بی ام و z4

بررسی نقاط مثبت و منفی z4؛ بی ام و z4 بخریم یا نه؟

بی ام و z4 یکی از خودروهای جذابی است که طرفداران و علاقه‌مندان زیادی در ایران و سراسر جهان داد. جوانان ثروتمند ایرانی برای تجربه رانندگی پر هیجان پشت فرمان یک خودرو اسپرت لوکس گزینه‌های زیادی در دسترس ندارد و خرید بی ام و z4 یکی از مهم‎ترین گزینه‎های پیش روی این افراد است. البته افراد زیادی در ایران توانایی خرید چنین خودرویی را ندارند، اما بی ام و z4 می‌تواند به بهترین شکل نیاز خریدارن خود را پاسخ دهد.

این خودرو در چندین نسل وارد ایران شده است و به نوعی مشهورترین و معروف‌ترین کروک ایران نیز محسوب می‌شود. به همین دلیل بازار خرید و فروش بی ام و z4 از رقبای آن خیلی شلوغ‌تر است. هر چند همراه با کم شدن تمایل بازارهای جهانی به خودروهای کروک و رودستر مانند بی ام وz4، آن علاقه شدید چند سال قبل دیگر دیده نمی‌شود؛ با این حال هنوز هم می‌توان گفت افراد زیاد به خرید بی ام وz4 فکر می‌کنند. به همین دلیل در این مقاله سعی می‌کنیم به بررسی مهم‌ترین نقاط مثبت و منفی بی ام و z4 در ایران بپردازیم.

نقاط مثبت بی ام و z4

بسیاری از رقبای بی ام و z4 در طول سالیان تولید این مدل در بی ام و، به دلیل کاهش تمایل مردم به خرید خودروهای دو سرنشینه، از رقابت و خط تولید خارج شده‎اند. در حالی که بی ام و Z4 حتی در این شرایط سخت نیز مشتریانی در سراسر جهان دارد. این موضوع نشان‌دهنده آن است که بی ام و z4 ویژگی‎های مثبتی دارد که باعث دوام آن در این بازار شده است.

بی ام و z4

کیفیت ساخت و امنیت

بی ام و یکی از بهترین سازندگان خودرو در سراسر جهان است و به راحتی می‌توانید به ساخته‌های مهندسان آلمانی این شرکت اعتماد کنید. بی ام و z4 نیز مانند سایر خودروهای این شرکت کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. هیچ نقصی در بخش‎های مختلف خودرو دیده نمی‎شود و در همان نگاه اول می‌توانید به ارزش بالای این خودرو پی ببرید. علاوه بر این z4 یک خودرو ایمن است و بی ام و سعی کرده است تا حد امکان خطرات کروک بودن این خودرو را کاهش دهد.

بی ام و z4

طراحی لوکس

اگر خواستار یک خودرو لوکس با ظاهری خاص که توجه همگان را در خیابان جلب می‌کند هستید، خرید بی ام و z4 انتخاب فوق‎العاده‎ای خواهد بود. به خصوص نمونه‌های بعد از سال 2014 این خودرو ظاهری جذاب‎تر و گیراتر دارند. یکی از دلایلی که فروش بی ام و z4 در ایران وضعیت نسبتا خوبی در چند سال قبل داشت همین خاص بودن و لوکس بودن طراحی آن است.

موتور بهینه

آخرین نسل بی ام و z4 در ایران با موتور 4 سیلندر توربو شارژ 245 اسب بخاری به بازار عرضه شده است. با این که دیگر خبری از موتورهای 6 سیلندر نیست، اما سرعت و شتاب بی ام و z4 راضی‌کننده است. 0 تا 100 این خودرو تنها 5.5 ثانیه زمان می‌برد و حداکثر سرعت آن نیز 235 کیلومتر بر ساعت است. با این عملکرد فنی قدرتمند، مصرف سوخت ترکیبی 6.8 لیتر نشان‌دهنده بهینه بودن موتور بی ام و z4 است.

نقاط ضعف بی ام و z4

همیشه نقاط ضعف زیادی برای خودروهای رودستر قابل ذکر است، بی ام و z4 نیز نقاط ضعف زیاد دارد. در ایران شرایط متفاوت‌تری نسبت به بازارهای جهانی وجود دارد و ما سعی کرده‌ایم مهم‌ترین نقاط ضعف این خودرو را در ایران بررسی کنیم.

قیمت بی ام و z4

بی ام و z4 در بازارهای جهانی نیز از خودروهای سدان معمولی گران قیمت‎تر است، با این حال در ایران این اختلاف قیمت آزاردهنده‎تر است. قیمت بی ام و z4 در حال حاضر نزدیک به 1 میلیارد تومان است که برای یک اسپرت کروک خیلی زیاد به نظر می‎رسد. آگهی‎های فروش بی ام و z4 در سایت دیوار نشان می‌دهند که قیمت این خودرو نسبت به سال قبل تقریبا 3 برابر شده است. موضوعی که ارزش خرید بی ام و z4 را تا حد زیادی پایین آورده است.

پشتیبانی و بازار دست دوم

قبلا اشاره کرده‌ایم که بی ام و z4 جزو معروف‎ترین خودروهای بی ام و در ایران است. این موضوع سبب شده است که تعداد زیادی از آن‎ها در سال‎های اخیر وارد ایران شوند. تعداد بیشتر واردات یک خودرو به این معنا است که احتمالا لوازم یدکی آن نیز بیشتر در بازار یافت شود. همه این عوامل به بهترین شدن وضعیت بازار دست دوم این خودرو در مقایسه با رقبا شده است. با این حال همچنان وضعیت این خودرو چندان خوب نیست. به خصوص در سال‎های اخیر آگهی‎های خرید و فروش بی ام و z4 کمتر شده‎اند. پشتیبانی و بازار قطعات یدکی نیز برای تمام خودروهای لوکس بازار یک معضل جدی است و برای این خودرو نیز مشکل‌آفرین شده است.

پایان رپورتاژ آگهی /.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. ما که پولشو نداریم این بد بختی رو هم نداریم

  2. گجت نیوووووز ؟؟؟🤔
    مگه صد درصد زیر خط فقر نیستیم ؟🤔
    Bmw z4 مگه نقاط منفی هم داره ؟؟؟🤔
    والا پراید پدرم نقاط منفی نداره !
    چه برسد به این …
    نقاط منفی احتمالا چشمه ماست دور از جونمون …
    والا انگار گجت نیوز داره صبح گاه داره برای مردم المان نقاط منفی و مثبتشو ابلاغ میکنه
    اخه نکه سردرگمن …
    شوخ کردم
    خسته نباشید
    امیدوارم این عنوانتون از حالت افسانه هالیودی به واقعیت پپیونده 😂👍

  3. همچین تیتر زدی بخریم یا نخریم انگار واسه جوونای بورلی هیلز داری مطلب مینویسی . ما پژو بتونیم بخریم باید کلاه مون رو پرت کنیم آسمون

  4. هرکی خرید منم به فرزندی قبول کنه بخدا ثواب داره