بهترین بازی های پلی استیشن 4

در این مطالب به بهترین بازی های پلی استیشن 4 (PlayStation 4) پرداخته‌ایم که حتما باید تجربه کنید؛ از بازی بزرگی همچون خدای جنگ تا نسخه ریمستر آخرین ما. با گجت نیوز همراه باشید.

کنسول PS4 در عمر پنج‌ ساله‌ و نیمه‌اش توانسته تعدادی از بهترین بازی‌های انحصاری تاریخ را به طرفداران عرضه کند. در این مطلب می‌توانید به فهرستی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 دست پیدا کنید. در حال حاضر این کنسول آن‌قدر بازی خوب دارد که خریدنش یک افتخار محسوب می‌شود.

بهترین بازی های پلی استیشن 4 – PlayStation 4

15- بازی GT Sport

بهترین بازی های پلی استیشن 4

بهترین بازی اتومبیل رانی PS4
– تاریخ عرضه: 2017
– سازنده: استودیوی پولی‌ فونی دیجیتال
– ژانر: مسابقه‌ای

اگر قصد دارید بر روی پلی استیشن 4 تجربه مسابقات اتومبیل رانی داشته باشید، تنها یک انتخاب دارید. البته بازی DriveClub هم جالب توجه است اما GT به شما هر چیزی که نیاز دارید را ارائه می‌دهد. در این بازی می‌توانید ماشین‌های درجه یک اسپورت را انتخاب کنید و همچنین به ماشین‌های شرکت‌های مشهور اتومبیل‌سازی دسترسی خواهید داشت. بهترین زمین‌های مسابقه جهان نیز به بهترین شکل ممکن بازسازی شده‌اند. اما چیزی که این بازی را از دیگر آثار مشابه متمایز می‌سازد، ویژگی‌های بخش آنلاین آن است، از تورنمنت‌های بزرگ تا مسابقات مناسبتی‌ خاص، شما در واقع می‌توانید زندگی هیجان انگیز یک راننده حرفه‌ای واقعی را تجربه کنید، البته بدون خطر تصادف!

14- بازی Until Dawn

بهترین بازی های پلی استیشن 4

بازسازی فیلم‌های ترسناک درجه دو به بهترین شکل
– تاریخ عرضه: 2015
– سازنده: استودیوی سوپرمسیو گیمز
– ژانر: ترسناک

اگر از عاشقان ژانر ترسناک هستید، بازی Until Dawn تلفیقی از ویژگی‌های مثبت فیلم‌های ترسناک مشهور را ارائه می‌دهد. بازی داستان گروهی از جوانان را روایت می‌کند که راز تاریکی را مخفی کرده‌اند. آن‌ها در یک سفر کوچک به یک کلبه، به کابوسی واقعی قدم می‌گذارند. در طول بازی شما این اختیار را دارید که مشخص کنید کدام شخصیت‌ها جان سالم به در می‌برند و همین حق انتخاب باعث می‌شود که بازی ارزش تجربه دوباره را داشته باشد. شاید تلاش کنید تا از به راه افتادن یک حمام خون جلوگیری شود و شاید دوست داشته باشید مرگ وحشتناک یک شخصیت  اعصاب خردکن را تماشا کنید. هر چه که انتخاب کنید، آمادگی ترسیدن و دیدن سکانس‌های خشن را داشته باشید. بازی Until Dawn شاید در مقایسه با آثار کلاس جهانی همچون خدای جنگ، یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 محسوب نشود اما به دلیل هیجانی که می‌آفریند و سکانس‌های سینمایی جذابی که دارد، بدون شک ارزش تجربه کردن را خواهد داشت.

