگ در آن پیشتاز شد و سری جدید QLEDهای این شرکت مجهز به این قابلیت شدند.

Upscaling یا ارتقای کیفیت تصویر چیست؟

هر تلویزیون در صفحه نمایش خود، بسته به کیفیت آن تلویزیون، دارای تعداد پیکسل‎های معینی است. مثلا تلویزیون HD دارای 1920 در 1080 پیکسل عمودی و افقی است. در حالی که در تلویزیون 4K تعداد پیکسل‏‌ها در هر دو ردیف عمودی و افقی دو برابر بوده و در سری QLEDهای 8K سامسونگ این تعداد پیکسل تا چهار برابر افزایش پیدا می‏‌کند.

تلویزیون های سامسونگ

به این ترتیب اگر برنامه‌ای که مشاهده می‌‏کنید با کیفیت HD پخش شود، تلویزیون 4K تنها برای پر کردن نیمی از پیکسل‌های خود اطلاعات دریافت می‌‏کند. در اینجا شرکت‎های سازنده تلویزیون به طور معمول برای سازگار کردن تصویر با نمایشگر محصولات خود از روش‎هایی مانند استفاده از اطلاعات یک پیکسل برای دو یا چهار پیکسل همجوار استفاده می‎کنند که در نهایت موجب تار شدن تصویر نهایی و افت کیفیت آن می‎شود. یعنی هرچند شما برنامه را روی یک تلویزیون 4K می‎بینید اما کیفیت تصویر همان کیفیت HD ورودی است.

اما شرکت سامسونگ در سری QLED 4K و حتی 8K خود از یک فناوری نوآورانه به نام AI Upscaling استفاده می‎کند. تفاوت مهم در اینجا استفاده از هوش مصنوعی برای درک تصویر و پرکردن پیکسل‎های خالی متناسب با تصویر اصلی است. یعنی به جای آن که از اطلاعات یک پیکسل برای پیکسل‎های مجاور استفاده شود، پیکسل‎های خالی بر اساس اطلاعات خود تصویر پر می‎شوند. یعنی یک تصویر 4K یا 8K واقعی برای شما ساخته می‎شود.

با تلویزیون های سامسونگ ، استادیوم را به خانه بیاورید

استفاده از این فناوری در تلویزیون های سامسونگ به شما امکان می‎دهد تصاویری را که شبکه‎های ورزشی با کیفیت SD یا در حالتی بهتر با کیفیت HD پخش می‏‌کنند، شما در خانه‏‌تان با  4 برابر کیفیت بهتر یا 4K مشاهده کنید. این تصویر فوق‏‌العاده در کنار کیفیت صدای قدرتمند تلویزیون های سامسونگ، حس حضور در ورزشگاه را به شما می‎دهد.

به این ترتیب شما قبل از آن که حتی تولیدکنندگان برنامه‎های ورزشی به دنیای 4K وارد شوند از این دنیای زیبای تصاویر جذاب و واقعی، لذت می‎برید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه