جدیدترین قرارداد کوالکام با اپل سود سرشاری به جیب این شرکت سرازیر کرد

عقد قرارداد کوالکام با اپل سبب شد میزان سوددهی این شرکت به یکباره افزایش چشم‌گیری داشته باشد. نکته جالب اینجاست که اپل و کوالکام تا چند ماه پیش، دشمن خونی یکدیگر بودند!

شرکت کوالکام جدیدترین گزارش مربوط به درآمد خود طی سه ماهه اول سال جاری را منتشر کرد. مهمترین بخش این گزارش، جزئیات جدیدترین قرارداد کوالکام با اپل محسوب می‌شود. بعد از خروج شرکت اینتل از بازار مودم‌های 5G این فرصت برای کوالکام فراهم شد تا به وسیله عقد قرارداد با شرکت اپل، سودی 4.5 میلیارد دلاری به جیب بزند!

گوشی ایفون

قرارداد کوالکام با اپل بعد از سال‌ها منازعه!

اگر اخبار دنیای فناوری را به صورت مستمر دنبال کرده باشید، از شنیدن خبر بسته شدن قرارداد کوالکام با اپل با سودآوری چند میلیارد دلاری، شدیدا متعجب خواهید شد! دو شرکت نام برده سال‌ها است به طور پیاپی شکایت‌هایی علیه یکدیگر طرح کرده و آن‌ها را به دادگاه ارائه می‌کنند، اما به نظر می‌رسد این درگیری‌ها برای همیشه به پایان رسیده است. اخبار مربوط به جدیدترین قرارداد کوالکام با اپل زمانی عمومی شد که دو شرکت اعلام کردند تمامی شکایت‌هایشان علیه یکدیگر را پس گرفته‌اند! اکنون کوالکام و اپل با یکدیگر دوستانی صمیمی بوده و برای توسعه فناوری 5G برای گوشی های آیفون با هم دست همکاری داده‌اند.

اگرچه اکنون می‌دانیم سودی که در آینده نصیب کوالکام خواهد شد چقدر است، اما هنوز دریافتی آن از معاملات عقب افتاده بین دو شرکت معلوم نیست. به عقیده برخی تحلیلگران، این مبلغ چیزی بین 5 الی 6 میلیارد دلاری خواهد بود.

کوالکام ضمن انتشار گزارش درآمد خود طی سه ماهه نخست 2019 همچنین اعلام کرد طی دو سال آینده، مسئولیت تامین تراشه‌های مورد نیاز برای گوشی های آیفون را بر عهده داشته و یک شرایط صدور مجوز مستقیم شش ساله را بخشی از قرارداد خود با شرکت اپل قرار خواهد داد. به عبارتی آیفون‌های سال 2020 مجهز به تراشه‌ها و مودم‌های کوالکام عرضه خواهند شد.

انتظار داریم مودم‌های انقلابی ایکس 50 را در گوشی های آی او اسی سال آینده مشاهده کنیم. ابتدا قرار بود اپل، تراشه‌ها و مودم‌های گوشی های آیفون سال‌های آتی را از شرکت اینتل خریداری کند، اما وقتی این شرکت نتوانست به اهداف توسعه‌ای مورد نظر اپل دست پیدا کند، معامله‌ای بین این دو شکل نگرفت.

قرارداد کوالکام با اپل

از نظر تغییر میزان سوددهی شرکت طی بازه‌های زمانی 3 ماهه، کوالکام 3 درصد پیشرفت داشته است، اما با در نظر گرفتن میزان سوددهی آن طی بازه زمانی 1 ساله، با 5 درصد کاهش رو به رو هستیم. شرکت انتظار دارد قرارداد کوالکام با اپل به افزایش قابل توجه میزان سوددهی آن‌ها طی بازه‌های زمانی 3 ماهه بعدی کمک زیادی کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. مگه اینجوری جولان بده

  2. مگه اینجوری شانس بیاره