عینک واقعیت افزوده اپسون

جدیدترین عینک واقعیت افزوده اپسون را می‌توان به گوشی هوشمند یا کامپیوتر ویندوزی متصل کرد

جدیدترین عینک واقعیت افزوده اپسون با نام اپسون Moverio BT-30C معرفی شد. مهم‌ترین ویژگی این عینک واقعیت افزوده در مقایسه با محصولات پیشین اپسون امکان اتصال آن به گوشی هوشمند یا سیستم کامپیوتری ویندوزی است.

اپسون به تازگی یک عینک واقعیت افزوده جدید روانه بازار کرده است. اگرچه این وسیله برای استفاده‌های روزمره طراحی نشده است، اما بر اساس وعده سازنده، استفاده از آن راحت‌تر از عینک‌های واقعیت افزوده پیشین شرکت خواهد بود. عینک واقعیت افزوده Moverio BT-30C را می‌توان با استفاده از کابل یو اس بی نسخه C به گوشی های هوشمند اندرویدی یا کامپیوترهای ویندوز متصل کرد. عینک‌های سری Moverio قبلی اپسون تنها به یک سری کنترلر اندرویدی منحصربه‌فرد قابل اتصال بودند. جدیدترین عینک واقعیت افزوده اپسون 499 دلار قیمت داشته و از ماه ژوئن (خرداد – تیر) روانه بازار خواهد شد.

ویژگی عینک واقعیت افزوده اپسون Moverio BT-30C

عینک‌های سری Moverio اپسون، در دنیای واقعیت افزوده تقریبا قدیمی هستند. به عنوان نمونه، مدل BT-100 در سال 2011 به بازار عرضه شد، پیش از آن که گوگل گلس یا مایکروسافت هولولنز معرفی شوند. عینک واقعیت افزوده اپسون Moverio BT-30C را به خاطر داشتن وزن بالا (95 گرم) و ابعاد بزرگ نمی‌توان برای کاربردهای روزمره مورد استفاده قرار داد. همچنین این محصول به اندازه مایکروسافت هولولنز و مجیک لیپ وان پیشرفته نیست، دستگاه‌هایی که تصاویر نیمه واقعی در محیط واقعی پخش می‌کنند. در واقع با استفاده از اپسون Moverio BT-30C یک نمایشگر روی فضا چسبانده و با استفاده از گوشی هوشمند خود آن را کنترل خواهید کرد.

در اولین تجربه استفاده از جدیدترین عینک واقعیت افزوده اپسون کار با نمایشگر تخیلی – فضایی دستگاه راحت بود. تصاویر شفافی توسط عینک اپسون Moverio BT-30C به نمایش در آمده بود، هر چند همانند دیگر عینک‌های این چنینی، همچنان مشکل میدان دید محدود وجود داشت. عینک‌های واقعیت افزوده در حال حاضر از میدان دید 23 درجه‌ای بهره می‌برند، به همین دلیل در آن واحد، محدوده‌ای وسیع از محیط اطراف در اختیارتان خواهد بود. عینک‌های واقعیت افزوده پیشین اپسون برای افراد دارای سر کوچک مناسب نبود و از روی سر آن‌ها لیز می‌خورد، اما این مشکل در مدل جدید برطرف شده است.

عینک واقعیت افزوده اپسون

پخش کردن یک اپلیکیشن به صورت تکی، دیگر تنها قابلیت عینک واقعیت افزوده اپسون نیست، چرا که اکنون می‌توان روی سه نمایشگر متفاوت، سه اپلیکیشن گوناگون پخش کرد و سپس به وسیله چرخاندن سر بین آن‌ها جابه‌جا شد.

به عقیده آقای اریک میزوفوکا (Eric Mizufuka)، مدیر بخش محصولات سری Moverio شرکت اپسون، تکنولوژی واقعیت افزوده هنوز به مرحله‌ای نرسیده تا محصولات آن به صورت عمده در بازار توزیع شوند. اپسون حتی امیدوار نیست تا سه الی پنج سال آینده، گجت‌های پوشیدنی واقعیت افزوده چندان پراستفاده شوند.

همانند بیشتر شرکت‌های فعال در حوزه واقعیت افزوده، اپسون نیز عینک‌هایش را به کسب و کارها و شرکت‌های مختلف می‌فروشد و کاربران نهایی مشتریان هدف آن‌ها نیستند. شرکت‌ها از طریق یکپارچه کردن محیط اداری خود با سیستم‌های واقعیت مجازی، تعامل کارمندان را به شیوه‌ای کارآمدتر و نوین‌تر امکان‌پذیر می‌کنند.

به عنوان برخی کاربران عادی که به خرید عینک‌های واقعیت افزوده اپسون علاقه شدیدی دارند باید به دوست‌داران پهپادها اشاره کرد. آن‌ها با استفاد از عینک واقعیت افزوده اپسون می‌توانند دنیا را به صورت سه بعدی از دریچه پهپاد در حال پرواز خود ببینند. در برخی سالن‌های تئاتر و سینمای پیشرفته نیز از آن‌ها به منظور نمایش زیرنویس استفاده می‌شود. به همین دلیل حتی اگر کاربران شخصا این محصولات را خریداری نکنند، احتمال برخوردشان با آن‌ها در سالن‌های سینما وجود دارد.