هر آنچه از بازی بوردرلندز 3 (Borderlands 3) می‌دانیم

بازی Borderlands 3 به زودی عرضه می‌شود و همان چیزی به نظر می‌رسد که طرفداران انتظار داشتند. در این مطلب به تمامی نکات می‌پردازیم که از بازی بوردرلندز 3 منتشر شده است.

بازی بوردرلندز 3 نسبت به قسمت‌های قبلی تغییرات زیادی داشته اما هسته گیم‌پلی آن همان چیزی است که این مجموعه را به یک اثر محبوب نزد طرفداران تبدیل کرده است.

– لیلیت (Lilith) رئیس است

بانوی محبوب، لیلیت بازگشته است و در این قسمت، رهبری مهاجمان کریمسون را برعهده دارد. او خصوصا در بخش‌های ابتدایی داستان نقش کلیدی خواهد داشت.

بوردرلندز 3

تایرین و تروی

-دوقلوهای کالیپسو جذاب‌ترین شخصیت‌ منفی‌های مجموعه

تایرین و تروی، به عنوان شخصیت‌ منفی‌های بازی بوردرلندز 3 عالی به نظر می‌رسند. آن‌ها بسیار خطرناک هستند و موفق شده‌اند تا قبیله‌های راهزن اطراف پاندورا را با یکدیگر متحد کنند. تایرین، عضو جذاب‌تر این دوقلوها جلوه می‌کند، او می‌تواند اسانس زندگی را از موجودات زنده جذب کرده و موجودات را به کریستال تبدیل کند. او به احتمال زیاد یک سایرن (Siren) است یا قدرت‌های مشابه آن را دارد. او تشنه قدرت بوده و می‌خواهد قدرت بیشتری بدست بیاورد. در سوی دیگر، تروی یک بازوی مکانیکی دارد و کارش این است که صحبت‌های خواهرش را به صورت خلاصه بیان کند. او در حال حاضر مرموز است و باید منتظر ماند تا جزئیات بیشتری از او منتشر شود.

– بازی بوردرلندز 3 شما را به سفری در کهکشان می‌برد

در این بازی، شما می‌توانید از پاندورا خارج شده و در دنیاهای تازه‌ای به گشت و گذار بپردازید. پرومتیا (Promethea) یکی از مناطق جدید است اما دنیاهای دیگری نیز وجود دارند که با الهام از دوران سامورائی‌های ژاپن ساخته شده‌اند یا شامل یک جنگل یا چیزی شبیه به آن می‌شوند.

– خانه شما در بازی بوردرلندز 3 یک سفینه فضایی است

اعضای تیم شما چگونه بین سیاره‌های مختلف جا به جا شوند؟ بازی Borderlands 3 از یک سفینه فضایی به عنوان محل استقرار شما بهره می‌گیرد. شما به وسیله این سفینه می‌توانید بین سیاره‌های کشف شده به سرعت سفر کنید. رییس استودیوی گیرباکس، رندی پیچ‌فورد همچنین به این نکته اشاره کرده که شما معمولا به سیاره‌های مختلف چندین بار سفر خواهید کرد و برای ماموریت‌های فرعی باید عمیق‌تر در محیط کاوش کنید. در این سفینه و پناهگاه جدید، تعدادی از شخصیت‌های قسمت‌های قبلی نیز حضور خواهند داشت، از جمله ماکسی (Moxxi).

بوردرلندز 3

– شما می‌توانید کسانی که کشته‌اید را به رخ بکشید!

یکی دیگر از ویژگی‌های پناهگاه جدید شما، اتاق شکار همرلاک (Hammerlock) است، جایی که سر دشمنان محبوبی که کشته‌اید همانند یک نمایشگاه به معرض نمایش گذاشته شده است. جاهای زیادی در این اتاق وجود دارد که باید به تدریج پر کنید.

