برنامه بتای اندروید کیو

امکان شرکت در برنامه بتای اندروید کیو برای برخی کاربران نوکیا و شیائومی فراهم شد

نوکیا و شیائومی اهداف خود برای شرکت در برنامه بتای اندروید کیو را تشریح کردند. اکنون می‌دانیم کدام گوشی های نوکیا و شیائومی پیش از بقیه نسخه بتای اندروید 10 را دریافت خواهند کرد.

گوگل از چند ماه قبل، انشار اندروید کیو را در همکاری با توسعه‌دهندگان آغاز کرده است. بعد از انتشار چند نسخه بتای اندروید 10، سرانجام به بهانه کنفرانس Google I//O 2019 فرصتی پدید آمد تا به جدیدترین ویژگی های اندروید کیو پی ببریم. این شرکت قرار است نسخه پایدار سیستم عامل یاد شده را در شهریور سال جاری منتشر کند.

پیش از این، امکان استفاده از نسخه‌های بتای اندروید قبل از عرضه نسخه پایدار، به منظور کمک به گوگل برای باگ‌گیری از سیستم عامل و از طرفی لذت بردن از سیستم عامل جدید ماه‌ها قبل از دیگران، تنها برای کاربران گوشی های سری پیکسل گوگل و کاربران شرکت‌هایی همچون وان پلاس که از اندروید خام در گوشی های هوشمندشان استفاده می‌کنند فراهم بود. اما گوگل امسال تصمیم گرفته شرکت در برنامه بتای اندروید کیو را برای کاربران دستگاه‌های بیشتری امکان‌پذیر کند.

برنامه بتای اندروید کیو

شرکت‌کنندگان برنامه بتای اندروید کیو

به تازگی دو شرکت، آمادگی خود برای شرکت در برنامه بتای اندروید 10 را اعلام کرده‌اند. شرکت اچ ام دی گلوبال، سازنده گوشی های هوشمند دارای برند نوکیا، اعلام کرد نوکیا 8.1 اولین گوشی دریافت‌کننده نسخه بتای جدیدترین سیستم عامل اندروید خواهد بود. علاوه بر این شرکت، شیائومی نیز طرح‌هایی برای شرکت در برنامه بتای اندروید کیو دارد. این شرکت، نسخه بتای اندروید 10 را ابتدا برای دو گوشی شیائومی می میکس 3 5G و شیائومی می 9 منتشر خواهد کرد. به نظر می‌رسد مدل 5G شیائومی می میکس 3، اولین گوشی پشتیبانی‌کننده از نسل پنجم شبکه موبایل است که امکان شرکت در برنامه بتای اندروید 10 برایش فراهم شده است. پشتیبانی از شبکه موبایل 5G، یکی از تغییرات مهم سیستم عامل جدید پلتفرم موبایل اندروید در مقایسه با قبل به شمار می‌رود.

کاربران دو گوشی شیائومی یاد شده، برای شرکت در برنامه بتای اندروید 10 می‌بایست به وب سایت mi.com مراجعه کرده و نرم افزار مخصوص شرکت در این طرح را دانلود و نصب کنند. پیش از شرکت در نظر داشته باشید اکنون، اولین نسخه‌های بتای سیستم عامل منتشر شده‌اند، به همین دلیل برخی ویژگی‌های آن هنوز در دسترس نبوده و امکان سر زدن اعمال ناگهانی از گوشی به خاطر ناپایدار بودن سیستم عامل بعد از دریافت آن، وجود دارد. شرکت‌کنندگان برنامه تست نسخه بتای سیستم عامل‌های جدید اندروید، اغلب توسعه‌دهندگان هستند، چرا که پیش از عرضه نسخه پایدار سیستم عامل جدید باید بتوانند اپلیکیشن‌های خود را منطبق با آن آپدیت کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. شیادومی خیلی یکه تازی میکنه