13- بازی inFamous: Second Son

بهترین بازی های پلی استیشن 4

یک ماجراجویی ابرقهرمانی متفاوت
– تاریخ عرضه: 2014
– سازنده: استودیوی ساکر پانچ
– ژانر: اکشن، ماجراجویی

با اینکه بازی Second Son جز اولین آثاری بود که برای پلی استیشن 4 عرض شد اما نمونه‌ای خوب برای نشان دادن تفاوت‌های فنی پلی استیشن 4 پرو است و نشان می‌دهد این کنسول ارتقا یافته، تا چه اندازه در بالا بردن کیفیت یک بازی تاثیر دارد. این بازی ابرقهرمانی استودیوی ساکر پانچ پس از پنج سال، هنوز هم عالی به نظر می‌رسد. داستان ریشه‌هایی که بازی ارائه می‌کند باعث می‌شود تا آن را یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 به حساب بیاوریم. در این بازی، با قدرت‌های جدیدی که به دست آورده‌اید، می‌توانید دشمنانی که شهر شما را تهدید می‌کنند، به جذاب‌ترین شکل ممکن نابود کنید. بازی Second Son آن طور که باید، دیده نشد اما در مجموع درخشان است.

12- نسخه ریمستر بازی The Last of Us

بهترین بازی های پلی استیشن 4

یکی از بهترین داستان‌هایی که تاکنون در دنیای بازی روایت شده است
– تاریخ عرضه: 2014
– سازنده: استودیوی ناتی داگ
– ژانر: اکشن، ماجراجویی

بازی The Last of Us از نظر تکنیکی، یکی از بهترین آثار کنسول پلی استیشن 3 بود اما نمی‌توان لیستی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 ارائه داد و به نسخه ریمستر این بازی اشاره نکرد. در این نسخه جدید، نه تنها می‌توانید یک تجربه 4K متفاوت از بازی داشته باشید، بلکه محتواهای تازه‌ای نیز انتظار شما را می‌کشد. این داستان آخرالزمانی استودیوی ناتی داگ هنوز هم حرف‌هایی برای گفتن دارد و می‌تواند شما را تحت تاثیر قرار دهد. بدیهی است که داستان و نوع روایت آن در تاریخ بازی‌های ویدیویی جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. اگر احیانا ماجراجویی‌های الی و جوئل را تجربه نکرده‌اید، فرصت را غنیمت بشمارید و به سراغ این بازی بروید. یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 و حتی تاریخ در انتظار شماست.

11- بازی Tearaway Unfolded

بهترین بازی های پلی استیشن 4

یک ماجراجویی کاغذی که شما ستاره آن هستید
– تاریخ عرضه: 2015
– سازنده: استودیوی مدیا مولکول
– ژانر: پتلفرمر، ماجراجویی

Tearaway Unfolded یکی از آن‌ بازی‌های کمیاب است که از ابتدا تا انتهای آن را با لذت و لبخند انجام می‌دهید. در این دنیای کاغذی، شما می‌توانید با استفاده از تاچ پد دسته دوال شاک 4 هر چه که دوست دارید را بکشید و چیزهایی که خلق کرده‌اید را درون بازی قرار دهید. هر چه قدر که بیشتر بازی می‌کنید، دنیای Tearaway بیشتر تبدیل به بازتابی از استعدادهای خلاقانه شما می‌شود. در کنار چسب و قیچی، این بازی یک داستان هم دارد. شما باید با از بین بردن دشمنان، امنیت و آرامش را بازگردانید و در این مسیر با تعدادی موجود دوست داشتنی نیز آشنا خواهید شد و دوستان تازه‌ای پیدا می‌کنید. اگر از بازی‌های بزرگ و بلاک باستری خسته شده‌اید، این بازی لذت بخش را از دست ندهید.

10- بازی Uncharted: The Lost Legacy

بهترین بازی های پلی استیشن 4

یک آنچارتد اما این بار با قهرمانان مونث
– تاریخ عرضه: 2017
– سازنده: استودیوی ناتی داگ
– ژانر: اکشن، ماجراجویی

از زمان انتشار اولین قسمت این مجموعه در سال 2007، ناتان دریک همیشه چهره اصلی بازی آنچارتد بوده است. اما The Lost Legacy این بار فرصت را در اختیار دو شخصیت دیگر می‌گذارد تا خودنمایی کنند. این بار دریک کنار رفته تا دو شخصیت مونث بازی، دو شخصیت منفی سابق یعنی کلویی فریزر و نادین راس در نقش اصلی ظاهر شوند. این بازی، با حفظ همان ویژگی‌های اصلی مجموعه آنچارتد در کنار یک برداشت تازه، سکانس‌های اکشن دیدنی، پازل‌های مناسب و تزریق تعدادی عناصر فراطبیعی می‌تواند آغازگر ماجراجویی‌های دنباله‌دار جدیدی در دنیای آنچارتد باشد.

