شرکت خودروسازی لادا

شرکت خودروسازی لادا روسیه به بازار ایران نخواهد آمد!

اخیرا خبرهایی مبنی بر حضور شرکت خودروسازی لادا در ایران شنیده می‌شد که قرار بود با شرکت پارس خودرو نیز همکاری داشته باشد، اما منابع خبری از عدم تمایل این خودروساز روسی برای حضور در ایران خبر می‌دهند.

طی ماه‌های گذشته خبرهایی مبنی بر حضور شرکت خودروسازی لادا روسیه در ایران شنیده شد که حتی فرشاد مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز این خبر را تایید کرد و قرار بود این شرکت روسی با شرکت پارس خودرو همکاری کند، اما هم‌اکنون برخی از منابع خبری می‌گویند طرف خارجی و طرف ایرانی برای همکاری مشترک با یکدیگر به تفاهم نرسیده‌اند. از این رو حضور خودروهای روسی در بازار ایران منتفی خواهد بود.

بی‌میلی شرکت خودروسازی لادا برای حضور در ایران

صنعت خودروسازی ایران پس از خروج آمریکا از برجام و اعلام تحریم‌های بین‌المللی با مشکل خروج خودروسازان خارجی مواجه شده است و حتی خودروسازان داخلی نیز برای پیشبرد اهداف خود دچار مشکل شده‌اند. در واقع آن‌ها برای جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید مجبورند با خودروسازانی مذاکره کنند که در بازار آمریکا حضور نداشته باشند؛ زیرا یکی از دلایل خروج شرکت‌های فرانسوی از ایران این بود که به دلیل مشکلات تحریم، بازار آمریکا را از دست ندهند. از این رو خودروسازان داخلی با شرکت خودروسازی لادا مذاکره‌هایی را شروع کردند.

لادا

از سویی خودروسازان چینی به دلیل وجود تحریم‌ها و مشکلات نقل‌وانتقال‌های بانکی، قادر به حضور در ایران نیستند و حضور خود را منوط به یافتن راهی برای پرداخت پول از سوی ایران عنوان می‌کنند. از این رو با وجود مشکلات فراوانی که برای ورود شرکت‌های خارجی وجود دارد، شرکت خودروسازی لادا روسیه نیز مایل به حضور در ایران نخواهد بود. در همین رابطه برخی از منابع خبری عنوان می‌کنند خودروسازان داخلی به دنبال مذاکره با خودروسازان نوظهوری چون صنعت خودروسازی هند هستند که گویا این خودروسازان برای ورود به بازار ایران مشکلی نخواهند داشت. به هر حال باید منتظر خبرهای رسمی بمانیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. برای ما با این تشکیلات داشتن پلتفرم کاملن ایرانی,کاری نداره خودروسازهامون عادت کردندبه مونتاژ.

  2. پس کی صاحب یک پلت فرم کاملن ایرانی خواهیم شد؟هنوزکه وابسته ایم.

  3. اکه یماومد خیلی ابله میبود

  4. اینم از هم پیمانشان

  5. هر شرکتی توی ایران کار نمیکنه
    فقط پژو و رنو که قشنگ کلاه طرف ایرانی رو نشون کردن.از شرایط کار کردن با ایرانیان تولید آشغال بی کیفیته، طرف راضی نشده و به تفاهم نرسیدن چون طرف روس نمیخاسته بخاطر اشغال خواهی طرف ایرانی اسم برندشو خراب کنه