مقایسه سامسونگ گلکسی ای 80

مقایسه سامسونگ گلکسی ای 80 با اوپو رینو و گوگل پیکسل 3 ای ایکس ال

مقایسه سامسونگ گلکسی ای 80 (Samsung Galaxy A80) با اوپو رینو (Oppo Reno) و گوگل پیکسل 3 ای ایکس ال (Google Pixel 3a XL) با توجه به ویژگی‌های این سه گوشی جذابیت دارد. آن‌ها اکنون جزو بهترین میان‌رده‌ها به شمار می‌روند.

تا پیش از سال گذشته میلاد، نوآوری و ویژگی‌های منحصربه‌فرد تنها مخصوص گوشی های پرچمدار بود، اما مدتی است شاهد ارائه قابلیت‌های متفاوت در محصولات میان‌رده نیز هستیم. به عنوان نمونه می‌توان به برخی محصولات سامسونگ اشاره کرد. گلکسی ای 8 اس به عنوان اولین گوشی مجهز به حفره روی نمایشگر سامسونگ و گلکسی ای 9 پرو به عنوان اولین گوشی مجهز به دوربین چهارگانه دنیا، هر دو در دسته‌بندی میان‌رده‌ها قرار می‌گیرند. این اتفاق در سامسونگ گلکسی ای 80 تکرار شد.

این اولین گوشی مجهز به دوربین چرخان دنیا به شمار می‌رود. چند هفته بعد از رونمایی آن، گوگل اولین گوشی های میان‌رده خود را با نام‌های پیکسل 3 ای و پیکسل3 ای ایکس ال رونمایی کرد. از معرفی دو میان‌رده متفاوت توسط شرکت اوپو با نام‌های رینو و رینو 10x زوم نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. با توجه به منحصربه‌فرد بودن میان‌رده‌های جدید اوپو و گوگل قصد داریم به مقایسه سامسونگ گلکسی ای 80 با آن‌ها بپردازیم.

جدول مقایسه سامسونگ گلکسی ای 80 با اوپو رینو و گوگل پیکسل 3 ای ایکس ال

سامسونگ گلکسی ای 80
اوپو رینو
گوگل پیکسل 3 ای ایکس ال
ابعاد و وزن165.2 در 76.5 در 9.3 میلی‌متر، وزن نامشخص156.6 در 74.3 در 9 میلی‌متر، وزن 185 گرم160.1 در 76.1 در 8.2 میلی‌متر، وزن 167 گرم
نمایشگر6.7 اینچ، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس)، تراکم پیکسلی 393 پی‌پی‌آی، پنل Super AMOLED6.4 اینچ، رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس)، تراکم پیکسلی 402 پی‌پی‌آی، پنل AMOLED6.4 اینچ، رزولوشن 1080 در 2160 پیکسل (فول اچ‌دی پلاس)، تراکم پیکسلی 402 پی‌پی‌آی، پنل OLED
پردازندهکوالکام اسنپدراگون 730، پردازنده 8 هسته‌ای با سرعت 2.2 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 710، پردازنده 8 هسته‌ای با سرعت 2.2 گیگاهرتزکوالکام اسنپدراگون 670، پردازنده 8 هسته‌ای با سرعت 2.0 گیگاهرتز
حافظه8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی / 6 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی / 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت ظرفیت داخلی4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی
سیستم عاملاندروید 9 پای با رابط کاربری One UIاندروید 9 پای با رابط کاربری Color OSاندروید 9 پای
ارتباطاتوای فای، بلوتوث 5، جی پی اسوای فای، بلوتوث 5، جی پی اسوای فای، بلوتوث 5، جی پی اس
دوربیندوربین اصلی: سه گانه مجهز به سنسورهای دارای رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم 48 مگاپیکسل و f/2.0 به علاوه 8 مگاپیکسل و f/2.2 به علاوه یک سنسور ToF

امکان استفاده از دوربین اصلی به عنوان دوربین سلفی با چرخش ماژول آن

دوربین اصلی: دوگانه مجهز به سنسورهای دارای رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم 48 مگاپیکسل و f/1.7 به علاوه 5 مگاپیکسل و f/2.4

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0

دوربین اصلی: تک سنسور مجهز به سنسور دارای رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم 12.2 مگاپیکسل و f/1.8

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0

باتری3700 میلی‌آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژ سریع 25 واتی3765 میلی‌آمپر ساعت، پشتیبانی از سیستم شارژ سریع VOOC 3.03700 میلی‌آمپر ساعت، پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی
قابلیت‌های اضافهدو سیم کارتهدو سیم کارتهدو سیم کارته

طراحی

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی ای 80 و اوپو رینو از طراحی بدنه منحصربه‌فردی بهره می‌‌برند. در این دو گوشی به لطف استفاده از مکانیزم چرخشی و پاپ آپی، بدون استفاده از ناچ یا حفره روی نمایشگر، حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش به حداقل رسیده است. از طرفی طراحی، فقط به خاطر استفاده از پنل پشتی شیشه‌ای، اوپو رینو وضعیت بهتری در مقایسه با رقیب کره‌ای خود پیدا می‌کند، هر چند از نظر مواد به کار رفته برای ساخت بدنه، سامسونگ کمی عملکرد بهتری داشته است.

مقایسه سامسونگ گلکسی ای 80

Samsung Galaxy A80

بدنه گوگل پیکسل 3 ای ایکس ال به خاطر وجود حاشیه‌های قابل توجه اطراف نمایشگر آن چنگی به دل نمی‌زند. همچنین بدنه از پلاستیک ساخته شده و در دست گرفتن آن، حس جالبی به کاربر منتقل نمی‌کند. برخلاف دو گوشی پرچمدار پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال، این مدل فاقد استانداردهای مقاومتی است.

