ساخت فیلم آکیرا (Akira) به زودی آغاز خواهد شد

مانگا و انیمه محبوب Akira به زودی به دنیای سینما قدم خواهد گذاشت. ساخت فیلم آکیرا به کارگردانی تایکا وایتیتی به زودی آغاز می‌شود.

فیلم آکیرا برای سال‌ها در مرحله توسعه باقی مانده بود و از سال 2011، کارگردانان بزرگی همچون جورج میلر، کریستوفر نولان، جاستین لینک و جوردین پیل یا از ساخت پروژه کنار رفتند یا شایعاتی پیرامون آن‌ها منتشر شد. در نهایت، صندلی کارگردانی فیلم به تایکا وایتیتی رسید که در سال 2017 و قبل از فیلمبرداری فیلم ثور: رگناروک، برای ساخت آن وارد مذاکره شده بود. این کارگردان نیوزلندی یکی از استعدادهای جدید سینما به حساب می‌آید و تا همین جا هم پرونده درخشانی دارد.

فیلم آکیرا

تایکا وایتیتی

او پس از اتمام پروژه رگناروک، این مدت اخیر را با ساخت آثار دیگر سپری کرده است، از فیلم خرگوش جوجو (Jojo Rabbit) که یک کمدی سیاه در مورد جنگ جهانی دوم است تا ساخت یک قسمت از سریال بزرگ ماندالورین (The Mandalorian) برای شبکه تازه تاسیس دیزنی. او به تازگی تمرکز خود را بر روی ساخت فیلم آکیرا قرار داده و به نظر می‌رسد که ساخت آن را به زودی آغاز خواهد کرد.

طبق اخبار منتشر شده، تولید فیلم از ماه ژوئیه آغاز خواهد شد. وایتیتی علاوه بر کارگردانی، فیلمنامه اثر را نیز با همکاری مایکل گلامکو (Michael Golamco) به نگارش در می‌آورد. همچنین انتخاب بازیگران به زودی اغاز می‌شود.

فیلم آکیرا

ساخت آثار اقتباسی پیرامون انیمه‌‌های ژاپنی تا اینجا چندان برای هالیوود خوش یوم نبوده است و آن‌ها هنوز نتوانسته‌اند اثر قابل توجهی را در این زمینه ارائه دهند. یک مثال ملموس، فیلم شبح درون پوسته (Ghost in the Shell) است که با بازی اسکارلت جوهانسون دو سال قبل اکران شد و با بودجه 110 میلیون دلاری، تنها 170 میلیون دلار فروخت و به یک شکست بزرگ تبدیل شد. اما اگر یک نفر پیدا شود که بتواند این طلسم را بشکند، شاید آن تایکا وایتیتی باشد. او قابلیت خیره کننده‌ای در روایت داستان‌های خلاقانه و عرضه ماجراهای احساسی دارد و فیلم ثور 3 نشان داد که او به خوبی می‌تواند توانایی‌هایشان را با آثار تخیلی تلفیق کند. او که از طرفداران سرسخت آکیرا نیز به حساب می‌آید، بارها از علاقه‌اش به ساخت این فیلم صحبت کرده است. نکته قابل توجه دیگر این است که وایتیتی می‌خواهد برای نقش اصلی، یک جوان آسیایی را استخدام کند و این بدین معناست که سنت استخدام بازیگران سفیدپوست شکسته می‌شود.

اگر ساخت آکیرا از چند ماه آینده آغاز شود، جالب توجه خواهد بود که ببینیم وایتیتی چه کسی را برای نقش اصلی انتخاب می‌کند. او تا پیش از همین اعلام کرده بود که تیم بازیگری فیلم را تعدادی بازیگر ناشناس تشکیل خواهد داد، اتفاقی که معمولا در یک اثر هالیوودی گران‌قیمت مشاهده نمی‌کنیم. باید دید در این فیلم در نهایت می‌تواند موفق ظاهر شود یا خیر. آخرین اقتباس هالیوود از آثار مانگا و انیمه، فیلم آلیتا: فرشته جنگ بود گه در ماه فوریه به اکران در آمد و با بودجه 170 میلیون دلاری، به فروش 404 میلیون دلاری دست یافت و نسبتا موفق ظاهر شد.