سنسورهای دوربین جدید سامسونگ

سنسورهای دوربین جدید سامسونگ با رزولوشن 64 مگاپیکسل و 48 مگاپیکسل معرفی شد

جدیدترین سنسورهای دوربین جدید سامسونگ با رزولوشن بسیار بالا معرفی شدند. سنسور 64 مگاپیکسلی و 48 مگاپیکسلی دوربین جدید سامسونگ، عکاسی با موبایل را وارد فاز تازه‌ای خواهند کرد.

در سومین ماه سال جاری میلادی، رئیس شرکت کوالکام طی مصاحبه‌ای جنجالی مدعی شد رزولوشن دوربین‌های گوشی های هوشمند در سال جاری به 100 مگاپیکسل خواهد رسید! اگرچه گوشی‌سازان برای چند سال به جای رزولوشن و تعداد پیکسل‌های تصاویر، روی کیفیت و دیگر قابلیت‌های دوربین همچون توانایی آن برای ثبت عکس در تاریکی یا توسعه دوربین‌های چندگانه متمرکز بودند،‌ اما در سال 2018، به یکباره انفجاری در حداکثر رزولوشن دوربین گوشی های هوشمند به وجود آمد.

ویژگی سنسورهای دوربین جدید سامسونگ

در حالی که تعداد زیادی از پرچمداران، تا قبل از 2018 مجهز به دوربین‌هایی 12 مگاپیکسلی ارائه می‌شدند، در این سال به یکباره شاهد ارائه گوشی های هوشمندی مجهز به دوربین‌های 40 و 48 مگاپیکسلی بودیم! معرفی سنسورهای دوربین جدید سامسونگ که یکی از آن‌ها دارای رزولوشن 64 مگاپیکسل است، باز هم به این رشد سرعت بیشتری خواهد داد. جدیدترین سنسورهای دوربین جدید سامسونگ ISOCELL Bright GW1 و ISOCELL Bright GM2 نام داشته و به ترتیب دارای رزولوشن 64 مگاپیکسل و 48 مگاپیکسل هستند.

سنسورهای دوربین جدید سامسونگ

همانند ساختار سنسورهای دوربین 48 مگاپیکسلی که روز به روز در گوشی های هوشمند پرچمدار و حتی میان‌رده بیشتری به کار می‌روند، در سنسور 64 مگاپیکسلی جدید سامسونگ نیز از تکنولوژی اتصال Tetracell استفاده شده است. در این فناوری، چهار پیکسل درون یک پیکسل ادغام می‌شوند تا به این ترتیب بتوان با دوربین 64 مگاپیکسلی، در زمان نبود نور کافی در محیط، تصاویری روشن اما دارای وضوح تصویر 16 مگاپیکسل به ثبت رساند. در صورت وجود نور کافی در محیط، می‌توان عکس‌هایی با حداکثر رزولوشن 64 مگاپیکسل گرفت! از آن جایی که عکس‌های دارای حداکثر رزولوشن ممکن، وضوح چندان زیادی نخواهند داشت، بیشتر کاربران، عکس‌های 16 مگاپیکسلی شفاف و دارای جزئیات فراوان را به عکس‌های 64 مگاپیکسلی ترجیح خواهند داد.

به عنوان دو ویژگی مهم دیگر سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی جدید سامسونگ می‌توان به امکان فیلم برداری با نرخ 480 فریم بر ثانیه در رزولوشن فول اچ‌دی و پشتیبانی از فوکوس خودکار تشخیص فاز دارای عملکرد بالا اشاره کرد. به لطف استفاده از فناوری Quad-Bayer امکان ثبت بلادرنگ عکس‌های اچ دی آر وجود خواهد داشت. نکته جالب درباره این سنسور، اندازه پیکسل یکسان آن با سنسور 48 مگاپیکسلی است (0.8 میکرومتر)، به همین دلیل روی هم رفته، در مقایسه با آن 33 درصد ابعاد بزرگ‌تری دارد. اندازه سنسور اکنون به “1/1.7 رسیده که برای یک گوشی هوشمند کمی بزرگ است.

سنسورهای دوربین جدید سامسونگ

یکی دیگر از سنسورهای دوربین جدید سامسونگ دارای رزولوشن 48 مگاپیکسل است. در واقع سنسور ISOCELL Bright GM2 را می‌توان نسخه‌ای بهبود یافته در مقایسه با سنسور ISOCELL Bright GM1 دانست که در حال حاضر، در چند گوشی هوشمند شاهد استفاده از آن هستیم. افزایش توانایی جذب نور از محیط و بهبود توان دوربین برای فوکوس خودکار به لطف استفاده از تکنیکی با نام Super PD مهم‌ترین تغییرات آن در مقایسه با نسل پیشین به شمار می‌روند.

در حال حاضر، تنها چند نمونه اولیه از سنسورهای دوربین جدید سامسونگ ساخته شده است. انتظار می‌رود تولید انبوه آن‌ها در نیمه دوم سال 2019 آغاز شود. می‌توان خوش‌بین بود که در ماه‌های انتهایی سال جاری میلادی، یک گوشی مجهز به سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی جدید سامسونگ رونمایی خواهد شد.