همراه اول

نهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول برگزار شد

نهمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول در روز یکشنبه 15 اردیبهشت 98 برگزار شد. در این مراسم علاوه بر تعیین میزان سود تقسیمی، پاداش و حق جلسه هیئت‌مدیره، مدیرعامل این اپراتور گزارش جامعی از عملکرد سال 97 را ارائه کرد.

در روز یکشنبه 15 اردیبهشت 98 مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول با ریاست مهدی اخوان بهابادی، رئیس هیئت‌مدیره اپراتور همراه اول برگزار شد. در این مراسم رئیس مجمع و مدیرعامل سخنرانی کردند و پس از مرور گزارش‌های حساب‌رسی و نظرات سهامداران، میزان سود تقسیمی، پاداش و حق جلسه هیئت‌مدیره نیز تعیین شد. پس از نظرخواهی از سهامداران، همگی با توزیع سود 3125 ریالی به ازای هر سهم موافقت کردند و قرار شد از 25 اردیبهشت سود سهامداران حقیقی به حساب آن‌ها واریز شود. همچنین در این جلسه تعیین شد تا پاداش اعضای حقوقی هیئت‌مدیره بدون تغییر و همانند سال گذشته باشد.

گزارش عملکرد هیئت مدیره همراه اول

حمید فرهنگ، مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در حاشیه این مراسم از عملکرد سال 1397 شرکت همراه اول به مجموعه سهامداران گزارش جامعی را ارائه کرد. مدیرعامل همراه اول گفت در حوزه تولید سیم کارت‌های داخلی توانستیم در آغاز سال جدید گام بزرگی برداریم که امیدواریم این حرکت همراه اول با شعار سال رونق تولید همگام باشد. وی افزود انتظار داریم در سال جدید برای تحقق این شعار، همکاران همراه اولی و سهام‌داران نیز به حمایت‌های خود همچنان ادامه دهند. وی افزود در سال گذشته همراه اول توانست نسبت به سال 96 دو پله صعود کرده و به جایگاه 17 دنیا از لحاظ تعداد مشترکان دست پیدا کند.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در ادامه اظهار کرد اپراتور همراه اول در سال 1397 توانست 8.3 میلیون مشترک جدید جذب کند که همین عامل باعث شد تا به سهم 60.1 درصدی از بازار ارتباطات دست پیدا کنیم. وی افزود از لحاظ کمی و کیفی شبکه ارتباطی نیز توسعه یافته‌ایم و سهم ترافیک در نسل 4 (LTE) به 60 درصد افزایش پیدا کرد و توانستیم رکورد 5419 ترابایت مصرف روزانه دیتا بدون در نظر گرفتن ترافیک TD-LTE مبین نت را ثبت کنیم که برتری پایدار همراه اول در بازار ارتباطات کشور را نشان می‌دهد.

همراه اول

حمید فرهنگ در ادامه گزارش خود از فروش حدود 110 میلیون سیم کارت تاکنون خبر داد و در خصوص مشترکان نسل‌های جدید ارتباطی این اپراتور گفت حدود 12.1 میلیون مشترک 4G و حدود 16.1 میلیون مشترک 3G در شبکه داریم. همچنین در بازه زمانی سه ماهه با 32 میلیون مشترک دیتا، بزرگ‌ترین شبکه پهن باند کشور را در اختیار داریم. هم‌اکنون با 19700 سایت 4G، حدود 20800 سایت 3G  و 31100 سایت 2G پوشش شهرهای کشور را به 100 درصد ارتقا داده‌ایم و ضریب نفوذ  LTE در شبکه همراه اول 41 درصد و سهم ترافیک LTE نیز 60 درصد است.

افزایش میزان پهنای باند فرکانسی همراه اول

مدیرعامل همراه اول در ادامه بیان کرد توانستیم 507 سایت پهن‌باند را روی فیبر نوری به اجرا درآوریم و ظرفیت IPBB را به 189400 گیگابیت بر ثانیه افزایش دهیم که نسبت به سال 1396 رشد 3.1 برابری را نشان می‌دهد. در سال گذشته روی باند فرکانسی 1800 به میزان 5 و 7.5 مگاهرتز به ترتیب استان‌ها و تهران اختصاص دادیم. همچنین بر روی باند 2600 شاهد افزایش ظرفیت 5 مگاهرتزی بوده‌ایم که باعث شد سرعت دیتای همراه اول با رشد همراه شود و نسبت به قبل ارتقا پیدا کند. وی افزود طی هر هفته یک محصول و خدمات به مشترکان ارائه کرده‌ایم و بیش از 1500 سرویس نیز در حوزه خدمات ارزش افزوده پهن‌باند تعریف و به مشترکان ارائه شده است.