9- بازی Tetris Effect

بهترین بازی های پلی استیشن 4

چه کسی می‌دانست تتریس تا این اندازه می‌تواند پتانسیل داشته باشد؟
– تاریخ عرضه: 2018
– سازنده: استودیوی این‌هنس گیمز
– ژانر: پازل

کسی فکر نمی‌کرد نسخه مدرن شده بازی تتریس بر روی پلی استیشن 4 تا این اندازه بتواند موفق ظاهر شود. این بازی ویژگی‌های اصلی تتریس را به کار می‌گیرد و به آن موسیقی و افکت‌های گرافیکی درجه یک اضافه می‌کند و نتیجه، ورود شما به یک دنیای تازه است. این بازی توسط مغز متفکر پشت نسخه ریمستر بازی لومینس (Lumines) و Rez Infinite ساخته شده است، در نتیجه می‌توانید تصور کنید این بازی چه فضایی خواهد داشت. هر مرحله از بازی یک اتفاق جدید است که شما را به یک بُعد تازه وارد می‌کند. این بازی کمک می‌کند تا تتریس را به شکلی نوین تجربه کنید؛ گویی اولین بار است که با دنیای تتریس آشنا شده‌اید.

8- بازی Shadow of the Colossus

بهترین بازی های پلی استیشن 4

هیولاهای بزرگ بر روی یک کنسول بزرگ
– تاریخ عرضه: 2018
– سازنده: استودیوی تیم ایکو
– ژانر: اکشن، ماجراجویی

سایه کلوسوس یکی از آن بازی‌هایی است که بازی‌دوستان سالیان سال آرزوی ساخته شدن نسخه ریمستر آن را داشتند و این اتفاق سرانجام رخ داد. این بازی در نمایشگاه E3 2017 معرفی شد و در ماه فوریه 2018 به بازار آمد. Shadow of the Colossus یکی از آن بازی‌هایی است که تاریخ انقضا ندارد و هنوز هم در صنعت بازی جریان‌ساز به حساب می‌آید. زیرا همان قدر تفکر برانگیز و هنری است که 13 سال قبل بر روی پلی استیشن 2 منتشر شده بود. سایه کلوسوس قطعه‌ای ارزشمند از تاریخ بازی‌های ویدیویی است و اگر آن را تجربه نکرده‌اید، برای خودتان ارزش قائل شوید و به سراغ آن بروید.

7- بازی Detroit: Become Human

بهترین بازی های پلی استیشن 4

یکی از هوشمندانه‌ترین روایت‌های داستانی تاریخ
– تاریخ عرضه: 2018
– سازنده: استودیوی کوآنتیک دریم
– ژانر: ماجراجویی

بازی دیترویت در زمینه روایت داستان یک موفقیت بزرگ است. داستان در مورد سه ربات انسان‌نما در سال 2038 است که برنامه ریزی‌های از پیش تعیین سیستم خود را می‌شکنند و آزاد می‌شوند. این بازی علاوه بر زیبایی‌های بصری، با آزادی‌هایی که در زمینه انتخاب به بازیکن می‌دهد، باعث می‌شود که شما کاملا حس کنید در بازی نقش مهمی دارید و سرنوشت سه شخصیت بازی واقعا در دستان شماست. شما در پایان هر مرحله، می‌توانید ببینید که در صورت انتخاب‌های دیگر، داستان به چه سمت و سویی می‌رفت. Become Human چندان اکشن نیست اما از نظر دیالوگ، بسیار جای تامل دارد و هدف بازی نیز چنین چیزی است. هنگامی که به شخصیت‌های مختلف وابسته می‌شوید و کشمکش‌های آن را لمس می‌کنید، دیگر نمی‌توانید از این بازی دست بکشید. بعضی از انتخاب‌های اخلاقی بازی نیز قطعا شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. دیترویت از نظر وسعت داستان و نوع روایت، یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 به حساب می‌آید.

