موفقیت شرکت Imprints در تولید حسگرهای لمسی با فناوری نانو چاپ

 یکی از شرکت‌های فعال در حوزه نانوچاپ با استفاده از فناوری نانوچاپ موفق به ساخت حسگر لمسی شده است. یکی از مزایای این روش، هزینه کم و امکان طراحی‌های متنوع است.
998
شرکت “Molecular Imprints Inc”، اعلام کرد که موفق به ارائه روشی برای ساخت حسگرهای لمسی با هزینه پایین شده است. در این روش از ساختار فلزی حفره‌دار استفاده شده است. در حال حاضر از اکسید قلع ایندیم برای ساخت صفحات لمسی حساس استفاده می‌شود. کمبود این منابع در دنیا همچنین هدایت الکتریکی پایین از جمله محدودیت‌های استفاده از این فیلم است. از سوی دیگر انعطاف‌پذیری و شفافیت آن‌ها برای رفع نیاز بازار کافی نیست. بنابراین باید به دنبال جایگزینی برای این فیلم‌ها بود.
id28622_2
یکی از فناوری‌های جایگزین، استفاده از نانولوله‌های کربنی و نانوسیم‌های نقره است که عملکرد بهتری نسبت به اکسید قلع ایندیم دارند. اما این ترکیبات نیز از مشکلاتی برخوردارند؛ برای مثال مقدار عبوردهی (کمتر از 95 درصد) و رسانایی ( 10 ohms/sq)آن‌ها کم بوده و اندکی مات (2%) هستند.
999
برای رفع این مشکل، شرکت مولکولار ایمپرینتینگ از ساختار شبکه‌ای فلزی ارزان قیمت استفاده کرده است.
برای ساخت این شبکه، این شرکت از فناوری نانوچاپ استفاده کرده است. یکی از مزایای این روش جدید آن است که محدودیت پهنای خطوط در طراحی برداشته شده است. با این درجه آزادی در طراحی حسگر، می‌توان محدودیت‌های موجود در ایجاد طول، عرض و ارتفاع دلخواه را در طراحی برداشت. صنعت تولید نمایشگر برای تولید محصولات ارزان ‌قیمت‌ و کارا گام‌های بلندی را برداشته است.
id28622_1
دیوید گینو، مدیر عامل شرکت مولکولار ایمپرینتینگ، می‌گوید: «نمایشگرهای نسل جدید باید نازکتر و کم مصرف‌تر باشند و در عین حال تصاویری روشن‌تر و با کیفیت بالا داشته باشند. اخیراً نیز تقاضا برای تولید ادوات الکترونیکی قابل پوشیدن در بازار ایجاد شده است که نیاز به فناوری‌های ساخت جدید دارد. شرکت Molecular Imprints با استفاده فناوری نانوچاپ، موفق به تولید قطعات اصلی نمایشگرها نظیر حسگرهای لمسی، پلاریزه‌کننده، راهنماهای موج نوری و فیلترهای رنگی شده است. من به تیم تحقیقاتی بخش نانوچاپ مولکولار ایمپرینتینگ برای رسیدن به این دستاورد بزرگ تبریک می‌گویم.»

منبع:nanowerk          ترجمه:gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*