– نوستالژی در بالاترین سطح

شخصیت‌های زیادی از نسخه‌های قبلی در بازی بوردرلندز 3 بازخواهند گشت، از جمله همرلاک، بریک، لیلیت، مایا، تاینی تینا، موردکای، زیرو، الی، تنیس و بسیاری دیگر. همچنین به نظر می‌رسد که شخصیت‌هایی از بازی Tales From The Borderlands نیز در این قسمت حضور خواهند داشت.

– اسلحه‌ها حالات شلیک مختلف دارند

بعضی از اسلحه‌های بازی حتی می‌توانند مهمات مختلف شلیک کنند، برای مثال یک اسلحه می‌تواند هم گلوله تفنگ شلیک کند و هم موشک کوچک. تغییر عملکرد سلاح در بازی بوردرلندز 3 به این دلیل از سوی گیرباکس انجام شده تا بازیکنان بتوانند آزادی بیشتری داشته باشند و در موقعیت‌های مختلف، انتخاب‌هایشان محدود نباشد. شما در هر مبارزه، تقریبا دو برابر حق انتخاب دارید.

بوردرلندز 3

– کلاس‌های جدید بازی متفاوت و سرگرم‌کننده هستند

در بازی شاهد 4 شخصیت از 4 کلاس متفاوت هستیم. تا اینجا گیم پلی آمارا (Amara) و زین (Zane) منتشر شده که هر دو جذاب به نظر می‌رسند. هنوز باید با دو شخصیت دیگر آشنا شد اما به نظر می‌رسد که این شخصیت‌ها طوری طراحی شده‌اند که بازی از دو قسمت اول فاصله بگیرد و تکراری به نظر نرسد.

– رابط کاربری بازی بهتر از همیشه

بازی بوردرلندز 3 دارای یکی از بهترین رابط‌های کاربری (UI)‌ این مجموعه است. این رابط کاربری در واقع یک نسخه ویرایش شده و پیشرفته‌تر از قسمت‌های قبلی است که هم برای طرفداران قدیمی مجموعه خوشایند محسوب می‌شود و هم افرادی که تازه با این بازی آشنا شده‌اند را گمراه نمی‌کند.

بوردرلندز 3

– محیط از اهمیت ویژه‌ای برخودار است

بازی بوردرلندز 3 به شکلی طراحی شده که محیط‌هایش باید آنالیز و در واقع بکار گیری شوند. در دموی بازی دیده‌ایم که شخصیت اصلی، یک بشکه حاوی مواد منفجره را به سوی دشمن پرتاب کرده و آن را منفجر می‌کند یا پس از نابودی جایی که پنهان شده، باید در جستجوی یک پوشش تازه بگردد. آگاهی از محیط و اطراف نقشی اساسی در مبارزات این بازی دارد.

– شما می‌توانید یار خود را احیا کنید

در این روزها دیگر کاری ساختارشکن یا پیشگامانه به نظر نمی‌رسد اما در هر صورت، در بخش دو نفره، می‌توانید در صورت تیر خوردن دوست‌تان و زمین افتادن‌اش، او را احیا کنید.

بوردرلندز 3

– شخصیت‌های تحت کنترل کامپیوتر نیز می‌توانند شما را احیا کنند

حالا این یک تغییر خوب است. شخصیت‌های تحت کنترل کامپیوتر (NPCs) در صورتی که در حال مرگ باشید، می‌توانند شما را احیا کنند.

– اشعه‌‌های پاندورا در این قسمت مرگبارتر هستند

پاندورا هرگز جای مناسبی برای زندگی نبوده اما مشکل تشعشع آن حالا بسیار بدتر شده است. این باعث می‌شود تا یک عنصر جدید در بازی وجود داشته باشد که بسیار هم آسیب‌زا است. شما همچنین بواسطه این عنصر می‌توانید اسلحه‌های قابل انعطاف جدیدی بسازید و برای دشمنان مختلف آماده باشید.

