فرودگر بلو مون

جف بزوس از فرودگر بلو مون برای نشستن روی سطح ماه رونمایی کرد

جف بزوس، مدیر شرکت فضایی خصوصی بلو اوریجین (Blue Origin) از فرودگر بلو مون (Blue Moon) رونمایی کرد تا به هدف مشترک خود با ناسا برای بازگشت به کره ما تحقق ببخشد.

جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون، مدیر شرکت فضایی خصوصی بلو اوریجین (Blue Origin) و ثروتمندترین مرد جهان از فرودگر بلو مون یا ماه آبی رونمایی کرد. گفتنی است این شرکت هم‌اکنون به دنبال توسعه موتور موشک جدیدی برای ماموریت‌های سفر به ماه است. جف بزوس در این خصوص عنوان کرد قصد دارد طی چند سال آینده هدف مشترک خود با ناسا یعنی فرود بر روی کره ماه را محقق کند.

جزئیات ماموریت فرودگر بلو مون

جف بزوس در این باره توضیح داد شرکت بلو اوریجین به دنبال توسعه موتور موشک جدیدی به نام BE-7 است که از قدرت رانش 10 هزار پوند نیرو یا 45 هزار نیوتن بهره می‌برد. این موتور قدرتمند می‌تواند موشک، فرودگر و محموله سنگین آن را به فضا حمل کند. همچنین قرار است نخستین تست آتش این موتور در تابستان سال 2019 انجام شود. این موتور این توانایی دارد تا 2.6 تن بار را با خود حمل کند. البته شرکت فضایی خصوصی بلو اوریجین در حال توسعه موتوری با قدرت حمل 6.5 تن بار است.

فرودگر بلو مون

شرکت بلو اوریجین در خبری اعلام کرد می‌تواند هدف دولت آمریکا یعنی بازگشت به ماه را تا سال 2024 محقق کند. این شرکت فضایی قصد دارد بر روی سطح ماه زیرساخت‌هایی را برای ایجاد کسب‌وکار فضایی کارآفرینان بسازد. همچنین جف بزوس بر این باور است که می‌توانیم از منابع انرژی ماه استفاده کنیم و حتی آن را به زمین انتقال دهیم؛ زیرا سطح ماه به دلیل گرانش پایین‌تر برای استخراج، مکان مناسبی محسوب می‌شود و برای استخراج مواد 24 برابر انرژی کمتری نسبت به سطح زمین نیاز خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. این کچل خان هم خوب از ایلام ماسک یاد گرفته