برخورد سیارک ها با زمین

مدیر ناسا: خطر برخورد سیارک ها با زمین واقعیت دارد

جیم بریدنستاین، مدیر ناسا بر این باور است که خطر برخورد سیارک ها با زمین واقعیت دارد و خسارت‌های مرگباری همانند فیلم‌های علمی تخیلی را به همراه خواهد داشت.

جیم بریدنستاین (Jim Bridenstine)، مدیر سازمان فضایی ناسا در کنفرانس 2019 Planetary Defense Conference در واشنگتن عنوان کرد مردم باید باور کنند که برخورد سیارک ها با زمین یک موضوع جدی است و خطرات زیادی را برای زندگی بشر به همراه خواهد داشت. همچنین باید اقدام‌های زیادی را برای حفاظت از سیاره زمین انجام دهیم تا سیاره ما از هرگونه خطرهای احتمالی در امنیت کامل باشد.

جزئیاتی از برخورد سیارک ها با زمین 

مدیر سازمان فضایی ناسا در ادامه اظهارنظرهای خود به اتفاق چلیابینسک (Chelyabinsk Event) اشاره کرد که در فوریه سال 2013 میلادی با برخورد شهاب سنگ در جنوب کوهستان اورال خسارت‌های جانی و مالی زیادی را به همراه داشت. برخورد این سیارک با زمین جزو بزرگ‌ترین برخوردها طی قرن گذشته تاکنون محسوب می‌شود. در این اتفاق حدود 1600 تن زخمی شدند و بررسی کارشناسان نشان می‌دهد امواج این برخورد 20 برابر قدرتمندتر از بمباران اتمی هیروشیما بوده است.

برخورد سیارک ها با زمین

مدیر ناسا

محققان معتقدند که چنین برخوردهایی هر 60 سال یکبار رخ می‌دهد، اما مدیر سازمان فضایی ناسا می‌گوید طی قرن گذشته 3 برخورد قدرتمند اتفاق افتاده است و برخلاف عموم مردم این اتفاق نادر نیست و احتمال وقوع آن وجود دارد. وی افزود دفاع از سیاره زمین در برابر سیارک‌ها و خطرهای این چنینی همانند فرود انسان بر روی ماه حائز اهمیت است. در همین راستا ناسا حدود 90 درصد از سیارک‌های اطراف زمین را رصد می‌کند که عرض برخی از آن‌ها بیش از 459 فوت است و اگر این سیارک‌ها با زمین برخورد کنند، شاهد خسارت‌های مرگباری خواهیم بود.