سامسونگ گلکسی فولد

کاهش 60 درصدی سود سامسونگ با وجود فروش موفق گلکسی S10

جزئیات عملکرد مالی غول تکنولوژی کره جنوبی در سه ماهه نخست سال 2019 منتشر شد؛ گزارشی که از کاهش 60 درصدی سود سامسونگ خبر می‌دهد. در واقع این رقم از 13.4 میلیارد دلار در سال گذشته، به 5.3 میلیارد دلار در سال جاری تنزل یافته است.

رونمایی از خانواده گلکسی اس 10 و گوشی منعطف گلکسی فولد، توجهات زیادی را در ابتدای سال به سمت سامسونگ جلب کرد؛ اما اوضاع بر وفق مراد کمپانی کره‌ای پیش نرفت. گزارش‌های منتشر شده درباره مشکلات نمایشگر گلکسی فولد، این گوشی را بی‌اعتبار و سامسونگ را وادار به جمع‌آوری تمامی دستگاه‌ها کرد؛ حتی پیش از اینکه به دست مصرف کنندگان برسند. به نظر می‌رسد این بار، وخامت اوضاع به شدت کابوس گلکسی نوت 7 نباشد؛ اما باید کاهش 60 درصدی سود سامسونگ در قیاس با سال گذشته را نیز، به مشکلات فعلی کمپانی اضافه کنید.

سود سامسونگ

عملکرد مالی سامسونگ در سه ماهه نخست 2019

البته به‌رغم شیب نزولی درآمد در عرصه‌ی گوشی های هوشمند، شرکت کره‌ای با اتکا به فروش موفق گلکسی اس 10 همچنان تجارت موبایل خود را پررونق می‌داند. سامسونگ در چارک اول سال، 78 میلیون واحد گوشی هوشمند و 5 میلیون تبلت عرضه کرد؛ اما در فروش گوشی های رده ابتدایی و میان رده، عملکرد ضعیفی داشت. با این حال در سه ماهه دوم سال، با ورود گلکسی اس ۱۰ 5G و گلکسی A80 به بازار، چشم‌انداز روشنی برای افزایش سود سامسونگ وجود دارد.

اما جدا از بخش موبایل، عملکرد این شرکت در تجارت چیپ‌های حافظه و پنل‌های صفحه نمایش (OLED و LCD) هم به قوت گذشته نبود. البته سامسونگ از سه ماهه بعدی، پیش‌بینی بهتری دارد و معتقد است با افزایش تقاضا برای چیپ‌های حافظه‌ی‌‌ خود مواجه می‌شود؛ هم به منظور استفاده در سرورها و هم در گوشی هایی که ظرفیت 256 گیگ یا بیشتر دارند.

همچنین با وجود اینکه تقاضا برای حسگرهای تصویری سامسونگ رو به کاهش نهاده؛ اما این کمپانی در حال افزایش عرضه‌ی پردازنده و مودم است. از طرفی پیش‌بینی می‌شود که سامسونگ دیسپلی نیز، سفارش بیشتری برای تولید پنل‌های تلویزیون پریمیوم مانند UHD و 8K دریافت کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. چین تبدیل به لقمه بزرگی برای امریکا شده و به نظر من، اقتصاد چین با 20 سال رشد 6 درصد اقتصادی پیاپی، حرف اول را در جهان خواهد زد.

    با سپاس

  2. همه شرکت ها قوی شدن سخته رقابت توی دنیا بقیه که بیکار نیستن که