آنتن گوشی های آیفون 2019

ساختار آنتن گوشی های آیفون 2019 تغییرات زیادی خواهد داشت

آنتن گوشی های آیفون 2019 به ساختاری متفاوت مجهز خواهند شد. تکنولوژی جدید به اپل اجازه می‌دهد به ازای صرف هزینه کمتر، توانایی مسیریابی و دریافت سیگنال گوشی های خود را بهبود ببخشد.

چهار ماه مانده به رونمایی گوشی های آیفون سال 2019، آقای مینگ-چی کو تحلیلگر مشهور اخبار محصولات اپل، گزارشی درباره تکنولوژی آنتنی که اپل در گوشی های آی او اسی سال جاری استفاده خواهد کرد منتشر کرد.

ساختار آنتن گوشی های آیفون 2019

داخل سه گوشی آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر، دو آنتن در بالا و دو آنتن دیگر در پایین بدنه قرار دارند. تمامی آن‌ها با استفاده از پلیمر کریستال مایع ساخته شده‌اند. بر اساس گفته‌های آقای کو، در ساختار آنتن گوشی های آیفون 2019 تغییرات زیادی اعمال خواهد شد. اپل تصمیم دارد از یک آنتن ساخته شده به وسیله پلیمر کریستال مایع و یک آنتن پلی آمید در بالای بدنه محصولات جدیدش استفاده کند. همچنین در پایین بدنه، سه آنتن پلی آمید وجود خواهد داشت.

دلیل جایگزین کردن پلیمر کریستال مایع با تکنولوژی MPI، به مشکلات گوشی های آیفون کنونی بر می‌گردد. به ادعای‌ آقای کو، آیفون‌‌های کنونی به خاطر استفاده از چهار آنتن پلیمر کریستال مایع در آن‌ها، با مشکل انتقال سلولی با فرکانس بالا رو به رو هستند. در واقع قرار نیست استفاده از یک تکنولوژی متفاوت در ساختار آنتن گوشی های آیفون 2019 سبب بهبود عملکرد آ‌ن‌ها در شبکه 4G LTE شود، بلکه هدف اصلی، کاهش مشکلات قبلی است.

آنتن گوشی های آیفون 2019

از طرفی دیگر، استفاده از پلی آمید برای ساخت آنتن‌های گوشی در ارزان‌تر تمام خواهد شد، اما آقای کو عقیده دارد هزینه توسعه آنتن گوشی های آیفون 2019 در نهایت 10 الی 20 درصد بیشتر از قبل خواهد بود، چرا که قرار است به منظور بهبود توان مسیریابی گوشی در مکان‌های بسته، پهنای باند آنتن‌ها افزایش پیدا کند. بر اساس یکی از پتنت‌های اپل که اسناد آن به تازگی به صورت عمومی منتشر شده است، این شرکت مشغول توسعه یک ویژگی جدید برای گوشی های آیفون به منظور فراهم کردن قابلیت مسیریابی داخلی برای آن‌ها است. به این ترتیب می‌توان برای برخی مکان‌های خاص همچون فروشگاه‌های و مجتمع‌های تجاری بزرگ یک نقشه تهیه کرد تا از طریق آن، مسیریابی داخل مکان‌های سربسته به راحتی امکان‌پذیر شود.

یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از پلی آمید در ساختار آنتن گوشی های آیفون 2019 به جای پلیمر کریستال مایع افزایش تعداد سازندگان آن‌ها است، به همین دلیل دست اپل برای انتخاب همکاران جدید بازتر خواهد بود. گفته می‌شود اپل با چندین شرکت وارد مذاکره شده است. یکی از آن‌ها Murata به عنوان همکار کنونی اپل است تا شرکت، تک آنتن از نوع پلیمر کریستال مایع که در بالای بدنه آیفون‌های 2019 قرار خواهد گرفت را از طریق آن تامین کند. شرکت‌های Flexium ،Avary و ZDT برای تامین چهار آنتن پلی آمید دیگر با تنها سازنده دستگاه‌های آی او اسی در دنیا همکاری خواهند کرد.

به عقیده آقای کو، اگرچه روی آوردن به استفاده از ساختار آنتن پلی آمید در آیفون‌های سال جاری تغییری اساسی است، اما این راهکار موقتی خواهد بود. در واقع اپل تصمیم دارد یک سال زمان بخرد تا مشکلات مربوط به آنتن‌های ساخته شده از طریق پلیمر کریستال مایع رفع شده و به وسیله اجرای یک سری آزمایش، کیفیت آن‌ها افزایش پیدا کند. انتظار داریم اولین سری آنتن‌های ارتقا یافته پلیمر کریستال مایع در نسل بعدی آیپد پرو که در نیمه اول سال 2020 رونمایی می‌شوند، به کار بروند. آن‌ها سپس در اولین گوشی 5G اپل به کار خواهند رفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. فقط آنتنش تغییر می کنه ؟

  2. امیدوارم گوشی خوبی ازش دربیاد