نوت 9

نوت 9 ؛ معجزه 2018 سامسونگ و قیمت آن در سایت دیوار

گلکسی نوت 9 پرچمدار نوت‌های سامسونگ و آخرین سری نوت‌های سامسونگ است، با ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصر به فردی که طرفداران گوشی‌های نوت سامسونگ را دیوانه می‌کند؛ البته فارغ از شباهت عجیب ظاهری این موبایل به هم‌نسل پیشین خود یعنی نوت 8. البته نه شباهت کامل، مثلا نوت 9 کمی کوتاه‌تر و کمی ضخیم‌تر از نوت 8 است. همچنین مدیران سامسونگ حرف گوش‌کن هستند؛ آن‌ها به انتقادهای جای سنسور در نوت 8 گوش دادند و به گونه‌ای آن را تعبیه کردند که هواداران می‌خواستند.

همه این‌ها، به علاوه آپشن‌های خیره‌کننده نوت 9 باعث شد بازار خرید و فروش این فبلت رویایی رونق پیدا کند؛ حتی در ایران که تغییر قیمت ناگهانی دلار روی قیمت موبایل‌ها تاثیر به‌سزایی گذاشت. در سایت دیوار گوشی نوت 9 آگهی‌های زیادی دارد؛ اعم از مدل‌های نو و دست دوم. اما احتمالا شما هم کنجکاو شده‌اید تا بدانید چرا این موبایل، انقدر طرفدار پیدا کرده است؟

وقتی به نوت 9 نگاه می‌کنیم، در وهله اول صفحه نمایش 6.4 اینچی این موبایل نظرمان را جلب می‌کند. به خصوص اگر با ریز و درشت نوت 8 آشنا باشید احتمالا از بزرگ‌تر بودن نمایشگر نوت 9 خوشحال خواهید شد. از سوی دیگر، فریم آلومینیومی این فبلت و مات بودن بدنه آن نوت 9 را جذاب‌تر کرده است. پشت و جلوی آن هم که شیشه‌ای است. محافظ کورنینگ گوریلا گلس 5 و نمایشگر سوپر امولد از دیگر مشخصاتی است که در ظاهر نوت 9 به چشم می‌خورد. البته در کنار این‌ها باید به استاندارد HDR10 و نمایشگر همیشه روشن که از قابلیت‌های این صفحه نمایش است نیز اشاره کرد.

آنچه که نوت 9 را قابل اعتماد می‌سازد، اندروید 8.1 و دو پردازنده 8 هسته‌ای است. همچنین کره‌ای‌ها برای فضای حافظه این گوشی کم نگذاشتند و آن را در دو نوع متفاوت عرضه کردند: یکی که رم 6 گیگابایتی و حافظه داخلی 128 گیگابایتی و دیگری که رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 512 گیگابایتی دارد. هر دو نیز می‌توانند کارت حافظه‌ای تا میزان 512 گیگابایت در خود نصب کنند. در صورت انتخاب مدل 512 گیگابایتی این فبلت و نصب اس دی کارت 512 گیگابایت، گویی یک مینی لپ‌تاپ خریده‌اید. دیگر آپشن‌های ویژه گوشی موبایل نوت 9، قلم بلوتوثی این موبایل، دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی با دیافراگم متغیر، سیستم خنک کننده هوشمند و باتری قوی 4 هزار میلی آمپری آن است. اسکنر عنبیه، حسگر اثرانگشت در پشت گوشی، شتاب‌سنج، فشارسنج، ضربان قلب سنج و سنسور مجاورت نیز از قابلیت‌های نوت 9 عنوان شده است.

نوت 9 با توجه به امکانات گفته شده، قیمت خوبی دارد و در صورت انتخاب آن، اقتصادی عمل کرده‌اید. برای اطلاع از آخرین تغییرات ارزش این فبلت بهترین مرجع سایت دیوار با آگهی‌های بی‌شمار آن است. مثلا در یک آگهی نمونه 128 گیگابایت نوت 9، مشکی‌رنگ و رجیسترنشده 8 میلیون و 800 هزار تومان به فروش می‌رسد. فروشنده می‌گوید این موبایل کاملا آکبند و فقط در فرودگاه سلفون آن را باز کرده است. در آگهی دیگری نیز نمونه رجیستر شده همین مدل و آکبند در رنگ‌های مشکی و آبی 9 میلیون و 100 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین نسخه کارکرده نوت 9 با دو ماه استفاده، 7 میلیون تومان در دیوار قیمت‌گذاری شده است. قیمت نوت 9 در این سایت متغیر است و مانند بازار ثابت نیست. همین موضوع، یک مزیت برای خریدار است زیرا دستش را در انتخاب باز می‌گذارد.

پایان رپورتاژ آگهی /.