 افزایش خدمت رسانی به روستاییان

مدیرعامل همراه اول از ارائه خدمات در بخش روستایی اشاره کرد و گفت در این حوزه 3570 سایت و 25 دستگاه BSC از شبکه WLL را به شبکه همراه اول متصل کرده‌ایم و در روستاها نیز بیش از 500 هزار سیم کارت روستایی توزیع شده است. وی افزود هدف همراه اول بهره‌مندی همه مردم از خدمات توسعه و ارزشمند ارتباطی است و در همین راستا ادغام شبکه WLL در دستور کار این شرکت قرار گرفت. همچنین سرویس رومینگ ملی در دسترس اپراتورهای داخلی قرار گرفت تا مشترکان اپراتورهای رقیب نیز بتوانند از شبکه گسترده همراه اول برخوردار شوند.

رسیدن به جایگاه اول شفافیت اطلاعات

حمید فرهنگ در ادامه افزود همراه اول از میان 303 شرکت پذیرفته شده در بورس به جایگاه نخست شفافیت مالی دست پیدا کرده است. وی افزود اپراتور همراه اول در سال 97 علاوه بر پوشش 100 درصدی برآورده شده برای هر سهم، از لخاظ شفافیت اطلاعات نیز به جایگاه نخست از میان شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران رسید. همراه اول در رده‌بندی 100 شرکت برتر ایران به جایگاه سوم بیشترین سودآوری، رتبه چهاردهم بیشترین درآمد و رتبه هشتم بالاترین ارزش افزوده دست پیدا کرد. درآمد عملیاتی شرکت اصلی حدود 21 درصد رشد داشته و به 140402 میلیارد رسید و سود خالص شرکت هم با رشد 9 درصدی به 34224 میلیارد ریال افزایش پیدا کرد. همچنین سود خالص تلفیقی گروه 21 درصد و درآمد عملیاتی تلفیقی نیز 22 درصد رشد را تجربه کرده است. هزینه‌های سرمایه‌ای در سال 1397 این شرکت حدود 29550 میلیارد ریال است.

اجرای بزرگترین پروژه‌های بخش فناوری کشور

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران در ادامه گزارش خود بیان کرد این شرکت توانست سیستم یکپارچه مدیریت ارتباط با مشتری و صورتحساب (CRM-CBS) را راه‌ندازی کند که جزو بزرگترین پروژه‌های بخش فناوری اطلاعات کشور محاسبه می‌شود که در کنار ایجاد ظرفیت‌های جدید، به کمک این سیستم ارائه سرویس‌های متنوع به مشترکان انبوه و سازمانی فراهم خواهد شد. برنامه 5 ساله راهبرد همراه اول به نام منظومه هم‌اکنون در حال اجرا است که بر روی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی بر بستر آخرین تکنولوژی و ایجاد کسب‌وکارهای نوآورانه متمرکز است. این برنامه در گسترش خدمات دولت الکترونیک و سرویس‌های دیجیتال نقش تعیین‌کننده‌ای را خواهد داشت.

همراه اول

وی افزود در ارتباط با اجرای این برنامه سه فاز تعیین شده است که بخش هسته به کسب‌وکار اصلی اپراتور مرتبط است که به عنوان Core محسوب می‌شود. همچنین هدف ما رسیدن به 100 هزار میلیارد تومان درآمد در افق 1401 است. از این رو می‌بایست سطح نزدیک هسته (Near core) را تعریف کنیم که شامل ارائه خدمات سازمانی، اینترنت اشیا و ارائه خدمات مدیریت شده شرکت است. در سطح سوم که به عنوان Beyond core از آن یاد می‌شود، قصد داریم در شرکت‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم تا در عرصه سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر نیز به بازیگر مهمی تبدیل شویم و به درآمد پییش‌بینی شده دست پیدا کنیم.

همکاری مشترک با اپراتور رقیب در عین رقابت

مهدی اخوان بهابادی، رئیس هیئت مدیره همراه اول عنوان کرد:

به دلیل ماهیت تکنولوژی و سرعت بالای تغییر و تحولات در این عرصه، ملزم به تدوین برنامه‌ای در این زمینه بودیم. هدف‌گذاری کرده‌ایم در پنج سال آینده حضوری جدی در فضای دیجیتال کشور داشته باشیم و جزو رهبران منطقه‌ای حوزه ICT باشیم. یکی از استراتژی‌های جدید همراه اول را همکاری با اپراتورهای رقیب است، شاید این موضوع دور از ذهن به نظر برسد، اما در سال گذشته نشان دادیم که دو اپراتور در عین رقابت، می‌توانند در راستای حصول منافع مشترک، همکاری‌هایی را نیز با هم داشته باشند. در سال جاری نیز همسو با شعار رونق تولید، روند حمایت از کسب‌وکارهای ایرانی را با قدرت بیشتری ادامه خواهیم داد تا جایگاه کنونی همراه اول که دارنده رتبه اول حمایت از کسب و کارهای ایرانی است را همچنان حفظ کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. باید عالی عمل کرده باشه