تولید سیم کارت

همراه اول بومی سازی تولید سیم کارت را وارد فاز جدیدی کرد

اپراتور همراه اول در راستای حمایت از تولید ملی، افزایش امنیت و حفظ رضایت‌مندی مشترکان خود بومی سازی تولید سیم کارت را در اولویت‌های خود قرار داده است و این طرح را وارد فاز جدیدی کرد.

در روز سه‌شنبه با حضور مسئولان استانداری شیراز، تعدادی مدیران اپراتور همراه اول و مسئولان صقا و صایران طرح بومی سازی تولید سیم کارت وارد فاز جدیدی شد. ساخت سیم کارت بومی جزو موارد اصلی حفظ حریم خصوصی مشترکان تلفن همراه محسوب می‌شود که با حمایت شرکت ارتباطات سیار ایران و توسط شرکت صنایع قطعات الکترونیک انجام شده است.

جزئیات بومی سازی تولید سیم کارت

اپراتور همراه اول از سال گذشته بومی سازی سیم کارت را در دستور کار خود قرار داده است. در همین راستا نیز شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران بعد از اجرای مراحل بومی امن تولید و بارگذاری داده‌های مرتبط با مشترکان بر روی سیم کارت و نگه‌داری آن‌ها در پیمانه سخت افزاری امن بومی (HSM) به دنبال اجرای مرحله دوم گام برداشت تا در راستای شعار رونق تولید اقدامی را انجام داده باشد.

تولید سیم کارت

گام دوم بومی سازی ساخت سیم کارت تولید متخصصان و نخبگان داخلی با بارگذاری سیستم عامل بومی انجام شده است که چنین اقدامی باعث خواهد شد تا ده‌ها شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شود، مانع خروج ارز از کشور می‌شود و همچنین ظرفیت تولید داخلی را نیز افزایش می‌دهد. از اصلی‌ترین اقدامات در زنجیره ساخت سیم کارت، بارگذاری سیستم عامل سیم کارت در داخل کشور محسوب می‌شود که باعث خواهد شد تا ظرفیت بهره‌برداری برای سایر تامین‌کنندگان سیم کارت نیز افزایش پیدا کند.