سوزوکی گرند ویتارا

تولید سوزوکی گرند ویتارا در ایران خودرو خراسان از سر گرفته شد

آمار شبکه کدال نشان می‌دهد تولید سوزوکی گرند ویتارا در ایران خودرو خراسان از سر گرفته شده و شرکت ایران خودرو از ابتدای سال تا 31 فروردین 98 حدود 60 دستگاه خودرو سوزوکی گرند ویتارا را مونتاژ کرده است.

دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفته‌های اخیر آمار تولید 12 ماه خودروسازان در سال 97 منتشر کرد که برای اساس آن متوجه می‌شویم تولید گرند ویتارا در اسفند 97 در شرکت ایران خودرو به صفر رسید، اما بررسی آمار شبکه کدال در اسفند 97 نشان می‌دهد که ایران خودرو حدود 116 دستگاه از خودرو گرند ویتارا را تولید کرده است.

تولید سوزوکی گرند ویتارا

تولید مجدد سوزوکی گرند ویتارا

اگر آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت و شبکه کدال را با یکدیگر مقایسه کنیم، متوجه خواهیم شد که این دو نهاد رسمی برای انتشار آمارهای خود هماهنگ نیستند و اطلاعات آن‌ها متفاوت است. به هر حال بر اساس آمار شبکه کدال، شرکت ایران خودرو از ابتدای سال تا 31 فروردین 98 حدود 60 دستگاه خودرو گرند ویتارا را مونتاژ کرده است. از این رو انتظار می‌رود تولید این خودرو ژاپنی در ایران خودرو خراسان همچنان ادامه پیدا کند. هرچند این شاسی بلند ژاپنی همانند سابق پرتیراژ نخواهد بود و در تعداد محدود تولید می‌شود. البته در گذشته خروج سوزوکی از بازار ایران به صورت رسمی اعلام شد، اما آمار نشان می‌دهد قطعات CKD گرند ویتارا در کارخانه ایران خودرو موجود است و این شرکت می‌تواند برای تعهدات مشتریان آن‌ها را تولید کرده و به دست مشتریان برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. خبر خوبیه ولی سودی برای ما نداره

  2. با سلام خدمت مدیریت محترم و همچنین نویسنده ی این مطلب
    تعداد 74 دستگاه باقی مانده در بدنه سازی مونتاژ شد و کلا برای همیشه سوزوکی از ایران رفت،حتی عکس یادگاری با آخرین گرند ویتارا رو گرفتیم و خطش به کل چه از بدنه سازی و چه از مونتاژ جمع شد…
    بنده شاغل شرکت ایرانخودرو خراسان هستم و اون تعداد ربطی به شروع دوباره نیست..ممنون میشم اطلاع رسانی کنین