6- بازی The Last Guardian

بهترین بازی های پلی استیشن 4

یک اثر حماسی و بازمانده پلی استیشن 3
– تاریخ عرضه: 2016
– سازنده: استودیوی سونی
– ژانر: ماجراجویی

بازی‌های ساخته شده توسط فومیتو اوئدا (Fumito Ueda) برای برانگیختن احساسات بازیکنان و شگفت‌زده کردن آن‌ها شناخته می‌شوند. بازی آخرین نگهبان پس از سال‌ها توسعه، سرانجام منتشر شد و توانست در حد استانداردهای بازی‌هایی همچون ایکو و سایه کلوسوس ظاهر شود. شما در این بازی نقش یک پسر نوجوان را برعهده دارید که در میان خرابه‌های باستانی، با یک موجود عظیم به نام تریکو دوست می‌شود. آن‌ها به کمک یکدیگر، به سوی آزادی می‌شتابند. هوش مصنوعی منحصر به فرد و گاها سرکش تریکو باعث می‌شود که او را همانند یک موجود زنده فرض کنید که باید با او مهربان باشید و به تدریج بتوانید او را راضی کنید که در حل کردن پازل‌ها به شما کمک کند. ایجاد یک ارتباط احساسی بین بازیکن و یک حیوان کامپیوتری سخت است اما Last Guardian این کار را به درستی انجام می‌دهد و مثل این است که صاحب یک حیوان خانگی واقعی هستید.

5- بازی Uncharted 4: A Thief’s End

بهترین بازی های پلی استیشن 4

آخرین و بزرگ‌ترین ماجراجویی ناتان دریک
– تاریخ عرضه: 2016
– سازنده: استودیوی ناتی داگ
– ژانر: اکشن، ماجراجویی

همانند بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ، بازی A Thief’s End بلد است میان سکانس‌های اکشن بزرگ و تعقیب گریزهای سریع و لحظات درام و احساسی، تعادل برقرار کند. ناتان دریک در قسمت چهارم، هنوز هم یک ایندیانا جونز مدرن دوست داشتنی‌ است که در جستجوی گنج می‌گردد. اما تماشای شیمی رابطه او با النا، سالی و حتی برادرش سم، از یافتن همه رازهای باستانی ارزشمندتر است. بازی Uncharted 4 داستان ناتان را به بهترین شکل ممکن به پایان می‌رساند و آخرین فصل از این کتاب ماجراجویی، بدون شک در خاطرات شما ردپایی ماندگار برجای خواهد گذاشت. آنچارتد چهارم بدون شک یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 است.

4- بازی Bloodborne

بهترین بازی های پلی استیشن 4

اثری دیگر از سازندگان مجموعه Dark Souls
– تاریخ عرضه: 2015
– سازنده: استودیوی فرام سافتور
– ژانر: اکشن، نقش آفرینی

اگر از طرفداران مجموعه دارک سولز هستید و به کشته شدن‌های فراوان عادت دارید، حتما باید به شهر گاتیک بازی بلادبورن قدم بگذارید. این بازی سوم شخص اکشن نقش آفرینی در مقایسه با دارک سولز از ریتم سریع‌تری برخوردار است و البته دیگر لازم نیست لحظه به لحظه هوشیار و گوش به زنگ باشید. داستان بازی بلاد بورن در مورد یک شکارچی است که به شهر یارنم (Yharnam) قدم می‌گذارد؛ شهری که ساکنین‌اش به یک بیماری غیرطبیعی دچار شده‌اند. او تلاش می‌کند تا از این راز پرده بردارد و با نابودی دشمنان مختلف، به منبع اصلی این بیماری رسیده و جلوی آن را بگیرد. Bloodborne همه چیز دارد، از رویارویی با غول آخرهای به یادماندنی تا چشم اندازهای زیبای شهر. اگر از کمی چالش نمی‌هراسید و با عناصر نقش آفرینی مشکلی ندارید، انجام این بازی توصیه می‌شود.