نمایشگر

فناوری او ال ای دی به خوبی در هر سه گوشی می‌درخشد. مقایسه سامسونگ گلکسی ای 80 با اوپو رینو و گوگل پیکسل 3 ای ایکس ال از نظر صفحه نمایش نشان می‌دهد میان‌رده چینی توانایی بیشتر برای نمایش دقیق رنگ‌ها دارد. یکی از نکات حائز اهمیت درباره گلکسی ای 80، نسبت ابعاد تصویر بسیار عجیب 20:9 آن به شمار می‌رود. به همین دلیل می‌توان آن را یکی از کشیده‌ترین و بلند قامت‌ترین گوشی های هوشمند دنیا دانست که برای انجام اعمال همچون اجرای بازی و مرور صفحات وب فوق‌العاده است.

اوپو رینو

Oppo Reno

گوگل پیکسل 3a ایکس از نظر کیفیت صفحه نمایش در وضعیت خوبی قرار دارد. طرفداران مالتی مدیا، بیشتر از کیفیت قابل توجه نمایشگر این گوشی، به خاطر اسپیکرهای استریوی دارای حجم صدای بالای گوگل پیکسل 3 ای ایکس ال آن را ترجیح می‌دهند.

سخت افزار و نرم افزار

مقایسه سامسونگ گلکسی ای 80 با دو میان‌رده چینی و آمریکایی دیگر نشان داد گوشی کره‌ای، از نظر توان پردازشی و قدرت سخت افزاری، در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. مغز متفکر این گوشی قدرتمندترین تراشه میان‌رده کوالکام تا امروز یعنی اسنپدراگون 730 است، چیپستی که به یک پردازند 8 هسته‌ای با سرعت 2.2 گیگاهرتز مجهز شده است. وجود 8 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت ظرفیت داخلی سبب می‌شود مقایسه سامسونگ گلکسی ای 80 از نظر حافظه، با پرچمداران کنونی معنی پیدا کند. گفتنی است امکان استفاده از کارت حافظه جانبی در این گوشی وجود ندارد.

گوگل پیکسل 3 ای ایکس ال از نظر تراشه و حافظه پایین‌تر از دو مدل دیگر قرار می‌گیرد، با این حال، استفاده از اندروید 9 پای خام گوگل، که به طور متناوب آپدیت نرم افزاری برای آن منتشر خواهد شد را باید وجه تمایز آن از نظر زیربنای نرم افزاری با دو مدل دیگر دانست. در گوشی اوپو رینو از تراشه اسنپدراگون 710 استفاده شده که تا پیش از رونمایی اسنپدراگون 730، قدرتمندترین چیپست میان‌رده کوالکام به شمار می‌رفت.

دوربین

مقایسه سامسونگ گلکسی ای 80 با اوپو رینو و گوگل پیکسل 3 ای ایکس ال نشان می‌دهد برخلاف تصور، این گوشی در بخش دوربین بهترین نیست. اصلی‌ترین معیار برای مقایسه دوربین‌های دیجیتالی، کیفیت تصاویر به ثبت رسیده توسط آن‌ها است و گوشی های سری پیکسل، به لطف استفاده از الگوریتم‌های پردازش تصویر متفاوت گوگل، همیشه باکیفیت‌ترین دوربین‌های موبایل بوده‌اند. سنسور و الگوریتم پردازش تصویر دوربین پیکسل 3 ای ایکس ال با دوربین پرچمداران سری Pixel 3 کاملا یکسان است.

پیکسل 3 ای ایکس ال

Google Pixel 3a XL

گلکسی ای 80 بعد از میان‌رده گوگل قرار می‌گیرد. این گوشی قادر به ثبت تصاویری با رزولوشن بسیار بوده و به لطف بهره بردن از یک سنسور ToF، عکس‌های پرتره بی‌نظیری به ثبت خواهد رساند. اگر کاربری عاشق عکاسی سلفی باشد، در حال حاضر، گلکسی ای 80 بهترین گوشی هوشمند برای وی تلقی می‌شود، چرا که می‌توان با چرخاندن ماژول دوربین، از همان ترکیب سه سنسور قدرتمند برای گرفتن عکس‌های سلفی استفاده کرد. دوربین اوپو رینو با وجود داشتن یک سنسور کمتر در مقایسه با گلکسی ای 80 همچنان قادر به گرفتن عکس‌هایی 48 مگاپیکسلی است.

باتری

اوپو رینو از یک باتری دارای ظرفیت بالاتر نسبت به رقبا بهره می‌برد، هر چند این تفاوت بسیار جزئی است. ظرفیت باتری گوشی گلکسی ای 80 و پیکسل 3 ای ایکس ال برابر است. البته، از آن جایی که ظرفیت تنها یکی از بی‌شمار فاکتور موثر در عمر باتری است، تنها بعد از تست دوام باتری این سه گوشی می‌توان درباره برتری هر یک نسبت به دو مدل دیگر نظر داد.

قیمت

گوگل پیکسل 3 ای ایکس با قیمت 540 دلار معرفی شد. اوپو رینو نیز به قیمت 560 دلار به فروش می‌رسد. از نظر قیمت، گلکسی ای 80 تفاوت چشم‌گیری با دو میان‌رده دیگر داشته و برای خرید آن باید 730 دلار پرداخت کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. من هر چی باشه باز با توجه به اون طرفدار سامسونگ ام

  2. بدون شک برتر مطلق ای 80 سامسونگه از هر لحاظ