– سیستم لوت جدید، بازی کو-آپ را آسان می‌سازد

یکی از ویژگی‌های چشم نواز بازی بوردرلندز 3 معرفی یک سیستم لوت کردن جدید است. بازیکنان حالا با دشمنان و لوت متناسب با سطح (level) خودشان رو به رو می‌شوند. در واقع اگر یک بازیکن در سطح 5 است، دشمنان و لوتی که از آن‌ها دریافت می‌کند، مناسب همین سطح خواهد بود. و اگر یک بازیکن سطح 25 در یک بازی دونفره، یار شماست، با دشمن و لوت مخصوص خود رو به می‌شود. در نتیجه، اگر یک شخصیت سطح 5 و 25 یک دشمن را نابود کنند و یک آیتم کمیاب از او به زمین بیافتد، هر کدام از شخصیت‌ها آن یک نسخه متفاوت از آن آیتم را دریافت می‌کنند که منطبق بر سطح آن‌هاست.

بوردرلندز 3

– هنوز هم می‌توانید حالت کلاسیک را انتخاب کنید

اگر از سیستم لوت جدید بازی رضایت نداشتید، هنوز می‌توانید از همان حالت کلاسیک استفاده کنید. این حالت از این نظر می‌تواند کارآمد باشد که یک کاراکتر با سطح بالا، می‌تواند به یک بازیکن با سطح پایین کمک کند.

– عملکرد اسلحه‌ها هیجان انگیزتر از همیشه

اگر در تبلیغات از جمله «بیش از یک میلیارد سلاح» استفاده می‌کنید، بهتر است که آن‌ها جذاب باشند. تا اینجا بر اساس چیزهایی که دیده‌ایم، به نظر می‌رسد که اسلحه‌های بازی می‌توانند کارهای دیوانه‌واری انجام دهند. از سلاحی که راه می‌رود و دشمن را تعقیب می‌کند تا یک اسلحه توپ مانند که در جستجوی دشمن رفته و منفجر می‌شود. حتی یک اسلحه وجود دارد که حاوی یک دارت ردیابی است که اگر به دشمن برخورد کند، پس از آن تمامی تیرهایی که شلیک می‌کنید به دشمن اصابت می‌کند و ممکن نیست خطا برود.

– غول آخرهای زیادی در بازی Borderlands 3 وجود دارد

سازندگان بازی تلاش کرده‌اند تا خواسته‌های طرفداران را برآورده کنند و وجود غول آخرهای بیشتر یکی از آن‌هاست. در این بازی با باس‌های جدید و بزرگی رو به رو خواهید شد که مهارت‌های شما را به چالش می‌کشند.

بوردرلندز 3

– لوت‌های گمشده دیگر گمشده نیستند

یکی دیگر از ویژگی‌های بازی بوردرلندز 3 که از آن استقبال خواهد شد؟ لوت‌های که درون شکاف‌ها افتاده‌اند و بازیکنان نمی‌توانند به آن‌ها دست پیدا کنند، حالا قابل دسترسی هستند. هنگامی که به پناهگاه خود باز می‌گردید، آن‌جا یک دستگاه وجود دارد که لوت‌های گمشده را جمع آوری کرده و برای شما کنار گذاشته است. پس دیگر لازم نیست حسرت لوت‌های لجندری گمشده را بخورید.

– نیازی به خرج کردن پول واقعی نخواهید داشت

طبق اعلام سازندگان، بازی دارای Microtransaction نخواهد بود (در واقع همان خرید درون برنامه‌ای). این اتفاق خوبی است اما باید دید بسته‌های الحاقی بازی چه قیمتی دارند.

بازی بوردرلندز 3 شباهت زیادی به قسمت دوم دارد اما طرفداران نباید نگران باشند. تغییرات لازم برای بهبود بازی صورت گرفته و در کنار آن، هسته گیم پلی بازی همان چیزی است که از یک بازی در این مجموعه انتظار داریم. اگر این بازی بتواند میان عناصر مختلف‌ به درستی تعادل برقرار کند، این مجموعه دوست داشتنی را با موفقیت به پایان خواهد رساند.