بهترین بازی های پلی استیشن 4

3- بازی Spider-Man

بهترین بازی ابرقهرمانی نسل هشتم بازی‌های ویدیویی
– تاریخ عرضه: 2018
– سازنده: استودیوی اینسومنیاک گیمز
– ژانر: اکشن، ماجراجویی

به طور خلاصه، بهترین بازی ابرقهرمانی چند سال اخیر. بازی مرد عنکبوتی به شکلی غافل گیرکننده، به یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 تبدیل شد و طوفانی بر پا کرد. بازی از نظر بصری شگفت انگیز است و دنیای بزرگی دارد که در آن می‌توانید چیزهای تماشایی زیادی ببینید و کارهای مختلفی انجام دهید، انجام این بازی شکوهمندانه است. از لحظه‌ای که برای اولین بار در بالای شهر نیویورک به پرواز در می‌آیید تا مراحل بعدی که باید ضربات و حرکات خود را ترکیب کنید، مرد عنکبوتی میخکوب کننده جلوه می‌کند. داستان بازی پرکشش، بامزه و حتی غافل گیر کننده بوده و در مجموع، این بازی موفق می‌شود برای اولین بار، این شخصیت محبوب کامیک‌ها را به درستی در دنیای بازی‌های ویدیویی عرضه کند. اگر دنبال یک اثر نوآورانه هستید که می‌تواند شما و دوستان‌تان را برای ساعت‌ها سرگرم کند، این بازی مخصوص شماست.

2- بازی Horizon Zero Dawn

بهترین بازی های پلی استیشن 4

یک ماجراجویی جهان باز باور نکردنی
– تاریخ عرضه: 2017
– سازنده: استودیوی گوریلا گیمز
– ژانر: ماجراجویی

ما تاکنون دنیاهای آخرالزمانی بی روح و بیابانی زیادی در دنیای بازی‌های ویدیویی دیده‌ایم اما بازی هورایزن سعی می‌کند مسیر تازه‌ای را در پیش بگیرد و دنیایی بسازد که به ما چهره تازه‌ای از یک جامعه مدرن را نشان می‌دهد، یک فصل تازه برای بشریت. جایی که قبایل بدوی به تدریج شروع به ساخت گونه خاصی از ربات‌ها کرده‌اند که در حوالی ویرانه‌های شهرهای بزرگ پرسه می‌زنند. شما دنیای باز بزرگ و خیره کننده بازی را در نقش آلوی (Aloy) تجربه می‌کنید، یک شخصیت دوست داشتنی و یک شکارچی شجاع. برقراری ارتباطات دیپلماتیک با دیگر قبایل، گشت و گذار در یک محیط مهیج، شکار یک دایناسور رباتیک عظیم همچون تاندرجا (Thunderjaw)، هر کاری که در دنیای بازی Horizon Zero Dawn انجام می‌دهید، افسانه‌ای است.

1- بازی God of War

بهترین بازی های پلی استیشن 4

بهترین بازی انحصاری پلی استیشن 4
تاریخ عرضه: 2018
سازنده: استودیوی سونی سانتا مونیکا
ژانر: ماجراجویی

نسخه جدید و در واقع بازسازی بازی خدا جنگ، کریتوس مشهور را به یک دنیای تازه می‌برد و نه تنها یکی از بهترین بازی های پلی استیشن 4 را ارائه می‌دهد بلکه یکی از بهترین بازی‌های تاریخ را عرضه می‌کند. این بازی، اکشن خطی شماره‌های قبلی را کنار می‌گذارد و دنیایی خلق می‌کند که می‌توانید در آن به گشت و گذار بپردازید و بارها شگفت‌زده شوید. از مبارزات جذاب و پازل‌های هوشمندانه تا یک داستان قدرتمند با ریتم خوب. کریتوس دیگر یک ماشین کشتار تک بعدی نیست و دشمنان نیز دارای پرداخت شخصیتی هستند. کوهی از چیزهای مختلف در بازی وجود دارد که باید کشف کنید و محیط‌های جدید بازی، متحیرکننده هستند. شاید تنها بازی هورایزن بتواند تا این اندازه قدرت پلی استیشن را به رخ بکشد اما خدای جنگ اثری است که هر انسانی باید قبل از مرگ آن را تجربه کند. بازی God of War یک تجربه جدید است، تجربه‌ای که هرگز از ذهن شما پاک نخواهد شد.

کدام عناوین لیست بهترین بازی های پلی استیشن 4 را تجربه کرده‌اید؟ از نظر شما کدام بازی بهترین است؟