مبارزه با چاقی

سه نوع سلول جدید برای مبارزه با چاقی کشف شد

محققان دانشگاه پنسیلوانیا سه نوع جدید نیایاخته‌های آدیپوسیت را کشف کردند که در مبارزه با چاقی بسیار موثر خواهند بود. دانشمندان سعی دارند به واسطه آن‌ها از افزایش اندازه سلول‌های چربی جلوگیری کرده و به جای آن تعداد این سلول‌ها را افزایش دهند.

سه نوع جدید از نیایاخته آدیپوسیت (adipocyte progenitor cells) در بدن انسان توسط گروه تحقیقاتی از دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا کشف شد. گفتنی است نیایاخته که آن را به نام سلول پروژنیتور نیز می‌شناسند نوعی سلول محسوب می‌شود که شبیه سلول‌های بنیادی به اشتقاق به یاخته‌های خاص علاقه دارد، اما برخلاف سلول بنیادین فقط به یک نوع هدف مشتق مرتبط است. همچنین آدیپوسیت نوعی از سلول‌های چربی به شمار می‌روند که در تشکیل بافت‌های چربی نقش اساسی دارند و وظیفه آن‌ها ذخیره انرژی به کمک چربی است.

روش جدید برای مبارزه با چاقی

در تهیه این مقاله دو محقق به نام‌های یینگ چائو (Ying Chau) و ویلیام کاتورن (William Cawthorn) نیز همکاری داشته‌اند. آن‌ها در این خصوص می‌گویند بدن انرژی اضافی را برای زمان‌های لاغری ذخیره می‌کند و به این عمل ذخیره‌سازی چربی می‌گویند. در بخشی از مقاله این دو محقق آمده است درک بهتر روش‌های تجمع چربی در بدن جزو روش‌هایی است که محققان برای مبارزه با چاقی مورد بررسی قرار می‌دهند. بررسی دانشمندان نشان می‌دهد توسعه چربی در بدن از دو روش افزایش اندازه سلول‌های چربی (چاقی) و افزایش تعداد این سلول‌ها (جلوگیری از چاقی) انجام می‌شود.

مبارزه با چاقی

همچنین محققان بر این باورند که تولید آدیپوسیت‌های جدید در توسعه چربی در بدن تاثیرگذار است؛ زیرا این آدیپوسیت‌های در بافت چربی قرار دارند. نیایاخته‌های آدیپوسیت دارای انواع مختلفی در بافت چربی هستند که نتایج جدید محققان دانشگاه پنسیلوانیا باعث کشف سه نوع جدید نیایاخته‌های آدیپوسیت شد که در افزایش چاقی نقش زیادی دارند. از این رو محققان معتقدند با کمک این سلول‌های جدید راه‌های جدیدی را برای مبارزه با چاقی را کشف خواهند کرد. به بیانی دیگر دانشمندان سعی دارند از افزایش اندازه سلول‌های چربی جلوگیری کرده و به جای آن تعداد این سلول‌ها را افزایش دهند.