کارت سوخت

کارت بانکی به جای کارت سوخت قابل استفاده خواهد بود

بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مالکان وسایل نقلیه‌ای که در سامانه دولت همراه برای کارت سوخت ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند با استفاده از کارت بانکی معرفی شده در سامانه دولت همراه سوخت‌گیری کنند.

اخیرا بسیاری از خبرگزاری‌ها اعلام کرده بودند طرح سهمیه بندی بنزین از روز پنجشنبه 12 فروردین اجرا خواهد شد. طبق اعلام این خبرگزاری‌ها مقرر شده بود تا قیمت بنزین سهمیه‌ای همان 1000 تومان باقی بماند و نرخ بنزین آزاد نیز به 2500 تومان افزایش پیدا کند، اما پس از مخالفت نمایندگان مجلس در حال حاضر اجرای این طرح منتفی شده است. از سویی انتشار چنین خبرهایی باعث شد تا مالکان خودروها به دنبال دریافت کارت هوشمند سوخت خود باشند، اما بر اساس اعلام شرکت فرآورده‌های نفتی، کارت بانکی به جای کارت هوشمند سوخت قابل استفاده خواهد بود.

کارت بانکی به جای کارت سوخت

بر اساس اعلام شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، سامانه‌ای طراحی شده است که مالکان وسایل نقلیه می‌توانند از کارت بانکی برای سوخت‌گیری استفاده کنند و سازوکار استفاده از آن نیز پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین اعلام خواهد شد. از این رو افرادی که از اولین فراخوان ثبت نام کارت سوخت تا امروز در سامانه دولت همراه مراحل ثبت نام را انجام داده‌اند و کارت بانکی خود را نیز به سامانه معرفی کرده‌اند، بدون دریافت کارت هوشمند سوخت هم قادر به سوخت‌گیری خواهند بود. گفتنی است کارت‌های هوشمند سوخت قدیمی نیز همچنان استفاده خواهند شد و طرح جایگزینی کارت بانکی به جای کارت هوشمند سوخت برای رفاه آن دسته از مالکان خودرو راه‌اندازی شده است که در سامانه دولت همراه ثبت نام کرده‌اند، اما تاکنون برای آن‌ها کارت هوشمند سوخت صادر نشده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. افرین به این هوش و درایت

  2. سلام اقای مرادی. تاریخ اعلام شده 12 اردیبهشت هست جدای تمام موضوعات دیگه مثل افزایش بی حساب و کتاب قیمت بنزین و حتی دلایل مزخرف تری مثل مبارزه با قاچاف سوخت