اندروید ایرانی

آغاز مطالعات برای طراحی اندروید ایرانی در گوشی های هوشمند داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور در جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از آغاز مطالعات برای طراحی اندروید ایرانی در گوشی های تلفن همراه هوشمند داخلی خبر داد.

سیدجواد حسینی‌کیا، از اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، به جزئیاتی از جلسه‌ای که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور برگزار شد، پرداخت. به نقل ازحسینی‌کیا، محمدجواد آذری جهرمی در این جلسه اعلام کرده است که سهم گوشی‌های داخلی در بازار ایران 8 درصد است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:

آقای آذری جهرمی وزیر ارتباطات کشور در این جلسه، به آغاز مطالعات برای طراحی اندروید ایرانی در گوشی های تلفن همراه هوشمند داخلی اشاره کرد. آذری جهرمی در رابطه با اهداف این اقدام بیان کرد که از این طریق امکان حذف یا هک برنامه‌ها و گوشی‌ها توسط شرکت‌های فروش برنامه خارجی وجود نخواهد داشت.

او در پایان اظهار کرد وزیر ارتباطات در این جلسه از برنامه‌های این وزارتخانه برای فارسی‌سازی موتورهای جستجو خبر داد. آذری جهرمی اعلام کرد که فارسی‌جوها شناسایی شده‌اند؛ به‌طوری که اطلاعات مربوط به حدود 8 میلیون صفحه آماده شده است و در حال حاضر کاربران از آن استفاده می‌کنند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

6 دیدگاه

  1. و به زودی ساخته گوشی هوشمنده ایرونی کلید میخورد

  2. عاقبت مصرف جنس بد همینه !!
    حروم کردن پول مردم تو خونشونه

  3. 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

  4. وبازهم داستانی شبیه پیام رسانهای داخلی. یبودجه میگیرم اخرشم هیچ.ویرانستان هست اینجا

  5. می دونید اوضاع کشور از چه قراره؟

    چند تا مسئول می خوان برای بچه هاشون، سانتافه و کرولا و بنز بخرن و میان می گن چی کار کنیم!!! بیایم اندروید ایرانی تولید کنیم!!!

    پول ها رو با ساخت و پاخت، یک درصدش رو بدیم به شرکت پسر فلانی تا برامون تولید کنه!!! و بقیش رو هم بزنیم جیب و حالش رو ببریم!!!

    کشور رو به کجا رسوندید؟؟؟

    باید گریست

    با سپاس

  6. بد بختمون می کنن با این کارشون